طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل-دنیای معماری

اغلب شرکت های بزرگ فضایی را خارج از محیط کاری برای استراحت کارمندانشان در نظر می گیرند، این می تواند یک کافه در حیاط باشد یا یک روف گاردن با نمایی از شهر. همچنین داشتن چند وسیله ورزشی یا یک سالن مجهز ورزشی که کارمندان بتوانند ساعاتی از روز را به ورزش کردن بپردازند نیز ایده بسیار خوبی است. معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد.

  • از دیگر نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، متریال به کار رفته در اجرای نما می باشد.
  • اینجاست که پی خواهیم برد پنجره های کوچک به کار نمای ساختمان اداری نمی آیند.
  • کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید.
  • یک دفتر کار برای چند کارمند که نیاز به کار گروهی دارند، به‌گونه‌ای که امکان تمرکز آنها در سطح متوسط برقرار باشد، طراحی می‌گردد.
  • اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود.

معمولا هدف کارفرما از بازسازی مراکز اداری، نوسازی بخش‌های مختلف، مقاوم‌سازی در برابر زلزله، تعمیر و تعویض زیرساخت‌ها، فروش ساختمان و مسائل مشابه خواهد بود که بیان آن در حین مشاوره به شخص متخصص کمک فراوانی خواهد کرد. این فضاها در اصل به منظور رفاه و آسایش حال ارباب‌رجوع در نظر گرفته شده است که اهمیت وجود آن در کنار فضاهای اصلی و فرعی غیرقابل انکار است. نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد. بنابراین کارمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد.

رویکردهای موجود در طراحی ساختمان اداری سبز

کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد. از سوی دیگر تعامل میان کارکنان مهم و حیاتی است و نحوه چیدمان محیط یکی از ارکان تاثیر گذار در این امر است. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره‌های پزشکی، مجله خبری معماری دندان پزشکی و … . تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. با استفاده از سیستم های جدید تکنولوژی روشنایی روز که مسیر نور را هدایت کرده و تغییر می دهند.

آشنایی با انواع نمای شیشه ای ساختمان

پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. این فواید و خطرات چه سازنده ساختمان سبز از بخش خصوصی باشد و چه از بخش دولتی قابل استعمال می باشد.

این ساختمان از الوارهای انبار غیر تاریخی 1202 و سیستم های فعال و غیرفعال برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند. از طریق سایبان های افقی، تیغه های عمودی و پوشش داخلی پنجره در برابر نور خورشید محافظت می شود. فضاهای داخلی ساختمان به اندازه کافی به طور طبیعی تهویه می شوند و نور میگیرند. این ساختمان همچنین دارای سیستم ذخیره و برداشت آب باران و سیستم زهکشی طبیعی می باشد.