معماری و ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی

طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد…. در هر دو وجه، ساختمان ها الگوهای پیچیده تری را نسبت به حالت پایه ای آن شکل می دهند که از فرم و فضا ساخته شده است. از طریق همین الگوهاست که یکباره ساختمان ها پتانسیل شکل دادن و نمایش وجود زندگی اجتماعی و فرهنگی ما را پیدا می کنند. ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد.

  • در معماری داخلی ایده ها پاسخگوی مواردی نظیر بهترین مکان قرارگیری آشپزخانه، گردش فضایی، رنگ مورد استفاده در فضا و …..
  • او توضیح می دهد که محققین برقراری ارتباط و مشارکت فکری از نیازهای اساسی به شمار می رود، بنابراین اولین مرکز تحقیقاتی را با جایی برای گردهمایی ملاقات و آگاهی از فعالیت های یکدیگر مقایسه کرد.
  • در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد .
  • این مجموعه با دارا بودن یک تیم طراحی کامل و حرفه ای به صورت تخصصی اقدام به طراحی کامل و حرفه ای به صورت تخصصی اقدام به طراحی انواع پروژه های ساختمانی می نماید و همواره در جهت ارتقاء سطح طراحی، بهبود فضاهای معماری و در راستای جلب رضایت و پشتیبانی کارفرمایان محترم از ابتدا تا انتهای پروژه گام برداشته است.

بنابراین، طراحی معماری پایه و اولین مرحله قبل از تحقق ایده محسوب می شود. ابعاد و اندازه های انبار خانه نیز با توجه به تعداد واحدهای ساختمان و نیاز کاربران می تواند متغیر باشد. انبار منازل معمولا در طبقه همکف و یا زیر زمین ساختمان قرار می گیرد در قطعه زمین هایی با متراژ کمتر در پشت بام برای واحد های بالاتر نیز می توان در نظر گرفت. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند.

(طراحی شده توسط گروه معماری نکست آفیس)

معماری ساختمان مسکونی “Ishtika Aalaya” واقع در Chandigarh، هند می باشد. این اقامتگاه آجری از اشتیاق مشتریان به خانه ای خاکی الهام گرفته شده است. آب و هوای مرکب این مکان ایجاب می کند که ساختمان در اکثر فصول سال خنک تر باشد و در زمستان های سخت به نور کافی خورشید نیاز دارد. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند.

فراخوان ارسال آثار پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران، 1401

اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است. یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند.

باید در مورد منطقه ای که می سازند تحقیق کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی آنها با سازه های فعلی ساختمان های ان منطقه مطابقت داشته باشد. به همین ترتیب، طراحی را که به عنوان فرآیند خلاقانه درک می شود، و معماری را که مبتنی بر ایجاد و ارائه راه حل ها در سطح فنی است، ترکیب می کند. طراحی معماری با ترکیب هر دو رشته، از طریق تجربیات فضایی به دنبال ارزش ها و کیفیت های رسمی آثار است. به طور کلی، ما آن را با نقشه ها، طرح ها یا خطوط کلی یک پروژه مرتبط می کنیم و یکی از پایه های اساسی آن است. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد.