فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰

کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود.

  • آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی انواع سبک های معماری، پلان و نقسه کشی معماری، تفاوت معماری داخلی، دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد.
  • همچین به تازه‌کارها کمک می‌کند تا بدانند طراحی خود را از کجا باید شروع کنند.
  • اهمیت این اصل زمانی احساس می شود که زیبایی و نکات برجسته ساختمان آرامش برای هر کسی یهمراه بیاورد.
  • نقشه های ساخت و ساز نهایی توسط معماران ایجاد شده و توسط سازندگان به عنوان راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ظاهر و جزئیات ساختمان، از جمله لوله کشی، ارتباطات و گرمایش، برق، تهویه و سیستم های سازه ای استفاده می شود.

باید در مورد منطقه ای که می سازند تحقیق کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی آنها با سازه های فعلی ساختمان های ان منطقه مطابقت داشته باشد. به همین ترتیب، طراحی را که به عنوان فرآیند خلاقانه درک می شود، و معماری را که مبتنی بر ایجاد و ارائه راه حل ها در سطح فنی است، ترکیب می کند. طراحی معماری با ترکیب هر دو رشته، از طریق تجربیات فضایی به دنبال ارزش ها و کیفیت های رسمی آثار است. به طور کلی، ما آن را با نقشه ها، طرح ها یا خطوط کلی یک پروژه مرتبط می کنیم و یکی از پایه های اساسی آن است. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد.

معماری ساختمان مسکونی “Ishtika Aalaya” واقع در Chandigarh، هند می باشد. این اقامتگاه آجری از اشتیاق مشتریان به خانه ای خاکی الهام گرفته شده است. آب و هوای مرکب این مکان ایجاب می کند که ساختمان در اکثر فصول سال خنک تر باشد و در زمستان های سخت به نور کافی خورشید نیاز دارد. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند.

بخش کوچکتری از افراد، این توانایی را دارند تا با استفاده از سینکتیک و یا سایر روشهای تولید اندیشه، به ارائه ایده های متنوع برای مسائل بپردازند. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود.

اهمیت معماری ساختمان در اهداف زندگی ما

Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند. Rhino از یک مدل ساز سطح آزاد، در صنایع مختلف از طراحی صنعتی گرفته تا طراحی محصول و معماری استفاده می کند. شاید تعجب کنید که چرا ما آن را در نرم افزارهای سه بعدی طبقه بندی نکردیم. بیشتر نرم افزارهای سه بعدی که به آنها اشاره کردیم به شما کمک می کنند مدل خود را طراحی کرده و سپس آن را واقعی کنید. 3- معمار سایت معمار سایت مسئول نظارت بر کلیه فعالیت ها در محل ساخت ساز، از ابتدای پروژه تا انتهای آن است.

روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری (مقاله علمی وزارت علوم)

بنابراین، طراحی معماری پایه و اولین مرحله قبل از تحقق ایده محسوب می شود. ابعاد و اندازه های انبار خانه نیز با توجه به تعداد واحدهای ساختمان و نیاز کاربران می تواند متغیر باشد. انبار منازل معمولا در طبقه همکف و یا زیر زمین ساختمان قرار می گیرد در قطعه زمین هایی با متراژ کمتر در پشت بام برای واحد های بالاتر نیز می توان در نظر گرفت. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند.

فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰

در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. معماران باید آموزش دیده و با سیستم های نقشه کشی به کمک کامپیوتر، مدل سازی ساختمان و سایر فناوری های مرتبط آشنا باشند. همچنین باید با نرم‌افزارهای مانند آفیس از جمله اکسل و حسابداری آشنا باشند. در طراحی مسکونی، تراس‌ از اجزای ساختمان به شمار می رود باید تزیینات و چیدمان دکوراسیون، نیز هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه صورت پذیرد. از مواردی که باید به ان اهمیت داد ،امنیت و ایمنی وسایل و لوازم است، این امر به همان اندازه دارای اهمیت است که برای سایر اجزای ساختمان ،اهمیت دارد. عوامل تأثیرگذار در معماری ساختمان به چند دسته بسیار مهم تقسیم می‌شوند که طراحان ما همواره سعی می‌کنند تمامی این موارد را در طراحی مسکونی در نظر بگیرند.

از شاخصهای آسایش حرارتی ثابت بودن دمای مناسب محیط است ،تغییر مداوم دمای داخلی حس خوبی را در کاربرا ن ایجاد نمی کند. برای مثال استاندارد پنجره در معماری به این گونه است که نباید از شیشه های رفلکس در ساخت آن ها استفاده شود. رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد.