طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک

شاید بهترین نمونه این موضوع پاسخ لوکوربوریه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه های چوب در مرکز هنرهای بصری در دانشگاه هاروارد باشد. این مرکز یک بخش دانشجویی است که نه تنها برای دانشجویان رشته های هنری بلکه برای سایرین هم قابل استفاده است. بنابراین ساختمان و طراحی آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک است و طبیعتاً کسب مهارت و ارتقاء آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع از امور را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس از بدست آوردن اطلاعات لازم نوبت به آن میرسد که طراح به دنبال پروژه های مرتبط با پروژه مورد نظر خود بیفتد و ببیند که چه پروژه هایی از لحاظ اقلیمی و کاربری با پروژه در دست او شباهت دارند زیرا این شباهت ها و مشاهده آنها میتواند موجب بوجود آمدن ایده های جدید و کاربردی شود و سازه بهتر و بی نقص تری طراحی شود . طراحی ویلای کوهستانی شاید آرزوی هر معماری باشد و تعداد کمی از معماران هستند که این نوع ویلا را در رزومه کاری خود داشته باشند.زندگی در کوهستان می تواند یک تجربه آرام و جادویی برای دوستداران کوهستان باشد، جایی که می توانند از مناظر و اکوسیستم های متنوع خود لذت ببرند.

  • هر چقدر در این مرحله اطلاعات بیشتری در اختیار طراح قرار گیرد موجب میشود که در مرحله های بعدی طرح بهتر و دقیق تر و بی نقص تری بدست آید و ایجاد شود .
  • تهیه آمار و ارقام پیش از طراحی که شامل تجزیه و تحلیل هزینه ها، مطالعات و تحقیقات مربوط به زمین و اثرات زیست محیطی هستند.
  • ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و…
  • روابط فضاهای داخلی ساختمان و دسترسی‌ها و رابطه آن‌ها با یکدیگر در طراحی مسکونی بسیار اهمیت دارد.
  • اهمیت طراحی معماری خانه از آن جهت که باعث ایجاد نمایی زیبا در خانه می شود، قابل توجه می باشد.
  • کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد.

بیایید به مراحل طراحی معماری که بخشی از هر پروژه ساخت و ساز از جمله هتل، مجتمع آپارتمانی، انباری، خرده فروشی و صنعتی است نگاهی بیندازیم. قبل از تهیه پیش‌نویس، آن‌ها چندین بار با مشتریان خود ملاقات می‌کنند تا اهداف، بودجه و هر نیاز خاص برای پروژه‌شان را بیاموزند. معماران همچنین با سایر متخصصان مرتبط مانند مهندسان، برنامه ریزان شهری، مهندسان ناظر، نمایندگان ساخت و ساز کار می کنند. از آنجایی که معماران مستقیماً با مشتریان و متخصصان سروکار دارند، باید از مهارت های ارتباطی عالی برخوردار باشند.

معماری ساختمان چیست؟

طراح باید بداند که سازه یا که به طراحی پلان ساختمان برای آن می پردازد در چه شرایطی قرار دارد و تحت تاثیر چه نوع عواملی است و در چه نوع اقلیم آب و هوایی قرار دارد تا نوع ساختمان و جهت قرار گیری آن و نوع سقف و … ان برای طراح مشخص باشد و او با استفاده از این اطلاعات اقدام به انتخاب طرح مناسب برای سازه کند . از آنجایی که نوع اقلیم همچون میزان بارش و وزش باد و … تاثیر زیادی بر مصالح ساختمانی دارد پس باید معمار در هنگام طراحی طرح مناسبی ارائه دهد تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندس مجری بتواند این اطلاعات را به صورت دقیق اجرا کند . اصول طراحی نمای کلاسیک متفاوت تر از سایر طراحی ها میباشد، که در مقاله تفاوت نمای مدرن و نما کلاسیک میتوانید تفاوت ها را مطالعه کنید.

هزینه و قیمت طراحی ساختمان مسکونی

طراحی نمای یک برج یا یک خانه که به سبک کلاسیک تزئین شده است، همیشه مد خواهد بود. با توجه به فراوانی عوامل مختلف که مهم هستند، باید با تمام دقت ممکن به تهیه چنین طرحی پرداخت.اصول طراحی نمای کلاسیک باید حتما رعایت شوند تا در نهایت یک نمای کلاسیک لوکس داشته باشیم اما این راه… طراحی ساختمان دوبلکس ، طراحی پلان دوبلکس معمولا طبقه اول به عنوان نشیمن و پذیرایی و در طبقه بالا تعدادی اتاق خواب طراحی می شود(البته در بعضی از طراحی های ویلایی که طبقه بالا دید مطلوبی دارد، تفکر برعکس خواهد بود، وابسته به سلیقه کارفرما) و در قسمت پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد.

آموزش معماری، فنی و اجرایی

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. پنجره هایی که در آنجا پانل هایی مسلب و رنگارنگ بودند و وقتی گشوده می شوند علاوه بر جریان هوای اضافی برای داخل نمایی از جریان حرکت و فعالیت در گذر را هم مورد نظر معماران بوجود آورده اند. یک نمونه دیگر پروژه تری تاپس (Tree-tops) اثر دیوید گلسر از مارکیس، ستولر، گلسر در کارولینای جنوبی است.