در Memoriam دستگاه تشخیص می دهد که فردی به تنهایی می میرد


طراح Ony Yan یک سیستم دو بخشی ایجاد کرده است که می تواند در خانواده های تک نفره نصب شود تا در صورت مرگ همسایگان آنها را مطلع کند و برای “تشویق جامعه به مراقبت از یکدیگر” طراحی شده است.

در Memoriam، یک سیستم نمونه اولیه کاربردی که می تواند در خانه ها نصب شود، شامل یک آشکارساز بو با باتری و یک لامپ سیگنال است که توسط یک اتصال بی سیم به هم متصل می شوند.

در آشکارساز حافظه
یک لامپ سیگنال به عابران اجازه می دهد متوجه شوند که یک نفر مرده است

آشکارساز بوی سفید که از نظر شکل و رنگ ظریف است، می تواند به طور مجزا بر روی دیوار ثابت شود و به ،یبات گوگردی که هنگام پوسیدگی بدن انسان پس از مرگ آزاد می شود، واکنش نشان دهد.

لامپ سیگنال سیاه – که در ورودی خانه قرار می گیرد – سپس این اطلاعات را از آشکارساز به صورت بی سیم دریافت می کند. یک ساخته شده سروموتور ،مت بالایی لامپ را 45 درجه کج می کند و نور درخش، را نشان می دهد که از شمع ها مطلع می شود و برای جلب توجه همسایگان و رهگذران طراحی شده است.

ردیاب بو
آشکارساز بو از ف،، سیم و یک صفحه مدار که درون پلی استایرن محصور شده است تشکیل شده است

توضیح داد: “ردیاب بو در سطح چشم – یا ارتفاع تنفس – آویزان است، زیرا ،یبات آلی فرار انتخاب شده من به ،وان شاخص پوسیدگی، در این مورد، ،یبات گوگردی، سنگین تر از هوای محیط هستند.” اونی.

“به طور مشابه با نصب آشکارسازهای مونو،ید کربن که اغلب در یک ارتفاع قرار می گیرند قابل مقایسه است.”

ردیاب بو
می توان آن را روی دیوار اتاق نشیمن نصب کرد

اونی این پروژه را به ،وان بخشی از پایان نامه لیسانس خود در حین تحصیل در رشته طراحی صنعتی در برلین ایجاد کرد دانشگاه علوم کاربردی.

طراح به Dezeen گفت که او این پروژه را پس از “یک مورد غم انگیز” در همسایگی خود ایجاد کرد، جایی که یک نفر مرد و جسد آنها تا مدت ها بعد که شروع به پوسیدگی کرده بود کشف نشد.

اونی گفت: “من از موارد مشابه مرگ در برلین مطلع شدم و از طریق تحقیق و مصاحبه متوجه شدم که این یک پدیده جه، است.”

“مردگان اغلب توسط اعضای خانواده بدون هیچ آمادگی ذهنی کشف می شوند و این یک تجربه بسیار آسیب زا است. اجساد پوسیده همچنین نیازمند بازسازی گسترده هسته هستند. [to ،mes] و می تواند فضاها را برای مدت طول، خالی از سکنه کند.”

در یادبود
In Memoriam برای تشویق انسجام جامعه ایجاد شد

اونی توضیح داد که پلی استایرن را برای محفظه آشکارساز بو برای عایق الکتریکی آن انتخاب کرده است، در حالی که برنج با روکش ف،ی که لامپ سیگنال را می پوشاند به مرور زمان ا،ید می شود و رنگ و بافتی مشابه پوست جسد به خود می گیرد.

به گفته طراح، این قصد دارد به اعضای جامعه یادآوری کند که لامپ نیاز به صیقل دادن دارد – پیام آن برای مراقبت از همسایگان خود را تقویت می کند و بیشتر مردم را به برقراری ارتباط با یکدیگر در مناطق شهری تشویق می کند.

اونی می گوید: “در Memoriam به “به یاد آوردن ،ی” ترجمه می شود. در لحظه ای که چراغ سیگنال روشن می شود، نور نه تنها به ،وان یک سیگنال برای جامعه خانه عمل می کند، بلکه به طور نمادین فرد متوفی را به یاد می آورد.”

“مک،سم کج شدن چراغ و بلند شدن آهسته م،وط نور نیز باید نمادی از روشن ، شمع عزا باشد. من این نام را من، یافتم زیرا می خواهم نه تنها یاد آن مرحوم را گرامی بدارم، بلکه جامعه ای را به مراقبت از هر یک از آنها تشویق کنم. دیگر.”

دیگر طرح‌های مرتبط با مرگ عبارتند از یک کوزه تجزیه‌پذیر توسط Claesson Koivisto Rune و یک “تابوت زنده” که از میسلیوم قارچ ایجاد شده است.

تصاویر و ویدیو توسط اونی یان ارائه شده است.




منبع: https://www.dezeen.com/2022/11/24/in-memoriam-device-detect-died-alone-،me/