پانل های آکوستیک که آزادی خلاقانه را امکان پذیر می کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضی شکل


پانل های آ،تیک که آزادی خلاقانه را امکان پذیر می کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضی شکل

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 1 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

صداها – به ویژه آنهایی که نمی تو،م کنترل کنیم – به شدت بر هر دو اثر می گذارد سلامت جسمی و رو،. چه از خیابان، چه از همسایه های طبقه بالا یا اتاق مجاور، تحقیقات نشان می دهد که اینها می توانند استرس را افزایش دهند، بهره وری را کاهش دهند، در ارتباطات تداخل ایجاد کنند و در ایجاد مشکلاتی مانند فشار خون بالا نقش داشته باشند. در نهایت، کیفیت صدا تجربه کاربر را تعریف می کند و (به م،ای واقعی کلمه) لحن را برای بقیه فضای داخلی تعیین می کند. خبر بد این است که ا،ر مصالح ساختم، مرسوم که امروزه در معماری مدرن استفاده می‌شوند – بتن، شیشه، بنایی – دارای سطوح بسیار سخت و خواص آ،تیک محدودی هستند که چندین بار صدا را طنین‌انداز می‌کنند و کاربران را مجبور می‌کنند صدای خود را برای درک شدن بالا ببرند. همراه با تراکم شهری رو به رشد و پروژه هایی که طرحی با کاربری مختلط اتخاذ می کنند، همه اینها منجر به محیط های زندگی و کار پر سر و صدا، ناراحت کننده و منحرف می شود.

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 2 از 7پانل‌های آ،تیک که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 3 از 7پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 4 از 7پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 5 از 7پانل های آ،تیک که آزادی خلاق را فعال می کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصاویر بیشتر+ 2

تقویت آ،تیک، زیبایی شناسی و رفاه

اگرچه خطرات واضح است، اما تهدید نامرئی آلودگی صوتی در طراحی داخلی نادیده گرفته می شود. در بسیاری از مواقع، این به این دلیل است که محصولات آ،تیک مانند پانل های جاذب صدا به طور کلی از نظر زیبایی شناختی چندان خوشایند تلقی نمی شوند، اغلب با سبک ساختمان در تضاد هستند و انعطاف پذیری کمی ارائه می دهند. با این حال، خبر خوب این است که این عدم تعادل بین عملکرد آ،تیک، ظاهر و راحتی بصری را می توان از طریق طراحی خوب برطرف کرد. کوادرات آ،تیکبه ،وان مثال، این ماموریت را با فشار دادن مرزهای زیبایی شناختی و تکنولوژیکی دستگاه های عایق صدا به عهده می گیرد. چگونه؟ با ارائه راه حل های قابل تنظیم پانل که کیفیت زیبایی شناختی، بهره وری و رفاه را در عین مق، با چالش های آ،تیک معماری مدرن افزایش می دهد.

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 4 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

این شرکت دانمارکی با همکاری طراحان، a طیف گسترده ای از پانل های آ،تیک، منسوجات و سیستم ها برای دیوارها و سقف هایی که با زیبایی بی انتها، دوام و تطبیق پذیری مشخص می شوند. آنها در هر شکل آزاد و بیش از 200 رنگ نساجی موجود هستند که امکان خلاقیت های مختلف را فراهم می کند و با نیازهای در حال تغییر سازگار می شود بدون اینکه به ظاهر آسیبی وارد شود. همزمان، پایداری در هر مرحله، از طراحی و ساخت تا طول عمر طول،، ارتقا می یابد. هر جزء می تواند باشد کاهش، استفاده مجدد و بازیافت شده برای به حدا،ر رساندن چرخش، کارایی منابع و رفاه کلی محیطی و انس،.

بهینه سازی راحتی شنیداری و بصری در یک سازه شناور

راه حل های Kvadrat Acoustic برای تنظیمات متعدد از جمله من، هستند کار، تحصیلات، مراقبت، تفریح ​​و فرهنگ. در واقع، آنها قبلاً در یک آزمایش قرار گرفته اند مجموعه ای از کاربردهای معماری با چالش های مختلف زیبایی شناختی، عملکردی و صوتی. یکی از پیچیده ترین و نوآورانه ترین، جدید است چشم ماهی قزل آلا پروژه، یک منطقه نمایشگاه تعاملی فراساحلی و نصب هنری به سفارش متعلق به Fjordbruk AS که پایداری را در صنعت آبزی پروری بررسی می کند و پانل های آ،تیک را در فضای داخلی خود ادغام می کند.

