ساختمان و معماری، از محصول تا فرآیند نظرآنلاین

همکاری در این راه به ما امکان می دهد تا ارزش ها و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنیم و در نتیجه طرحی ایجاد کنیم که فردیت شخص را با عملکرد بهینه منعکس کند. ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد. بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد. پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است. BENT Architecture وظیفه ایجاد یک خانه اضافی به این خانه خانوادگی در ملبورن، استرالیا را داشت تا آن را به باغ های زیبا متصل کند و همچنین نور بیشتری را به فضاهای زندگی وارد کند.

ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… زمانی که ساختمان به عنوان یک فرآیند مورد بررسی قرار می گیرد مجموعه ای از روابط را شکل می دهد که به واسطه آن، ساختمان شروع به بازتاب و مداخله روابط اجتماعی می کند. در خلال این فرآیند، ساختمان ها از اشیایی فیزیکی، به اجزایی فرهنگی و اجتماعی بدل می گردند. پس ما در یک سیکل دوار قرار می ‌گیریم و مشخص می شود معماری همزمان به دو معنی شئ و فعالیت است. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید.

  • در حالی که بیشتر کارهای معمار قبل از شروع هر ساختمان انجام می شود، حضور مداوم ما در مرحله ساخت و ساز به همان اندازه مهم است.
  • پلان معماری انواع مختلفی دارد که شامل پلان موقعیت،پلان مبلمان، پلان طبقات و پلان بام می باشد.
  • معماری ، شیوه و سبک نقشه‌کشی، طراحی معماری و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی است.

بازسازی ساختمان با هدف تبدیل ساختمان های موجود از طریق مرمت، جایگزینی، اصلاح یا حذف عناصر قدیمی معماری یا از طریق درج عناصر و سیستم های جدید به فضاهای مدرن و جدید است.تصمیم گیری برای بازسازی یک ملک می تواند بسیار استرس زا باشد.بازسازی ساختمان شما باید با طراحی و برنامه ریزی مناسب آغاز شود. فضاهایی که به طور حرفه ای برنامه ریزی شده اند با قوانین ساختمان مطابقت دارند و مطابق با روش زندگی شما در آنها کار می کنند. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. فاز اول طراحی معماری شامل گرد هم آمدن طراحان و کارفرما برای رسیدن به یک نتیجه در مورد چشم انداز پروژه و اهداف کلی است. این بحث اولیه چند عنصر حیاتی پروژه از جمله دامنه، هدف و عملکرد آن را پوشش می دهد.

معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است. بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند. طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است، زیرا وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می دهند، این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می دهند. با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست ، بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می کند.طراحی و اجرای نمای ساختمان که حدود 25 درصد از هزینه کلی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، یک عنصر بالقوه پرخطر در تحویل موفق ساختمان است.در… ین مرحله معمولا زمانی است که مشتریان ما احساس می کنند پروژه به مرحله اجرا در می آید و امکان دیدن خود در فضای جدید وجود دارد. تا پایان مرحله توسعه طراحی، نمای بیرونی ساختمان به طور کامل طراحی می شود، چیدمان داخلی تکمیل می شود، ابعاد تمام فضاها نهایی می شود و اکثر مصالح انتخاب می شوند.

مهارت های ارتباطی

اگرچه می توان با استفاده از آن سازه های معماری کاملی ایجاد کرد، اما عملکرد نرم افزاری آن مشابه Allplan و Revit نیست. این نرم افزار می تواند امکان ادغام برنامه های CAD خارجی را نیز فراهم کند. از مهمترین ویژگی ها در طراحی و معماری یک ساختمان مسکونی، مسئله نور و روشنایی است. نور انرژی شادابی و طراوت را با خود به همراه دارد و محیط گرم و صمیمی خانه و خانواده را رونق می دهد.

پربیننده ترین مطالب هفته

اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد. پاسیو در طراحی ساختمان مسکونی ،با معانی مشابه دیگری چون نورگیر و حیاط خلوت نیز شناخته می‌شود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، امروزه بیشتر مردم به این درک رسیده اند که قسمتی از فضای داخلی خود را به ساخت پاسیو اختصاص ‌دهند. SketchUp یکی از بصری ترین بسته های نرم افزاری طراحی موجود است، یادگیری آن آسان است- بنابراین شما لازم نیست که متخصص CAD باشید تا بتوانید با آن کنار بیایید.

(طراحی شده توسط گروه معماری آینه)

طبق آمار وزارت کار ایالات متحده، معماران در سال 2016 میانگین درآمد سالانه دلار یا 40.61 دلار در ساعت به دست آوردند. انتظار می‌رود بازار کار معماران بین سال‌های 2016 تا 2026 به میزان 4 درصد رشد کند که در مقایسه با میانگین کندتر است. همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند.

به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. در واقع تشبیهات، استعاراتی هستند که از واژه هایی چون، مانند و همانند برای بیان این روابط استفاده می کند. تشبیهات و استعارات، تشخیص امکان ارتباط میان الگوهاست، مقایسه ها روابط عینی را مد نظر قرار دارند. یوناس سالک برای احداث ساختمانی تحقیقاتی به نام خود، نمونه های ساخته شده این بنا را در سراسر آمریکا مورد مطالعه قرار داد. او از ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسلیواینا در زمان فعالیت روزانه بازدید به عمل آورد و با کاربران آن به گفتگو پرداخت و از مشکلات آن آگاه شد. پس از این، معماران زمانی که بیشتر با پروژه آشنا و از مسائل آن آگاهی پیدا می کنند کم کم برخی از تصورات و ایده ها را با اهمیت تر و مناسب تر از بقیه تشخیص می دهند.