اصول کلی و روند طراحی معماری مهندسین نقش شهر

طراحی نمای یک برج یا یک خانه که به سبک کلاسیک تزئین شده است، همیشه مد خواهد بود. با توجه به فراوانی عوامل مختلف که مهم هستند، باید با تمام دقت ممکن به تهیه چنین طرحی پرداخت.اصول طراحی نمای کلاسیک باید حتما رعایت شوند تا در نهایت یک نمای کلاسیک لوکس داشته باشیم اما این راه… طراحی ساختمان دوبلکس ، طراحی پلان دوبلکس معمولا طبقه اول به عنوان نشیمن و پذیرایی و در طبقه بالا تعدادی اتاق خواب طراحی می شود(البته در بعضی از طراحی های ویلایی که طبقه بالا دید مطلوبی دارد، تفکر برعکس خواهد بود، وابسته به سلیقه کارفرما) و در قسمت پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد.

  • مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم.
  • مرحله اسناد ساخت و ساز اغلب به بیشترین زمان نیاز دارد که می تواند مشتریان را شگفت زده کند زیرا طراحی پس از این بخش کامل به نظر می رسد.
  • کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند.
  • این سبک از معماری نیز مانند سایر سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و مورد پسند واقع می شود.
  • در طراحی نمای ساختمان مسکونی و نمای داخلی باید با توجه به مکان ساختمان، شدت تابش آفتاب، بافت فرهنگی و اجتماعی و شرایط ساختمان‌های روبرو و مشرف به آن ساختمان، بتوان کنترل نور را به بهترین نحو طراحی کرد.

ویژگی های اساسی نظیر شومینه های بسیار بزرگ، حمام های لوکس و باغچه های زیبا فضایی دلچسب و زیبا ایجاد می کنند که مورد پسند تمام سلیقه ها واقع می شود. طراحان برای جستجوی جوهره پروژه و بیان آن در قالب کانسپت روشهای بسیاری دارند. این جستجو در واقع تلاشی برای رسیدن به ایده هایی است که قسمتهای مختلف یک کانسپت پروژه را به هم می پیوندد و به عقیده کان ایده هایی که طراح را قادر می سازد بر شرایط موجود مسلط شود و آنچه را که باید به سرانجام برساند. کان علاقه مند به فرمها و هستی اشیاء و جوهره آنها و عناصر و بیانگری آنها است، او می گوید من همواره به طبیعت پدیده ها و به ظهور و تبدیل آنها به نهایتشان فکر می کنم.

همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید.

معمارانی که این توانایی و انعطاف پذیری را دارند که در پروژه های مختلف با ایده آل های متفاوتی کار کنند در ارائه خدمات به کارفرمای خود دارای برتری هستند. صورت مسأله اصلی در موزه هوا فضا سیرکولاسیون (چگونگی هدایت جمعیتی بزرگ) است و کانسپت ارائه شده عبارت است از یک گذر دو طبقه که تعدادی فضای بسته نمایشگاهی را به هم مرتبط می کند. همچنین سه سالن چند طبقه برای نمایش جاذبه های اصلی موزه در طول مسیر قرار داده شده اند. اگر چه کان توانست کانسپتی مبتکرانه را از طریق انجام مقایسه ای صحیح بدست آورد و برخی حتی این ساختمان را بنایی با اهمیت در دهه ۶۰ می دانند اما در عمل کاربران آن با مشکلات زیادی روبرو شده اند. یکی از رایج ترین آنها الگوی خیابان روستایی یا همان گذری سر پوشیده در میان مغازه ها است، مانند گالریا در طراحی خوابگاه دانشگاه آلبرتا در ادمونتون است. در اینجا واحدهای دانشجویان مجرد و دانشجویان مزدوج در کنار هم قرار داده شده اند.

نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار

شاید بهترین نمونه این موضوع پاسخ لوکوربوریه به کانسپت مورد نظر کارفرما در ساختمان کارگاه های چوب در مرکز هنرهای بصری در دانشگاه هاروارد باشد. این مرکز یک بخش دانشجویی است که نه تنها برای دانشجویان رشته های هنری بلکه برای سایرین هم قابل استفاده است. بنابراین ساختمان و طراحی آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک است و طبیعتاً کسب مهارت و ارتقاء آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع از امور را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است. پس از بدست آوردن اطلاعات لازم نوبت به آن میرسد که طراح به دنبال پروژه های مرتبط با پروژه مورد نظر خود بیفتد و ببیند که چه پروژه هایی از لحاظ اقلیمی و کاربری با پروژه در دست او شباهت دارند زیرا این شباهت ها و مشاهده آنها میتواند موجب بوجود آمدن ایده های جدید و کاربردی شود و سازه بهتر و بی نقص تری طراحی شود . طراحی ویلای کوهستانی شاید آرزوی هر معماری باشد و تعداد کمی از معماران هستند که این نوع ویلا را در رزومه کاری خود داشته باشند.زندگی در کوهستان می تواند یک تجربه آرام و جادویی برای دوستداران کوهستان باشد، جایی که می توانند از مناظر و اکوسیستم های متنوع خود لذت ببرند.

بیایید به مراحل طراحی معماری که بخشی از هر پروژه ساخت و ساز از جمله هتل، مجتمع آپارتمانی، انباری، خرده فروشی و صنعتی است نگاهی بیندازیم. قبل از تهیه پیش‌نویس، آن‌ها چندین بار با مشتریان خود ملاقات می‌کنند تا اهداف، بودجه و هر نیاز خاص برای پروژه‌شان را بیاموزند. معماران همچنین با سایر متخصصان مرتبط مانند مهندسان، برنامه ریزان شهری، مهندسان ناظر، نمایندگان ساخت و ساز کار می کنند. از آنجایی که معماران مستقیماً با مشتریان و متخصصان سروکار دارند، باید از مهارت های ارتباطی عالی برخوردار باشند.

در واقع سلسه مراتب فضایی و سلسله مراتب دسترسی دو فاکتور مکمل یکدیگر هستند. معمولا اتاق خواب ها دوازده متری انتخاب می شود البته در متراژ های پایین تر طبق نظر طراح ساختمان ممکن است کوچک تر از این متراژ هم باشد، بزرگترین اتاق خواب خانه با نام های اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و اتاق خواب مستر شناخته می شود. که در متراژ های بزرگ تر حتما یک اتاق با این شرایط در نظر گرفته می شود، که کمد لباس در این اتاق بزرگ تر از دیگر اتاق خواب ها است و در صورت امکان سرویس بهداشتی مجزا دارد. یک سازه ساختمانی که به دقت به عنوان یک مجسمه ارگانیک مبدل شده است، خیابان سیدنی شماره ۶ مجموعه ای از ۱۵ آپارتمان در یک ساختمان است که در صنایع دستی ساخته شده و از طبیعت الهام گرفته شده است. در حومه شهر پرهران واقع شده است، شکل و موقعیت آن باعث ایجاد اتصال سیال به محیط طبیعی منطقه حفاظت شده مجاور اورونگ رومانیس می شود. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران.