سامانه سینا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان-دنیای معماری

صنعت ساختمان سازی هم مانند صنایع دیگر از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. راه های زیادی برای ساخت یک ساختمان وجود دارد اما همه این راه ها اصولی نیستند و در نظر گرفتن اصول ساختمان سازی به افزایش مقاومت ساختمان کمک می کند. گام بعدی انتخاب یک پیمانکار ساختمانی باتجربه در کنار انتخاب سازنده، لوله کش، مهندس مکانیک، برق کار در نظر داشته باشید. بعد ازدریافت تأیید گواهینامه های مربوطه ، دانش فنی و همچنین راندمان کاری او، آنگاه می توانید او را به عنوان پیمانکار پروژه خود در نظر بگیرید. اجزای سازنده یک ساختمان، در واقع مصالح ساختمانی هستند که برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند.

بعد از این مراحل، برای زیباسازی ساختمان باید سیستم آبیاری، فضای سبز، کاشت درختان و همچنین روشنایی در فضای باز را عملیاتی کنید. پس از اتمام ساخت و ساز، معمار و یا دارنده جواز ساخت باید برای صدور گواهینامه پایان کار در قالب تعیین شده به همراه نقشه های ساختمانی تکمیل شده به مراجع صادرکننده مراجعه کند. پس از دریافت گواهینامه پایان کار، می توانید برای وصل شدن آب ساختمان اقدام کنید. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد.

  • پس از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد.
  • در تغییر وضع بارها، نیروی وارده، فشاری و کششی قابل تعویض بوده و مقاطع به خوبی عکس العمل نشان می دهند؛ ولی مقاومت بتن در فشار مناسب بوده و در کشش کم است.
  • در نهایت یک معمار را انتخاب کنید تا او نقشه هایی را برای بررسی قابلیت کوپلینگ، چیدمان اتاق ها، موقعیت یابی مبلمان و استفاده از فضا ترسیم کند.
  • این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در گذشته در ایران به دلیل سابقه طولانی، عموما آجر محبوبیت بالایی دارد.
  • این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و ساختمان های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود. این ساختمان ها، از سطح پایینی از تعمیر و نگهداری و شرایط سکونتی بدی برخوردار هستند که ناشی از بهداشت و تهویه نامناسب و سایر عوامل آسیب زا می باشد. زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند. این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند.

۷. ساختمان صنعتی :

ساختِمان یا بنا، سازه ای است که برای سکونت و یا به منظورمحلی امن برای کار ساخته می شود و محیط داخلی را از فضای بیرونی تفکیک می کند. دریک دید کلی، هر سازه ای را می توان ساختمان نامید، منظور از ساختمان بناهای ساخته شده با مصالح بنایی مانند آهن، سیمان، گچ، آجر و … می باشد. شرکت آهن ملل تامین کننده آهن آلات پروژه های عمرانی شرکت های دولتی و خصوصی می باشد. این شرکت ارائه کننده انواع محصولات فولادی با بهترین قیمت در بازار آهن ایران است.

وظایف، مسئولیت ها و تعهدات سازنده دارای صلاحیت

هر آنچه که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد از سیمان و گچ و میلگرد تا لوله و شیرآلات و روشنایی و کالاهای دکوراسیون داخلی را در وب سایت صنعت مجله خبری معماری خواهید یافت . با سلام و احترام حضور شما مخاطبان عزيز و بازديد كنندگان گرامی سايت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان يزد ، جای خوشوقتی است كه سايت سازمان پذيرای نگاه پرفيض شماست. پس از فراهم نمودن زمین و نقشه ساخت، برای اجرای سازه طراحی شده باید مجوز های لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود.

یک قرن پیش، خانه های آجری از دو ردیف آجری تشکیل می شدند که توسط یک دیوار حفره دار جدا می شد. این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد. امروزه خانه های آجری به ندرت به این صورت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. در بعضی موارد، روکش آجری و یا سنگی به سادگی با استفاده از ملات به دیواره داخلی چارچوب متصل می شود؛ در حالی که در برخی دیگر، از طریق بست آجری و یا فلزی انجام می شود. یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد.

فروشگاه اینترنتی صنعت ساختمان

فضاهایی خواب، هال وپذیرایی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیازمند می باشد. ساختمان باید شامل یک یا چند محل اقامت خانوادگی، آپارتمان و پارکینگ خصوصی لحاظ شده باشد. دیوار محوطه و ورودی – دیوارهای مرکب باید درست قبل از شروع فعالیت های مهم ساختمانی ساخته شوند؛ چرا که نقش مهمی در حفاظت از زمین ساخت و مصالح ساختمانی در برابر محیط بیرون و سارقان ایفا می کنند. خاک برداری و کندن پی – پس از پاکسازی محل ساخت، می توانید طرح ساختاری فوندانسیون ساختمان را با گودبرداری زمین و حفر گودال (جان پناه) پی بگیرید.