.: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شورای مرکزی :..

کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم با پیام مقام معظم رهبری در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود. در صورت فراموش کردن رمز عبور، در صفحه ورود به کارتابل الکترونیکی اعضا به آدرس سامانه مراجعه نمایید و از گزینه بازیابی کلمه عبور ، می توانید نسبت به بازیابی رمز عبورخود اقدام نمایید. جهت تسریع ارائه خدمات سازمان و در راستای بهبود عملکرد سازمان و جلوگیری از اتلاف زمان، برخی از مشکلات، سوالات و درخواست های پر تکرار اعضای سازمان به شرح ذیل میباشد.

  • تا عصر مدرن هیچ تمایزی بین مهندسی عمران و معماری نبود و اصلاح‌های مهندسی و معماری به‌طور عمده تفاوت‌های جغرافیایی بود که به یک فرد اشاره می‌کرد و قابل معاوضه بود.
  • از دیگر سازه‌های تاریخی عمرانی می‌توان به سامانهٔ مدیریت آب قنات در ایران باستان (با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال)، پارتنون در یونان باستان (۴۴۷–۴۳۸ پیش از میلاد)، جادهٔ آپیا در روم باستان (۳۱۲ پیش از میلاد) و دیوار بزرگ چین (۲۲۰ پیش از میلاد) اشاره کرد.
  • شایان ذکر است که در سازه‌های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) از طریق تیرچه‌ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون‌ها و از ستون‌ها به پی منتقل می‌شود و پی‌ها نیروها را به خاک منتقل می‌کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است.
  • هرکدام از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها دارای ارکان چهارگانه مجمع عمومی، هیئت مدیره ، شورای انتظامی و بازرسان هستند.

اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم می توانند صفحه نخست روزنامه های سراسر کشور را در این صفحه مشاهده نمایند. تمامی حقوق این وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان محفوظ می باشد. کلیه حقوق وب سایت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر محفوظ می باشد.

اطلاعیه در خصوص کلاهبرداری از طریق تماس‌ تلفنی افراد ناشناس

امروزه استفاده از مهندسین عمران در صنعت ساخت و ساز بسیار اهمیت پیدا کرده است و جزو الزامات است تا ساختمان ها با استحکام بیشتری ساخته شوند. مهندس ساختمان سازی نمی توانند به صورت تمام وقت بر پروژه نظارت کنند از این رو در پروژه های ساختمانی از مهندسین مجری استفاده می شود که به جای مهندس ناظر بر ساختمان ها می روند و مراحل کار را به وی به صورت قدم به قدم گزارش می کنند. در فرآیند ساختمان سازی مهندسین مختلفی نقش دارند که مهم ترین آنها مهندس عمران یا مهندس مجری ساختمان است. عمران در واقع یکی از گرایش های مهندسی می باشد که بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور این رشته را دارند. در واقع این رشته به تربیت نیروهای متخصصی می پردازد که بتوانند در پروژه های مختلف عمرانی در صنایع ساختمانی، راه سازی، پل سازی، سازه ها و بناهای آبی ، جمع آوری و دفع فاضلاب مسئولیت طرح را بر عهده بگیرند و بر آن نظارت کنند.

اهم مصوبات هیات مدیره (۰۷/آذر ماه/۱۴۰۰)

اولین مدرکی مانند این که به یک زن داده شد به وسیلهٔ دانشگاه کرنل به نورا استانتون بلیچ در سال ۱۹۰۵ داده شد. تا عصر مدرن هیچ تمایزی بین مهندسی عمران و معماری نبود و اصلاح‌های مهندسی و معماری به‌طور عمده تفاوت‌های جغرافیایی بود که به یک فرد اشاره می‌کرد و قابل معاوضه بود. در قرن ۱۸ واژهٔ مهندسی عمران برای تمیز دادن از مهندسی نظامی استفاده شد. ✅دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون‏های ورود …

ساخته های عظیم بشری نشان دهنده دانش، توانایی و مهارت مهندسان ساختمان است. با سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اینجانب دارای پروانه اجرا می باشم و تو آزمون مهر 98 نظارت قبول شده ام آیا می تونم قبل از پایان کلاس های اجرا برای قبولین مهر 98 اقدام برای پروانه نظارت کنم ممنون میشم اگه جواب بدین. در راستای بهبود اطلاع رسانی سازمان در نظرسنجی پورتال جدید سازمان شرکت نمایید و نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را ارسال فرمایید. در زیر دسته بندی اخبار و اطلاعیه های سازمان را براساس واحدهای مختلف و متنوع سازمان مشاهده می نماید. با توجه به ضرورت رعایت بهداشت عمومی جامعه و به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نامه د…

صورت جلسات و مصوبات هیأت مدیره

با به کار گیری مهندس برق کیفیت کار و ایمنی در تاسیسات ساختمانی بالا رفته است.مهندسی تاسیسات مکانیک از دیگر مهندسی است که در صنعت ساختمان سازی به کار گرفته می شود. لوله کشی آب، فاضلاب، گاز، کانالهای هوا، دودکش ها، و تعیین ظرفیت سیستم های حرارتی و برودتی همه از کاربردهای مهندسی تاسیسات مکانیک در ساختمان سازی مدرن می باشد. جلسه کارگروه سنجش به منظوربررسی پروندهای داوطلبین گروه تخصصی برق استان گیلان برگزار شد. جلسه کارگروه سنجش به منظوربررسی پروندهای داوطلبین گروه تخصصی عمران استان گیلان برگزار شد. در بیشتر کشورها، کارشناسی سطح پایهٔ مهندسی عمران است و تحصیل آن معمولاً ۳ تا ۵ سال به طول می‌انجامد.