طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه-دنیای معماری

آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است. اگرچه در هر حال همه شرکت ها یک آشپزخانه دارند اما اولویت با بزرگ بودن آن نیست. این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد. محیط های اداری باید با فعالیت هایی که در آن انجام می شود هم خوانی داشته باشد.

  • نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود.
  • اما مشکل اصلی چیست؟ مشکل اصلی را باید در طراحی پنجره های نمای ساختمان دانست.
  • تهویه مطبوع، سیستم حرارتی ـ برودتی، برق، مخابرات، نظافت و … از نکات مهمی هستند که در ساختمان‌های اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آن‌ها پرداخته شود.
  • منطقه تجاری و ورودی ها برای ایجاد پاسیوهای سبز در فضای باز برای استراحت مردم ترتیب داده شده بودند.

طراحی نورپزدازی ساختمان اداری هم می بایست با توجه فرم و المان های پوسته ساختمان در نظر گرفته شود. همانطور که نمای ساختمان به خاطر عملکرد ساختمان فرم های متناوبی دارد، طراحی نورپردازی هم بر اساس هویت و عملکرد ساختمان طراحی می شود. البته پیش از نورپردازی، طراح پروژه باید نما و جایگذاری انواع چراغ های نما را پیش بینی کند. همانطورکه نورپزدازی نما در زیباسازی ساختمان، محله و منطقه اهمیت دارد، طراحی نورپزدازی داخلی هم در ارتقا کیفیت فعالیت و روحیات کارکنان تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

ترکیب قاب های آجری و فلزی ماژول هایی را تشکیل می دهد که بازشوهای بزرگ تری را در نما ایجاد می کند. بر اساس این ایده، توده ای همگن شکل گرفت که بر اساس موقعیت مکانی و زاویه دید، ترکیبی از رنگ های آجری و فیروزه ای را برای بینندگان ایجاد می کند. علاوه بر این، پنجره های شیشه ای پیوسته در لایه داخلی دو پوسته امکان نفوذ نور خورشید به واحدهای اداری را فراهم می کند و باعث کاهش مصرف برق در سراسر ساختمان می شود.

ساختمان اداری دولت

پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است. استودیو 505 توسط شرکت ساخت و توسعه Groton به طراح ساختمان اداری و توسعه بدون کربن 6 ستاره گرین استار واگذار شد. این ساختمان نسبتاً كوچك به منظور ارتقاء عملکرد كل ساختمان چندین سیستم محیطی را ادغام می كند.

نوع فضای توالت خصوصی به توالت‌هایی گفته می‌شود که برای استفاده انحصاری از یک بخش ساخته شده‌اند و شامل دیگر فضاهای بهداشتی که در لابی‌ها قرار دارند، نمی‌شوند. ۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. توجه به این موضوع مجله خبری معماری که ساختمان چقدر متراژ دارد یا کارفرما در چه محدوده زمانی می‌خواهد کار به پایان برسد، رابطه مستقیمی با تعداد کارگران خواهد داشت. کارگرها و پیمانکار همگی یک دستمزد مشخصی دارند که کم یا زیاد شدن تعداد آن‌ها، تاثیر مستقیمی بر هزینه نهایی می‌گذارد. قطعا کسی که در زمینه مرمت ساختمان فعالیت داشته باشد و طی سال‌های کاری خود تجربیات فراوانی کسب کرده باشد، بهتر از یک فرد عادی می‌تواند عملیات مربوط به تعمیر ساختمان را رسیدگی کند.

از طرف دیگر، مقدار مصالح مصرفی در بازسازی با متراژ ساختمان رابطه مستقیم دارد و اثرگذاری آن روی هزینه‌های نهایی غیرقابل انکار است. ایجاد تغییرات عجیب یا ناهماهنگ در نمای ساختمان که باعث به هم خوردن چهره و زیبایی شهر می‌شود. حالت تکنیکی و هنری تأسیسات این مجموعه ویژگی بالای پروژه غرب چهار، را شکل می دهد. سیستم انرژی خورشیدی (فوتوولتاییک) بر روی بام، برق توسط غرب 4 به طور مستقیم استفاده نمی شود. دارای یک سیستم فعال در هسته مرکزی ساختمان است که از آب جاری در کف برای خنک کردن بنا استفاده می کند.

نمای ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا نمای ساختمان به خصوص نمای ساختمان اداری تجاری یک هویت بصری برای بنا می باشد و اولین راه ارتباطی ساختمان با مخاطب خود است. براساس تجربه گروه معماری آرل، در طراحی نمای ساختمان های تجاری- اداری و در کل معماری نما، به عنوان پوسته اصلی ساختمان که رابطه آن را با محیط اطراف تعریف می کند، به یکی از حساس ترین و پر چالش ترین مراحل طراحی تبدیل شده است. کوچکترین سهل انگاری در این مرحله می تواند منجر به بزرگترین مشکلات نه تنها برای نمای ساختمان و فضای داخلی آن بلکه آسیب جدی به زیستگاه شهری باشد. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است. همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید.

اتاق ها و فضای مورد نیاز یک محیط اداری

جهت‌گیری صحیح پنجره‌ها باعث انتشار نور طبیعی و افزایش انرژی کارمندان و طراحی یک محیط کاری ایده آل می‌شود. پس در حین چیدن پلان بهتر است، طرح به‌ گونه‌ای رقم بخورد که دیوارها و پارتیشن‌ها در آینده از تابیدن نور کافی ممانعت نکرده تا فضای داخلی از نور محروم نشود. این ساختمان اداری، طراحی شده توسط 3DReid در مقایسه با سایر ساختمانهای تجاری این شهر، با 50٪ کاهش در مصرف انرژی و 80٪ کاهش انتشار کربن، دارای بالاترین امتیاز BREEAM در انگلستان می باشد. برای کنترل گرمایش و سرمایش ساختمان، از نمای دو پوسته و مصالح بتن با جرم حرارتی بالا استفاده شده است.

طراحی نورپردازی ساختمان اداری

( منشور ها و باز تابنده ها) می توان از روشنایی روز حداکثر استفاده و بهره برداری کرد. ایجاد هر نوع تغییری که باعث حذف، کوچکتر یا بزرگ‌تر شدن پارکینگ شود. تخریب و تعمیر مجدد سیرکلاسیون ساختمان که شامل راه‌پله، آسانسور و راهرو می‌شود. گاهی بودجه در حدی خواهد بود که بتوان تعمیرات و تغییرات را به بهترین شکل انجام داد، اما گاهی بودجه به اندازه تمام تعمیرات مورد انتظار کارفرما نیست.

اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. باید در نظر گرفت که در حال حاضر بیشتر ساختمان‌ها از فناوری‌های روز و سیستم ‌های کامپیوتری برای انجام امور خود بهره می‌برند.