فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰

در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند. نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد. در واقع طراحی فاز یک معماری حد واسط مطالعات معماری و پلان های نهایی معماری و اجرای پروژه معماری می باشد از اینرو بسیار حائز اهمیت است که در فاز یک معماری دقت لازم را داشته باشیم و با برگزاری جلسات و تبادل نظرات و اطلاعات با دست پر به فاز دوم معماری برویم تا دچار دوباره کاری های غیر استاندارد نشویم.

برای تأکید بر فرم تندیسی ساختمان، مصالح بکار رفته در آن ساده نگه داشته شده اند، دیوارها در داخل و خارج بنا به رنگ سفیدرنگ آمیزی شده اند. کف های چوبی بکار رفته در قسمت داخلی و مطابق با سطح تراس هستند و همچنین چندتخته چوب نیز دیوارها را پوشانده است. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است. شکل توصیف شود، توسط دفتر نکست آفیس طراحی شده است تا فضایی را در بخش بیرونی سازه به ساکنان بدهد که از بخش های هم جوار آن قابل مشاهده باشد. کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند.

  • هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد .
  • اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم، می توان گفت نئوکلاسیک اجرای سبک معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد.
  • این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است.

این برج شبیه یک تکه شیشه است و در محل برج‌های قدیمی Southwark قرار دارد که در سال 2008 تخریب شد. این برج به چندین جاذبه لندن، از جمله بازار بورو، کلیسای جامع ساوتوارک، و موزه کلینک نزدیک است.معمار اصلی شارد لندن رنزو پیانو بود. جاه طلبی او ایجاد یک شهر عمودی بود که در آن مردم بتوانند زندگی، کار و استراحت کنند.چشم انداز برج مدرن شارد لندن…

با آرامش ذهنی شروع به طراحی معماری کنید.

خیلی از معمارها نه تنها در کار طراحی ساختمان هستند، بلکه روی روند ساخت آن هم نظارت دارند. برای اینکه ناظر خوبی باشید باید مهارت های رهبری قوی و خوبی داشته باشید، چون مدیریت ساخت یک ساختمان شامل سرپرستی تیم ها و اطمینان از درک و اجرای اهداف پروژه توسط همه کارگران است. با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند. وظیفه معمارها طراحی انواع ساختمان ها، سازه ها و سایر مفاهیم خلاق در صنایع مختلف است.

برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن… بازسازی دفترکار و ساختمان اداری و نوع فضای اداری که در آن کار می کنید می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری کارمند شما و اولین تاثیر را بر مشتریان شما داشته باشد. چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید یا صرفاً به دنبال ظاهری کاملاً جدید باشید، بازسازی دفترکار و ساختمان اداری یک فرصت عالی برای بازسازی کل فضای اداری شما است.

این حس و حال دوست داشتنی ناشی از زیبایی معماری خانه هایی است که با سبک فرانسوی بنا شدند. پنجره های با فاصله، کرکره ها و دالان ها در خانه های کولونیال بارز و برجسته هستند. اتاق ها در این سبک معماری به صورت مربعی شکل بوده و نمای کل خانه حالتی مستطیلی دارد. فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد.

ورود کاربر

در مرحله اسناد ساخت و ساز، طراح معماری شروع به کار بر روی نقشه های ساختمانی، مشخصات فنی مورد نیاز برای مناقصه، ساخت و ساز، درخواست مجوز و سایر نکات مربوط به پروژه می کند. این اسناد با در نظر گرفتن چشم انداز کلی پروژه و مشخصات مشتری ایجاد می شوند. مرحله اسناد ساخت و ساز به طور برجسته برعهده یک معمار است زیرا آنها مسئول اجرای نقشه ها هستند. شرایط اقتصادی و زندگی های پر مشغله مدرن سبک زندگی افراد را تغییر داده است.

فراخوان ارسال آثار پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران، 1401

معماری ساختمان و طراحی ساختمان مسکونی، از مهم ترین مراحل خانه سازی است که با سنجش هزینه و قیمت طراحی ساختمان مسکونی می توانیم انتخاب رضایت بخشی از نتیجه کار داشته باشیم، برای بررسی نکته های طراحی ساختمان مسکونی و معماری ساختمان و همچنین براورد هزینه و قیمت طراحی ساختمان مسکونی با ما همراه باشید. چنین فضایی برای بناهایی چون اتحادیه های دانشجویی، کتابخانه ها، ساختمان های آموزشی بسیار مناسب بودند، ایده آل ها می توانند تأثیر مثبت زیادی داشته باشند و اگر معماران در پروژه ها به آنها رجوع نکنند و از آنها در شکل دادن کانسپت ها بهره نگیرند در واقع کار را سخت تر کرده اند. تجارب قبل آنها و مهارت های ذهنیشان به پروژه جدید کمکی نخواهد کرد و همکاری را می باید از مرحله طراحی های بسیار ابتدایی آغاز و این نه به نفع کارفرما و نه به نفع معمار خواهد بود. برای انجام یک پروژه معماری مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که قبل از شروع هر یک از مراحلِ طراحی معماری، باید مرحله پیش رو را به بهترین نحو و روش و بدون هیچ نقصی پشت سر گذاشت .کلیه پروژه های معماری جهت طراحی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند. این سه بخش (فاز) بایستی به صورت منظم و متداوم پس از دیگری و پشت سر یکدیگر قرار بگیرند تا طراحی معماری مورد نظر به صورت استاندارد پیاده سازی شود هر سه این بخش ها لازم و ملزوم یکیدگر بوده و در صورت عدم اچرای مناسب یک فاز معماری یا عدم پیوستگی مناسب بین آنها کل مجموعه طراحی معماری پروژه با شکست مواجه خواهد شد. گاها در طراحی معماری سازمان یافته، با ادبیات هایی آشنا می شویم که بیشتر ابزارهایی هستند برای آنکه چند متفکر، افکار خود را ورز دهند و شاید درخروجی عملی جامعه تاثیر نداشته باشند.