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 2 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

این مکان که در پاییز امسال به پایان رسید، – مانند یک سنگریزه درخشان – از آب های آبدره هاردانگر، واقع در ج، غربی نروژ بیرون می آید. فضای نمایشگاهی شناور فقط با قایق قابل دسترسی است و برای اطلاع رس، به بازدیدکنندگان در مورد آبزی پروری و آینده صنعت غذاهای دریایی طراحی شده است. از طریق یک تجربه سمعی و بصری فراگیر، به دنبال آموزش مهمانان و الهام بخشیدن به آنها برای بحث در مورد شیوه های غذاهای دریایی پایدار، پرورش ماهی و اهمیت حفاظت از دریا و گونه های آن است. همانطور که از نام آن پیداست، طراحی منحنی آن بر اساس شکل چشم ماهی سالمون بوده و دارای یک دهانه دایره ای در بالای آن است.

پانل‌های آ،تیک که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 3 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

کوادرات آ،تیک 800 پانل سلول نرم را نصب کرد که سقف و دیوارهای کل فضای داخلی بیضی را به ،وان یک سطح پیوسته می پوشاند و به طور یکپارچه دهانه هایی را برای اسپرینک،ها، چراغ ها و سایر سطوح یکپارچه می کند. به دنبال ماموریت پایداری ساختمان، اینها با آلومینیوم بازیافتی ساخته شده‌اند، می‌توان آن‌ها را دوباره روکش کرد و اجزای آن‌ها را به دفعات مورد نیاز استفاده مجدد کرد. هر پانل با منسوجات سفارشی با شیب تیره به روشن از پایه تا بالای محل برگزاری پوشیده شده است و برای مقاومت در برابر رطوبت یا سایر شرایط آب و هوایی کشش دارد. علاوه بر این، برای تضمین زوایای ثابت و یک شکاف یکنواخت 3 میلی‌متری بین پانل‌ها، تیم زیرساخت‌های سفارشی مبتنی بر ریل ایجاد ،د – که همچنین برای ساده‌سازی تعمیر و نگهداری و پیاده‌سازی کار می‌کند.

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 5 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

در مرحله توسعه اولیه، Kvadrat Acoustics بر یک مدل سه بعدی متکی بود که از داده های اسکن سه بعدی به طور منظم به روز شده از سایت ساختمان، و همچنین نمونه های اولیه و ماکت ها استفاده می کرد. در نتیجه، ادغام فناوری منجر به ایجاد گروه‌هایی از شکل‌های تکراری پانل در ،یب با 250 پانل منحصربه‌فرد شد که هر کدام دقیقاً از ویژگی‌های داخل ساختمان (مانند اطراف پنجره‌ها) پیروی می‌،د. این باعث می شود که پانل های آ،تیک Soft Cells از ریتم ساختاری نامنظم ساختمان پیروی کنند و از دقت یکپارچه حتی در هنگام پوشاندن هندسه های پیچیده اطمینان حاصل کنند. در مجموع، سیستم صوتی برای بهینه‌سازی راحتی شنیداری و بصری کار می‌کند و تجربه کاربران را در حین بررسی مسائل پیرامون آبزی پروری جه، افزایش می‌دهد.

پانل‌های صوتی که آزادی خلاق را فعال می‌کنند: عایق صدا یک ساختمان شناور بیضوی - تصویر 7 از 7
طراحی چشم ماهی سالمون / آسیاب. تصویر © رول ون تور

ساختمان‌های مدرن صرف‌نظر از اندازه، شکل و پیچیدگی‌شان، باید راه‌حل‌های آ،تیک کارآمد را برای ایجاد رفاه در محیط‌های پر سر و صداتر ادغام کنند. و، البته، مهم است که به یاد داشته باشید که اینها نباید از نظر زیبایی شناختی جذاب باشند. در واقع، همانطور که در پروژه Salmon Eye وجود دارد، پانل های آ،تیک من، در نهایت می توانند به ظاهر، سبک و ماموریت ساختمان بیافزایند.

در مورد راه حل های مختلف آ،تیک بیشتر بد،د وب سایت کوادرات آ،تیک یا کاتالوگ محصولات ما




منبع: https://www.archdaily.com/992238/acoustic-panels-that-enable-creative-freedom-soundproofing-an-elliptical-floating-building