ساختمان اداری-تجاری هیترا رسانه واقعیت در معماری

یک ساختمان سبز و پایدار با محاسبات دقیق و کاهشی که در مصرف انرژی موجب می شود. اهمیت وجود خود را نه فقط برای یک ساختمان مسکونی بلکه در کاربری های دیگر نیز مانند یک ساختمان اداری نشان داده است. بخش رابط در هر یک از طراحی داخلی ساختمان ممکن است، به‌گونه‌ای تعریف شود. اما در حالت کلی به ‌تمامی محل ‌های ورودی و خروجی اضطراری، راه‌پله‌ها، راه روها، آسانسور و … که به‌ صورت گروهی استفاده می‌شوند، بخش رابط گفته می شود. و احتیاج به یک طراحی خاص و منحصر به ‌فرد برای تأمین نیازهای مراجعین دارند.

اصول طراحی ساختمان اداری کوچک خیلی متفاوت از یک ساختمان بزرگ نیست، با این تفاوت که فضاهای اختصاص یافته در یک واحد اداری کوچک محدودتر و کوچک تر از یک ساختمان اداری بزرگ است. چراکه امروزه بسیاری از پلان‌ها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه می‌شوند. معمولاً پنجره‌ها به سمت این فضای سبز قرار می‌گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تأثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام‌بخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می‌تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند. کار در میان سروصدا تمرکز کارمندان را از بین می‌برد و آنها برای تمرکز نیاز به سکوت و آرامش خواهند داشت که این نکته باید در طراحی پلان ساختمان اداری رعایت شود.

  • در ایستگاه های کار ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند.
  • در این فرآیند بخش‌های مختلف و فضاهای ساختمان مانند کف ، دیوار و سقف بازسازی می‌شود.
  • یکی از متداول‌ترین و مقاوم‌ترین متریال‌های مورد استفاده در نمای اداری، فلز در کنار سنگ و آجر و یا فلز و سنگ است.
  • با کمک نمادیزاین می‌توانید نمای ساختمان اداری خود را در کوتاه ترین مدت، طراحی و با بهینه ترین هزینه، اجرا کنید.
  • راستی ما یک مقاله‌ی جامع درباره‌ی نمای کامپوزیتداریم که ممکن است برایتان جالب باشد.

شرکت نما دیزاین به صورت تخصصی در حوزه طراحی و اجرای نمای‌ساختمان به ویژه نمای‌خشک و نمای شیشه‌ای فعال است. طراحی نمای ارزان ساختمان اداری خودتان را به نمادیزاین بسپارید و دیگر نگران چیزی نباشید. بازسازی ساختمان اداری مراحل مختلفی داره که باید به ترتیب و نظم خاصی انجام بشن. در محیط‌های اداری به دلیل ساعات نسبتا طولانی حضور، بهتر است طراخ امکان شخصی‌سازی و افزایش احساس تعلق را برای کاربران مد نظر داشته باشد. مراقبت از گیاهی طبیعی می‌تواند و کاشت گیاهی دلخواه موجبات تعلق بیشتر به فضا را فراهم آورد.

بازسازی دفاتر اداری کوچک

شما به ساده ترین روش می‌توانید از خدمات مشاوران ما برخوردار شوید. به این موارد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقدامات را انجام دهید. این پارتیشن‌ها به دلیل متحرک بودنشان در برخی فضاهای اداری برای استفاده در همان فضای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. با توجه به اینکه این نوع پارتیشن قابلیت نصب به صورت ثابت را نداشته و امکان تغییر اندازه را ندارند ، باید به کمک پارتیشن اداری متحرک آن‌ها را نصب کرد. آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند.

فضاهای پشتیبانی در طراحی ساختمان های اداری

بخش انبار در طراحی و دکوراسیون اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا مخزنی برای ذخیره اسناد مهم شرکت چون میکرو فیلم‌ها، پرونده‌ها، طرح‌های بایگانی، مدارک ثبتی و … است. معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند. امروزه معماری جهان در مسیر معمارانه خویش گام بر می دارد و در پی فردایی بهتر می تازد.

اصول معماری ساختمان تجاری

مثل همیشه، تیم تخصصی سلام ساختمان آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هست. به دلیل کاربری اداری و جلوگیری از ایجاد خیرگی چشم کاربران بر اثر تابش خورشید، عمق پوسته بیرونی (تیغه‌های آجری) پنجاه سانتیمتر در نظر گرفته شد تا بتواند در حد امکان از ورود تابش مستقیم به درون فضا جلوگیری کند. افزایش عمق پوسته همان کاریست که در معماری سنتی با تابش بند انجام میشد. از سوس دیگر به دلیل موقعیت مناسب بنا و دید به کوه صفه، سعی طراح بر آن بوده است که بیشینه دید با توجه به کانسپت برای کاربران فراهم آید. در اینجا ایجاد یک پوسته خارجی بر روی ساختمان که نمای آن را ویژه ساخته، با استفاده از متریال فلزی انجام شده است.

پله‌های برقی می‌توانند جابه جایی و انتقال افراد را با سرعت زیاد و حجم بالا انجام دهند، اما هزینه‌ی بالایی را برای ساکنین ایجاد می‌کنند و اغلب در بخش‌هایی استفاده می‌شوند که نزدیک طبقات اول می‌باشد. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره‌های پزشکی، دندان پزشکی و … . مراکز پرداخت کاغذ که در بر گیرنده‌ی دستگاه‌های فتوکپی، چا پگرها و نمابرها می‌باشد. بهتر است به منظور کاهش مزاحمت، این قسمت در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.

۹) فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. ۶) امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی . در صورتی که ساختمان دارای مجوز ساخت و ساز باشد، مراحل قانونی ساخت و ساز به درستی انجام شده و ساختمان برای بهره برداری آماده است.

بررسی مسائل فنی یک ساختمان آن‌ هم با حجم بالای رفت ‌و آمد، نیازمند یک مکان اختصاصی است تا به طرز کاملی تمام جوانب مختلف آن مورد توجه قرار گیرد. تهویه مطبوع، سیستم حرارتی ـ برودتی، برق، مخابرات، نظافت و … از نکات مهمی هستند که در ساختمان‌های اداری باید در قالب یک مکان مجزا به آن‌ها پرداخته شود. علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد. ترکیب بندی قفسه ها، کشوها، کمدها برای ذخیره سازی در طراحی بسیار مهم است.

فضاهای بدن‌سازی از جمله فضاهایی است که به طور خاص برای ورزش، تمرینات تناسب اندام و فعالیت‌های سلامتی بدنی تعیین شده است. توالت، حمام و کمدهای عمومی که به طور معمول در یک فضای بدنسازی (اتاق ورزش) وجود دارد می‌تواند به تعداد کافی طراحی گردد. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند. هدف از مراقبت از کودکان کیفیت بالا این است که به کارمندان اجازه دهد به طور موثرتری به نفع خانواده های دیگر و دولت که کارفرمای آنها است به مسئولیت های دوگانه کار و خانواده خود پاسخ دهند. فضای مشترک خرده‌فروشی استفاده از فضاهایی تعریف می‌شود که برای فروش محصولات و خدمات استفاده می‌شود.