سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

آغاز فعالیت‌های مهندسی عمران احتمالاً بین ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و در مصر باستان و میان‌رودان بوده‌است. هنگامی که انسان‌ها زندگی عشایری را رها کردند؛ نیاز به ساخت و ساز جهت تأمین سرپناه پدید آمد. در همان زمان گسترش حمل و نقل به نحو فزاینده‌ای اهمیت یافت و به اختراع چرخ و همچنین آغاز دریانوردی منجر شد.

  • مهندسان عمومی عمران با همکاری مهندسان نقشه‌بردار و مهندسان تخصصی عمران، به طراحی زهکشی، پیاده‌روها، تأمین آب، فاضلاب شهری، سدها، و سیستم‌های برق‌رسانی و ارتباطی می‌پردازند.
  • حتی بسیاری از فعالیت های دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته هستند.
  • مهندسان تلاش می کنند تا نقش موثری در توسعه پايدار کشور داشته باشند.
  • خیر، برای شرکت در آزمون نیازی به عضویت نبوده ولی پس از قبولی باید در سازمان نظام مهندسی، در شهر مربوطه عضو شوید.

امروزه استفاده از مهندسین عمران در صنعت ساخت و ساز بسیار اهمیت پیدا کرده است و جزو الزامات است تا ساختمان ها با استحکام بیشتری ساخته شوند. مهندس ساختمان سازی نمی توانند به صورت تمام وقت بر پروژه نظارت کنند از این رو در پروژه های ساختمانی از مهندسین مجری استفاده می شود که به جای مهندس ناظر بر ساختمان ها می روند و مراحل کار را به وی به صورت قدم به قدم گزارش می کنند. در فرآیند ساختمان سازی مهندسین مختلفی نقش دارند که مهم ترین آنها مهندس عمران یا مهندس مجری ساختمان است. عمران در واقع یکی از گرایش های مهندسی می باشد که بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور این رشته را دارند. در واقع این رشته به تربیت نیروهای متخصصی می پردازد که بتوانند در پروژه های مختلف عمرانی در صنایع ساختمانی، راه سازی، پل سازی، سازه ها و بناهای آبی ، جمع آوری و دفع فاضلاب مسئولیت طرح را بر عهده بگیرند و بر آن نظارت کنند.

راه اندازی پروتکل امنیتی SSL بر روی وب سایت سازمان

به اطلاع علاقمندان امر پژوهش می رساند سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نظر دارد جهت راه اندازی … اطلاعیه اعلام نتایج مجموعه آزمون های نظام مهندسی تستی شهریور ۱۴۰۱ از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزاره راه و شهرسازی به شرح ذیل می باشد. داشتن سنوات لازم ، شرکت در دوره های مربوطه که توسط خود سازمان نظام مهندسی هر استان برگزار می‌شود و قبولی در آزمون‌های پایان دوره از شرایط ارتقا پایه می‌باشد. خیر، برای شرکت در آزمون نیازی به عضویت نبوده ولی پس از قبولی باید در سازمان نظام مهندسی، در شهر مربوطه عضو شوید.

پیام تبریک رییس سازمان به ریاست محترم شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور

اولین کسی که خودش را به عنوان مهندس عمران معرفی کرد جان اسمیتون بود کسی که «ادی استون لایت هوس» را ساخت. در سال ۱۷۷۱ اسمیتون و برخی از همکارانش جامعهٔ مهندسین عمران را تشکیل دادند. یک گروه از رهبران این حرفه که به صورت غیررسمی سر شام یکدیگر را ملاقات کردند.

وظیقه بازرس با مشاهده خسارت به ساختمان هنگام گودبرداری

به هر حال مدرک بعضی دیدارهای تکنیکی وجود داشت که ثابت می‌کرد آن کمی بیشتر از یک جامعهٔ دسته جمعی بود. در سال ۱۸۱۸ مؤسسهٔ مهندسین عمران در لندن تأسیس شد و در ۱۸۲۰ مهندس برجسته توماس تلفورد رئیس دانشگاه شد. در سال ۱۸۲۸ مؤسسه یک پروانهٔ سلطنتی دریافت کرد که به صورت رسمی مهندسی عمران را یک حرفه شناخت. اولین دانشگاه خصوصی برای تدریس مهندسی عمران در ایالات متحده آمریکا دانشگاه نورویچ بود که در سال ۱۸۱۹ به وسیلهٔ کاپیتان آلدرن پارتریج تأسیس شد.