خانه اسکای واکر // معمار S.PIN


توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران.

سایت و مختصر
خانه اسکای واکر، یک نمونه اولیه از طراحی خانه است که در شیب 42 درجه به سمت آسمان راه می رود، رد پا را به حداقل می رساند و همزمان فضای سبز اطراف را تکمیل می کند، و زنده بودن همزیستی بین طبیعت و معماری را اثبات می کند.
این خانه، برای یک خانواده متوسط، در بنگسار، یک حومه تپه ای شیک در نزدیکی کوالالامپور، ما،ی واقع شده است.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

این سایت در کمترین توسعه یافته ترین بخش حومه شهر است که توسط سبز احاطه شده است. این خلاصه خواستار یک خانه مدرن 3 طبقه بود که باید به راحتی در یک سایت شیب دار 0.2 هکتاری مشرف به خط افق شهری اطراف قرار گیرد. تنها راه دسترسی از شیب انگشت پا است، 19 متر پایین تر از مرز عقب.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

نمای ملایم بالای تپه تنها 15 درصد از مساحت سایت را تشکیل می دهد. این امر معمار را بر آن داشته است تا به دنبال یک طرح اولیه جدید برای این شرایط چالش برانگیز باشد. مفهوم با بهره گیری از میراث غنی چند نژادی ما،ی (مالایی، چینی و دیگران)، معمار از معماری بومی قومیت های محلی برای رسیدگی به چالش های طراحی الهام گرفت.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

یکی از این ایده‌ها وام گرفتن از معماری بومی مالایی برای بلند ، این خانه مدرن از روی زمین برای به حداقل رساندن تأثیر بر زمین و درختان است. 30 درصد آن نیز برای به حداقل رساندن نفوذ پایه ها، با دیوار حائل در شیب انگشت تا پارکینگ خانه، کنسول شده است.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

SPACE PROGRAMMEOne به ایوان ورودی مرتفع در سطح 2 از طریق شفت بالابر نیمه شفاف به ارتفاع 18 متر از پارکینگ در انتهای شیب، ورود چشمگیری به ایوان ورودی مرتفع می کند. هنگامی که به سطح ورودی بالا می‌روید، جکوزی شیشه‌ای در فضای باز از میانه‌های راه استقبال می‌کند و انتظار فرد را از آنچه در آینده می‌آید افزایش می‌دهد.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

در پایان، درب آسانسور از یک طرف به یک خط افق پانوراما و از طرف دیگر به حیاط است، مرتفع باز می شود.
فضاهای مش، در سطح 2 با حیاط است، مرتفع به ،وان ویژگی مرکزی متمرکز شده اند. همه این فضاهای داخلی با فضاهای اجتماعی خانوادگی نیمه بسته در هم تنیده شده اند.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

فرم، حیاط مرتفع و کانال بادی فرم هندسی اولیه خانه، پلان کف کارآمد را ممکن می سازد. این به صرفه جویی در فضای کافی کمک می کند تا زمین مسطح باغ “از دست رفته” را از طریق یک حیاط است، مرتفع به ساختمان مرتفع رساند. این فرم همچنین طراحی ساختار کارآمد و کمک به کاهش استفاده از فولاد و بتن را امکان پذیر می کند. این حیاط خطی با برگرفته از ایده‌ای از خانه قدیمی محلی حیاط چینی تنگه، طراحی شد تا کانال باد را از طریق پاسیو و بیرون در باغ عقب شکل دهد.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

اثر Binnoli از باریک شدن مسیر باد، سرعت باد را زم، افزایش می‌دهد که خانه باد سطح بالایی را از جلو جذب کند. آب است، کانال های باد را از طریق حیاط باریک خنک می کند،
ایجاد میکرو اقلیم خنک کننده در داخل و اطراف خانه با وجود زیر نور خورشید استوایی. است، بی‌نهایتی نفس‌گیر در حیاط مرتفع مشرف به افق پتالینگ جایا است.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

طراحی اقلیمی ساختمان رو به ج، است و قاب بتنی نمای جلویی نمای شیشه ای را سایه می اندازد. پنجره های جانبی که رو به شرق به غرب هستند حداقل نگه داشته می شوند. بیشتر دهانه های بزرگ رو به داخل به سمت یک حیاط مرتفع هستند. پی کیسون و کاهش استفاده از بتن هسته اصلی ساختمان ،ت بتنی مسلح است. سیستم فونداسیون کیسون که فقط شامل ریخته‌گری دستی می‌شود به تصویب رسید.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

این امر برای جلوگیری از صاف ، شیب برای به حرکت درآوردن دکل های شمع است. عدم وجود دیوارهای حائل گسترده برای حمایت از زمین و ساختمان، استفاده از بتن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. طراحی تهویه غیرفعال تجربی 1. حفره های تهویه روی دیوار برای تهویه سقف، یک حفره هوای خنک در فضای سقف ایجاد می کند. این ایده از «هنگ کانگ» (سوراخ باد) گرفته شده است، منافذ تهویه بالای پنجره‌هایی که در خانه سنتی چینی در تنگه‌های محلی یافت می‌شود که هوای گرم را در سطوح بالا خارج می‌کند.
2.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

دیوار و نورگیر لوور: پنجره سنتی خانه محلی مالایی با لوور بازسازی و به دیوار لوور گسترده تبدیل شده است تا یک محیط دوش نسیم منحصر به فرد اما همچنان خصوصی در طبقه 3 بالا ایجاد کند. با الهام از چاه هوای سنتی خانه چینی تنگه، مجموعه حمام از این خانه به یک حیاط کوچک باز می شود، طرحی که تبادل هوای گرم و خنک را تشویق می کند عملکرد در استفاده1. سازه مرتفع در مقایسه با خانه‌های معمولی هوای تازه‌تری دریافت می‌کند.

© S.PIN ARCHITECT

© S.PIN ARCHITECT

هوا در شب خنک تر است و خانواده با پنجره باز بدون تهویه مطبوع یا پنکه می خوابند. این در این منطقه بسیار شهری که در آن همه در کپسول های ساختم، با تهویه مطبوع زندگی می کنند نادر است. اثر میکرو اقلیم کانال باد، حیاط مرتفع عمیقاً سایه دار، فضای نیمه بسته با آب خنک در اطراف حیاط خانواده را قادر می سازد: a. حتی ظهر در بیرون از حیاط پاتوق کنید.

ب بودن در نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه بدون تهویه هوا. به دلیل ایوان عمیق، از نور طبیعی گسترده و بدون افزایش حرارت مستقیم برخوردار است. دیوارهای لوور کامل آشپزخانه و حمام را با سیستم تهویه مک،کی صفر تا کنون حفظ می کنند. مورد 1، 2 و 3 بالا همراه با شیشه پایین E نصب شده 30 درصد از مصرف برق فرضی صرفه جویی می کند. سازه مرتفع 30 درصد فولاد و بتن کمتری نسبت به خانه های همسایه خود در شرایط مشابه اما با دیوارهای حائل معمولی مصرف می کند.

6. م،ن آب باران به کاهش مصرف آب لوله کشی برای آبیاری در حدود 10 درصد از مصرف آب لوله کشی فرضی کمک کرده است فضای اجتماعی حیاط به دلیل حس فضای مساعد ایجاد شده توسط حیاط به فضای پاتوق محبوب خانواده در عصر تبدیل شده است. اهمیت پروژه با بهره گیری از میراث غنی چند نژادی ما،ی، معمار از معماری بومی قومیت های محلی الهام گرفت تا به چالش های ارسال شده توسط سایت و آب و هوای گرم و مرطوب گرمسیری از طریق زبان مدرن بپردازد: 1. قرض گرفتن استراتژی سازگار با محیط زیست این پروژه از معماری بومی مالایی با خانه روی پایه، نمونه اولیه جدیدی را برای خانه های ما،یایی در شیب بررسی کرد.

ممکن است یک مدل توسعه جدید برای ساختمان‌های آینده در اطراف منطقه تپه‌ای بنگسر ایجاد کند که در حال حاضر توسط دیوارهای حائل و رمپ‌های گسترده خانه‌ها بولدوزر شده است (به ع،‌های فعلی بنگسار در زیر مراجعه کنید). مانند خانه مالایی، ویژگی روی رکاب حریم خصوصی و امنیت بیشتری را فراهم می کند. 2. ترجمه ایده از حیاط چینی سنتی محلی تنگه، طرح های مختلف القا کننده تهویه طبیعی در این خانه معرفی شده است.

این ویژگی‌ها همراه با فضای سبز اطراف ساختمان، بخش قابل توجهی از خانه را قادر می‌سازد تا به طور کامل تهویه شود، که در این منطقه شهری بسیار نادر است. هوا در سطح بالا در شب خنک‌تر است و خانواده با پنجره‌های باز بدون تهویه مطبوع یا فن می‌خوابند.

3. در بافت حومه مدرن، زبان معماری سنتی گرمسیری: جهت‌گیری، برنامه‌ریزی داخلی، تهویه و سایه‌زنی به‌طور ظریف و بدون تکلف در معماری مدرن از طریق این پروژه با آرزوی پل زدن بر ارزش معماری سنتی و زبان طراحی مدرن، گنجانده شده است. سکوی پرشی برای توسعه آینده در منطقه تپه ای ما،ی..


منبع: https://architizer.com/blog/projects/the-skywalker-،use-1/