طراحی ساختمان های اداری طراحی داخلی طراحی پلان طراحی نما راژه

آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است. پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است. نمای ساختمان شما یکی از همان متریال‌هایی است که باید به روز و مدرن طراحی شود تا بتواند ذهنیت خوبی از کسب و کار شما در ذهن مردم به جا بگذارد.

  • یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد.
  • این کار به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی نیز کمک فراوانی خواهد کرد.
  • معماری ماکت تاریخ است و بیانگر احوال انسان هایی که در آن زیست می کنند.

دونستن هدف و کاربری هر اتاق در بازسازی ساختمان اداری اهمیت ویژه‌ای داره. مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارن. پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین. چوب یکی از متریال‌های طبیعی است که نماهای زیبایی با استفاده از آن طراحی می‌شود.

البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. و سیاست این شرکت در استفاده از دستورالعمل های حاصل از بهترین تجربیات است. طرح پایداری که بتواند از نظر تجاری، اجتماعی و محیطی مؤثر باشد نیازمند اندازه گیری های دقیق مزیت های طراحی پایدار است. این دفاتر به ‌صورت کاملاً بسته طراحی می‌شوند و توانایی تمرکز افراد را به علت عدم عبور صدا بالا می‌ رود.

طراحی داخلی هتل

برای مثال در زمان بازسازی ساختمان قرار است در چه تعداد طبقات اضافه و ساخته شوند. این ساختمان اداری، طراحی شده توسط 3DReid در مقایسه با سایر ساختمانهای تجاری این شهر، با 50٪ کاهش در مصرف انرژی و 80٪ کاهش انتشار کربن، دارای بالاترین امتیاز BREEAM در انگلستان می باشد. برای کنترل گرمایش و سرمایش ساختمان، از نمای دو پوسته و مصالح بتن با جرم حرارتی بالا استفاده شده است. همچنین، این ساختمان دارای سیستم آیرودینامیکی به صورت آتریوم می باشد که گازهای زباله ضمن عبور از آن توسط مبدل های حرارتی برای استفاده مجدد گرم شوند. علاوه بر این، ساختمان برای کاهش مصرف آب، دارای سیستم جمع آوری آب باران می باشد. علاوه بر این، طراحان این بنا با توجه به پیش بینی های آب و هوا در سال 2050، این ساختمان را برای تغییرات احتمالی آب و هوایی در آینده آماده کرده اند.

این مراحل باید توسط کارشناسان و متخصصانی که مجوز ساخت و ساز دارند انجام شود. پارتیشن اداری ثابت تک جداره، پارتیشن اداری ثایت دو جداره از نوع پارتیشن اداری متحرک بوده و در صورت سفارش مشتریان امکان سفارشی سازی و تغییر شکل پارتیشن نیز وجود دارد. پیشنهاد ما به شما طراحان خبره و کاریلد نمادیزاین هستد که به طراحتی از پس تمامی نماهای ساختمانی برمی‌آیند. در مورد انتخاب رنگ دیوارها توجه داشته باشین که استفاده از رنگ‌های خنثی در تمامی بخش‌ها، فضا رو بی‌روح می‌کنه و برعکس، رنگ‌های شاد و متنوع می‌تونن انرژی مضاعفی به کارکنان تزریق کنن. بازسازی‌های کلی‌تر، نیاز به تخلیه ساحتمان دارن و طبیهتاً پروژه‌های زمان‌برتری هستن.

بازسازی ساختمان اداری چه نکات مهمی دارد؟ + چند پیشنهاد طلایی

لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. طراحی ساختمان اداری و محیط‌های کاری با رعایت اصول کارشناسی در طراحی ساختمان سبب شده که دیگر خبری از سبک‌های کسل‌کننده و تکراری قدیمی نباشد. آنچه به نمایش گذاشته می‌شود، یاد آور تکاپو، حرکت و سرزندگی برای پرسنل حاضر و کارفرمایان آن‌ها در این محیط‌های پویا باشد. فضایی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت و گو، استراحت و کارهای فردی می باشد. تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است.

ابعاد و اندازه در ایستگا ههای کار و دفاتر

در مقابل، استفاده از عناصر هویت‌بخش ملی یا توجه به ویژگی‌های فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد می‌کند. سبک‌ مدرن، کلاسیک و سنتی از مواردی هستند که در طراحی نمای ساختمان اداری استفاده می‌شوند. جهت‌گیری صحیح پنجره‌ها باعث انتشار نور طبیعی و افزایش انرژی کارمندان و طراحی یک محیط کاری ایده آل می‌شود. پس در حین چیدن پلان بهتر است، طرح به‌ گونه‌ای رقم بخورد که دیوارها و پارتیشن‌ها در آینده از تابیدن نور کافی ممانعت نکرده تا فضای داخلی از نور محروم نشود. در طراحی ساختمان اداری مکان‌هایی که به اتاق ‌های گردهمایی، تالارهای کنفرانس، نمایشگاه‌ ها و … اختصاص می‌یابند. به دلیل اینکه مکانی برای تجمع مهمانان و بازدیدکنندگان می‌باشند، از اهمیت زیادی چه از نظر زیبایی و چه از نظر پاسخگویی به نیازهای مراجعه ‌کنندگان، برخوردار هستند.

این ساختمان اداری، که توسط Behnisch & Partner طراحی شده است، دفتر مرکزی تعداد زیادی از شرکت های فناوری-زیستی می باشد. ویژگی برجسته Genzyme آتریوم بالای 12 طبقه آن است که تا 75٪ در ساختمان نور طبیعی ایجاد می کند و از طریق هواکش هوای داخل را تازه می کند. تعداد زیادی پنل های آینه ای آویزان، نور حاصل از آتریوم را منعکس می کنند تا در کل ساختمان انتشار پیدا کند. بتن به دلیل کاربردهای مختلف و جرم گرمایی زیاد در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین از آب باران در بام سبز ساختمان برای برجهای خنک و تبخیر استفاده می شود. شرکت سازین فعال در زمینه بازسازی ساختمان، منزل، خانه های قدیمی و دکوراسیون داخلی آپارتمان در تهران و سایر شهرهای ایران و همچنین خدمات طراحی سازه و معماری در زمینه اجرای بازسازی ساختمانهای اداری، فروشگاه و ویلا.

طراحی یک ساختمان سبز نتیجه تلاش تیمی از افراد حرفه ای و متخصص و همچنین کارفرمایی است که آرمان های محیطی مشترک را سهیم هستند. گروه طراحی برای یک ساختمان سبز از یک طرف با محاسبه هزینه های اجرایی درگیر بوده است. و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند. هزینه دفاتر (طراحی) ساختمان های اداری از نظر فضا، مساحت و سرویس دهی، بیش از هزینه ایستگاه های کار با پلان آزاد است، ولی محیط خصوصی و خلوت بیشتر را فراهم می سازد. پوسته دوم در طبقات همکف و نيم طبقه آن ادامه پيدا نمي کند تا بدين شکل حس سبکي در قسمت زير ساختمان ايجاد گردد و ويتريني مناسب براي کاربري تجاري در اين طبقات فراهم گردد.