اصول کلی طراحی ساختمان اداری مهندسین نقش شهر

در پاره ای از موارد کارفرمایان توان پرداخت هزینه های بالا برای طراحی نما را ندارد و یا تمایلی به این موضوع ندارند. یکی از مهمترین نکات در مورد طراحی نمای ساختمان اداری این است که این نما قابلیت شستشو داشته باشد. نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر هویت کسب و کار شما و شان آن باشد. یکی از نکاتی که در مورد طراحی نمای ساختمان اداری می توان به آن اشاره کرد، تهویه مناسب ساختمان اداری می باشد. این نوع ساختمان به دلیل تردد زیاد کارفرما باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد طراحی نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد.

  • بطور اصولی دو تحول اساسی در سالهای اخیر در معماری ساختمان های اداری بوجود آمده است.
  • توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند.
  • یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است.
  • بازسازی ساختمان اداری می‌تونه با اهداف متعددی مثل فرسودگی ساختمان، جلب مشتری، بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان و تغییر کاربری اتفاق بیفته.
  • در برخی ساختمان هایی که به ویژه خوب طراحی شده اند ممکن است هیچ هزینه اضافی ساختمان سازی نباشد همانند لیدز سیتی پارک.
  • توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی افرادی که در ساختمان کار می‎‌کنند نیز در طراحی نما اهمیت دارد.

قطعا با محیط اداری در ایده های سنتی نمی توانید جریانی مدرن و رو به توسعه را مدیریت کنید. اما مدیریت بازسازی و نوسازی ساختمان اداری یک فعالیت چالش برانگیز است. این بازسازی باید در خلال فعالیت‌های عادی شرکت صورت بگیرد و قطعاً هر مرحله از این بازسازی نیاز به اجرای یک برنامه مدون و مدیریت شده دارد.

تاثیر نمای ساختمان اداری بر اتمسفر داخلی ساختمان

طراحی پلان ساختمان اداری باید منطقی و کاربردی باشد و باید یک فضای کافی برای ملاقات‌های خصوصی، دفتر مدیریت، آشپزخانه در سایز مناسب یا غذاخوری به‌علاوه محلی برای نشستن منشی یا یک لابی برای انتظار، اختصاص یابد. ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد.

طراحی داخلی ساختمان

در نهایت بررسی بودجه مدنظر کارفرما می‌تواند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی ساختمان اداری دارد و در حقیقت مهم ترین بخش در طراحی و شروع پروژه می باشد. یک دفتر کار برای چند کارمند که نیاز به کار گروهی دارند، به‌گونه‌ای که امکان تمرکز آنها در سطح متوسط برقرار باشد، طراحی می‌گردد. پوسته دوم حدود ۷۰ سانتیمتر از پوسته اول فاصله دارد که بدین صورت فضایی برای حرکت در دور ساختمان جهت نگهداری و تعمیرات ساختمان و هم چنین قرارگیری گلدانهای همیشه سبز فراهم شده است.

رده:ساختمان‌های اداری

تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند. ما همیشه به موضوع ارائه خدمات به مشتری با بیشترین کیفیت ممکن توجه داریم تا اینکه سطح انتظارات مشتری برآورده شود. شما می‌توانید از مشاوره جامع کارشناسان و مهندسین نما‌ دیزاین در قالب مکالمه تلفنی و بازدید‌های حضوری استفاده کنید.

از آنجایی کاهش مقاومت بنا با سلامت افرادی که در آن زندگی می کنند دارای رابطه مستقیم است، بازسازی ساختمان اداری در تهران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است که باید در صورت نیاز بدون معطلی اجرا گردد. بازسازی ساختمان اداری در تهران و در همه جای دنیا به منظور بهره وری بهتر از ساختمان های کلنگی و قدیمی ساخت صورت می گیرد. معمولا ساختمان های اداری قدیمی در چندین سال پیش ساخته شده اند، به همین دلیل نسبت به ساختمان های نو ساخت دارای امکانات و تجهیزاتی کمتری هستند. بنابراین برای مدرنیته کردن آن ها باید یک سری اقدامات در قالب بازسازی بر روی آن ها صورت بگیرد.

بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. هرچند در یک ساختمان اداری لزوما تمامی واحدها یک اندازه نیستند و می توان در طراحی پلان ساختمان اداری، واحدهای آن را در سایزهای مختلفی طراحی کرد تا نیازهای کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به یک اندازه برطرف کند. اما این مساله نباید موجب شود یکی از واحدهای ساختمان اداری خیلی کوچک بوده یا نیازهای اولیه آن از جمله نور طبیعی یا پنجره کافی و تهویه مناسب برطرف نشود. در معماری ساختمان و بنا با کاربری های مختلف، تجاری، اداری، مسکونی، و…