فصلنامه معماری و ساختمان

برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. در واقع پلان یا نقشه کشی معماری همان نقشه ای است که توسط معمار طراحی می شود و در آن اطلاعات کامل و جامع در مورد ساخت سازه را به تصویر می کشد. پلان معماری انواع مختلفی دارد که شامل پلان موقعیت،پلان مبلمان، پلان طبقات و پلان بام می باشد. درب و پنجره های شیشه ای نور خورشید را به بهترین شکل از خود عبور می دهند و فضای خانه بسیار روشن و دلباز به چشم می آید. در زمان طراحی معماری طرح های معماری مختلف، ممکن است در مقیاس ها اشتباهاتی رخ دهد.این اشتباهات تنها با در نظر گرفتن طرح از زاویه ای دیگر قابل شناسایی هستند.می توانید طرح خود را ابتدا در برگه های جدول دار بکشید.وقتی کارتان تمام شد، کار را بررسی کنید و اشکالات را رفع نمایید. نمونه تأثیر ایده آلها بر شکل گیری کانسپت را می توان در کار میس وندروهه مشاهده کرد.

نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. یک راه عملکردی (پراگماتیک) عبارت است از بررسی برنامه و مشخص کردن سلسله مراتب موجود با این فرض که اصلی ترین مسأله (جوهره) آن است که در این سلسله مراتب، در جای نخست باشد. در نهایت نتیجه چنین بررسی ای می تواند در غالب تحلیلی از برنامه و یا یک دیاگرام گرافیکی ارائه شود. مشتریان باید انتظار داشته باشند که در این مرحله بسیار درگیر و آماده پاسخگویی به سوالات شخصی باشند.

  • اگرچه اصطلاح طراحی معنای گسترده ای دارد، اما معمولاً به ترکیب بخش خلاقانه و فنی اشاره دارد که اساس یک پروژه یا یک ایده را تعیین می کند.
  • این حس و حال دوست داشتنی ناشی از زیبایی معماری خانه هایی است که با سبک فرانسوی بنا شدند.
  • در این مطلب سعی بر آن شده است، تمامی نکات لازم در معماری مورد بحث قرار گیرد.
  • حومه کلیفتون در ساحل اقیانوس اطلس کیپ تاون، به دلیل زیبایی منظره‌ای که دارد، ترافیک بالایی دارد و ساکنان و گردشگران علاقه‌مند به دویدن و پیاده‌روی هستند.
  • به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.
  • ممکن است تصور شود که تصورات نمی توانند نقشی در شکل دادن کانسپت ها داشته باشند، این نتیجه گیری درستی نیست.

این امر به این دلیل است که اگرچه تصمیم نهایی تنها به عهده کارفرما است، طراح معماری مسئول تهیه لیستی از پیمانکاران ساخت و ساز مناسب و ارائه بسته های پیشنهادی به مناقصه گران است. اطلاعات و شناخت مورد نظر در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مذاکرات با کارفرما و آگاه شدن از نیازهای مورد نظر کارفرما به دست می آید. بی تردید حساس ترین و پر چالش ترین بخش در فرآیند طراحی معماری، تبدیل ایده به فرم است. در مرحله ی خلق فرم، بر اساس درک و تجربه مهندس معمار از مباحث سازه ای، تاثیر متقابل سازه و معماری و معماری داخلی بر یکدیگر مورد توجه قرار گرفته و هر چه دانش معمار و طراح در این حوزه بیشتر باشد، در طراحی معماری ایده پروژه بیشتر ساخته و پرداخته و تکمیل می شود.

همه چیز درباره معماری ساختمان مسکونی

طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی انواع سبک های معماری، پلان و نقسه کشی معماری، تفاوت معماری داخلی، دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد. در این مطلب سعی بر آن شده است، تمامی نکات لازم در معماری مورد بحث قرار گیرد. به طور کلی می توان گفت نکته مهم در تفاوت آن ها میزان توجه به چزئیات می باشد. همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، در معماری داخلی به چگونه ساخت سازه توجه می شود. با مقایسه بین پلانها و فضاهای داخلی می توان شباهت های زیاد بین آن دو را دید.

طراحی معماری در اصفهان، صفر تا صدر معماری ساختمان در اصفهان

اهمیت این مسأله زمانی دو چندان می شود که در فاکتور اقتصادی پروژه افزایش هزینه ها در اثر تورم وجود داشته باشد. او از روی هر تصویر مجدداً طراحی می کند و به ویرایش آنها می پردازد تا ویژگی مد نظرش را برجسته سازد. این ویژگیها به تدریج به صورت فرضیاتی ذهنی به وجود می آیند که هر کدام در حکم یک درس طراحی هستند.

در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. اگرچه اصطلاح طراحی معنای گسترده ای دارد، اما معمولاً به ترکیب بخش خلاقانه و فنی اشاره دارد که اساس یک پروژه یا یک ایده را تعیین می کند.

یک محصول دیگر که توسط Autodesk تولید شده است، ۳ds Max به طور عمده در صنعت بازی های ویدیویی استفاده می شود و همچنین یک انتخاب عالی برای تصویرسازی در معماری است. از SketchUp کمی گرانتر است.۳ds Max برای معمارانی است که می خواهند نمایش های خود را به یک سطح دیگر برسانند. با استفاده از آن، می توانید ساختارها و سازه های تصویری سه بعدی ایجاد کنید.

معمار باید بداند که زمین پروژه در کدام یک از مناطق آب و هوایی قرار دارد. پس مرحله بعد شناخت اقلیم منطقه تا بتواند برحسب شرایط محیطی دست به انتخاب مصالح و طراحی فضاهای ساختمان بزند. طراح معماری کانسپت اولیه را براساس اطلاعات جمع آوری شده مراحل قبلی شروع می کند.