مجله معماری و ساختمان آرکوما

اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است. یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند.

باید در مورد منطقه ای که می سازند تحقیق کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی آنها با سازه های فعلی ساختمان های ان منطقه مطابقت داشته باشد. به همین ترتیب، طراحی را که به عنوان فرآیند خلاقانه درک می شود، و معماری را که مبتنی بر ایجاد و ارائه راه حل ها در سطح فنی است، ترکیب می کند. طراحی معماری با ترکیب هر دو رشته، از طریق تجربیات فضایی به دنبال ارزش ها و کیفیت های رسمی آثار است. به طور کلی، ما آن را با نقشه ها، طرح ها یا خطوط کلی یک پروژه مرتبط می کنیم و یکی از پایه های اساسی آن است. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد.

بنابراین، طراحی معماری پایه و اولین مرحله قبل از تحقق ایده محسوب می شود. ابعاد و اندازه های انبار خانه نیز با توجه به تعداد واحدهای ساختمان و نیاز کاربران می تواند متغیر باشد. انبار منازل معمولا در طبقه همکف و یا زیر زمین ساختمان قرار می گیرد در قطعه زمین هایی با متراژ کمتر در پشت بام برای واحد های بالاتر نیز می توان در نظر گرفت. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند.

  • معماران سایت می توانند به کارگران ساختمانی دستورالعمل های لازم برای اجرا را بدهند، قرارداد ساخت را تهیه کنند و روی حفظ کیفیت و ایمنی در طول پروژه نظارت کنند.
  • در طراحی ساختمان اداری که معمولا دارای رفت و آمدهای زیادی هستند، طراحی پلان و وجود سیرکولاسیون مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اکثر کشورها معماران را ملزم به داشتن مدرک از یک دانشگاه و یا آکادمی معتبر می کنند.
  • اگر از کاربران Revit هستید، می توانید این نرم افزار را در کنار آن استفاده کنید.
  • با کمی دقت و رعایت یکسری نکات در معماری ساختمان می توانیم، طراحی ساختمان مسکونی خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهیم، طراحی معماری ساختمان زیرنظر بهترین معماران کشور یکی از خدمات هلدینگ ساختمانی سپنتا میباشد که در این مقاله به شرح کامل آن خواهیم پرداخت.

مدیریت ساخت و ساز، همانطور که از نام آن پیداست، شامل طراح معماری است که نظارت بر ساخت و ساز را انجام می دهد. به طور معمول، در مرحله نهایی، طراح بر کار ساخت و ساز نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که طرح نهایی رعایت شده است. این شامل بازدید از محل در طول ساخت و ساز برای رسیدگی به هرگونه انحراف از طرح و یافتن راه هایی برای اصلاح مسیر است.

طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد…. در هر دو وجه، ساختمان ها الگوهای پیچیده تری را نسبت به حالت پایه ای آن شکل می دهند که از فرم و فضا ساخته شده است. از طریق همین الگوهاست که یکباره ساختمان ها پتانسیل شکل دادن و نمایش وجود زندگی اجتماعی و فرهنگی ما را پیدا می کنند. ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد.

طراحی ساختمان دوبلکس بخاطر ساختار و نوع طراحی آن ها با خانه های معمول تفاوت هایی دارد که در یک طراحی تخصصی بیشتر می توان به جزئیات توجه نمود. در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند. در این مرحله، طراح معماری طرح انتخاب شده توسط کارفرما را نهایی می کند و شروع به کار بر روی جزئیات کلی و ساختاری ساختمان (بنا)، مانند قرارگیری درها و پنجره ها و مصالح مورد استفاده می کند. تیم فنی ما در شرکت خط و خاک باسابقه اجرای پروژه‌های متعدد، از ابتدا تا انتهای پروژه‌های ساختمانی در کنار شما خواهند بود و متبحرترین مهندسان و کارشناسان عمران که آن‌ها نیز دارای سابقه‌ای درخشان می‌باشند، طراحی نقشه‌های سازه و تأسیسات ساختمان شما را به عهده می‌گیرند. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند.

معماری ساختمان مسکونی Ishtika Aalaya

آزمون های صدور مجوز توسط همه ایالت ها از جمله ناحیه کلمبیا مورد نیاز است. برای شرکت در آزمون، یک معمار باید مدرک حرفه ای داشته باشد، یک دوره آموزش حرفه ای را نشان دهد و تمام بخش های آزمون ثبت نام معمار را پشت سر بگذارد. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و…

آشنایی با دروس و نکات دیگر از رشته معماری

معماری ساختمان مسکونی “Ishtika Aalaya” واقع در Chandigarh، هند می باشد. این اقامتگاه آجری از اشتیاق مشتریان به خانه ای خاکی الهام گرفته شده است. آب و هوای مرکب این مکان ایجاب می کند که ساختمان در اکثر فصول سال خنک تر باشد و در زمستان های سخت به نور کافی خورشید نیاز دارد. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند.

وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارند که تولید گرما می کنند و نور مستقیم خورشید هم می تواند گرمای بیش از حدی به این محیط وارد کند و از انجایی که خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند این موضوع باید طبق نظر کارشناسان طراحی ساختمان انجام گیرد. تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد. زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد.

صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند. دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند. فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد. ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم. در مقابل آن دکوراسیون داخلی به چگونگی چیدمان فضا با استفاده از المان های مختلف می پردازد.