ساختمان اداری خیابان M ؛ طراحی نمای مدولار با ایده ای متفاوت مجموعه آموزشی آرک پرو-دنیای معماری

یک ساختمان اداری انواع مختلفی از فضاها را برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان و بازدیدکنندگان در خود جای داده و اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد. دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا” در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است. به طور قطع پیمانکار می بایست شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند. اگر خودتان یک واحد فلت را پارتیشن بندی می کنید، باید به سایز فضاهایی که به واحدهای مختلف اختصاص می دهید توجه داشته باشید. این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید. برای استفاده از خدمات کامپیوتری و شبکه، در هر طبقه 4 مرکز وجود دارد.

  • بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و حتی با نگاهی سطحی به خیابان‌های شهر متوجه می‌شویم که تعداد ساختمان‌های اداری که به ‌وضوح توانسته ‌اند، کاربری و عملکردی منحصر به‌ فرد را ارائه دهند.
  • حال اگر قرار باشد تعداد افراد زیادی نیز در این اتاق مشغول به کار باشند وضعیت وخیم تر هم خواهد شد.
  • بنابراین دسترسی به آن‌ها از فضاهای اصلی، فرعی و رفاهی باید امکان‌پذیر باشد.
  • نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند.
  • ممانعت از ورود صدا، شامل صداهای داخلی و اصوات خارجی، به‌ صورت هم ‌زمان می‌شود.
  • طراحی داخلی هر کدام از مشاغل بالا در ساختمان اداری نیازمند دو شاخصه است.

امروزه مبحث معماری پایدار بسیار متداول می باشد و در مسیر توسعه و پیشرفت سریع آن تکنولوژی های جدیدی قرار گرفته است. وجود مراکز صدور گواهینامه های معتبر مانند LEED و BREEAM استاندارد ها را بالا برده اند و برای طراحان نوآور تبدیل به هدف شده اند. در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است.

دکوراسیون اداری کوچک

چراکه امروزه بسیاری از پلان‌ها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه می‌شوند. معمولاً پنجره‌ها به سمت این فضای سبز قرار می‌گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تأثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام‌بخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می‌تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند.

رستوران و چایخانه در طراحی ساختمان اداری:

تأسیسات الکتریکی و مکانیکی هر ساختمان اداری با توجه به عملکرد آن نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین در طراحی نمای ساختمان اداری باید به این موضوع دقت داشت که طراحی نما به گونه ای نباشد که موجب پرتی بخشی از فضای داخلی ساختمان شود. بنابراین بهترین راه برای به تعادل رساندن هزینه های طراحی نمای ساختمان اداری استفاده از متریال های ترکیبی در نمای ساختمان است. دقت داشته باشید که رنگ های مورد استفاده در نمای ساختمان اداری نباید رنگ هایی بسیار روشن باشند. در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. یکی از نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، تهویه مناسب ساختمان اداری می باشد.

برق اضطراری مجموعه در حدود روشن کردن فضاها و استفاده های عمومی است ولی برای هر زون یک سیستم UPS نیز طراحی شده است. یک ساختمان سبز و پایدار با محاسبات دقیق و کاهشی که در مصرف انرژی موجب می شود. اهمیت وجود خود را نه فقط برای یک ساختمان مسکونی بلکه در کاربری های دیگر نیز مانند یک مجله خبری معماری نشان داده است. تأثیرات روانشناختی و اجتماعی نیز داشته و بر سلامت روحی کاربران آن بنا نیز اثرگذار است. درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است. در برابر ورود اصوات مزاحم خارجی نیز اقدامی اصولی از همان ابتدا باید اتخاذ گردد.

یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد. لذا طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که می بایست لحاظ گردد. پارکینگپارکینگ یکی از مهم ترین فضاهایی است که باید در اصول معماری ساختمان اداری به آن توجه شود. با توجه به اینکه یک ساختمان اداری تا چه حد بزرگ است، فضای پارکینگ نیز باید بزرگ تر انتخاب شود و تعداد ماشین های بیشتری در آن جا شوند. بنابراین بسیار مهم است که هنگام طراحی ساختمان اداری به تعداد احتمالی افرادی که روزانه در آن تردد می کنند توجه شود و بر اساس آن استانداردی برای اختصاص فضای پارکینگ در نظر گرفته شود.