کارشناسی معماری دانشکده معماری و هنر

1- معمار فنی معمارهای فنی متخصصانی هستند که در درجه اول به جنبه های فنی یک سازه مثل بهره وری حرارتی و ضد آب بودن آن توجه دارند. این معماران، مسائل مکانیکی جزئیات ساختمان را بررسی و اصلاح می کنند تا مطمئن شوند که ساختمانها با استانداردها و مقررات ساختمانی منطقه ای و محلی مطابقت دارند. معماری ‌مدرن داخلی ویژگی اصلی مدرنیسم اجتناب از تزئینات و تجملات زیاد، خطوط پیچیده استفاده شکل‌های مختلف که در بناهای قدیمی و تاریخی رسم بوده است. همین موضوع باعث شده است برخی از ساختمان‌ها که با الهام از این سبک معماری طراحی و اجرا شده اند خشن و زمخت به نظر برسند. زیرا در این سبک، معمار در حین طراحی از خلاقیت و ابتکار خود کمک گرفته و با تصور کردن شهری ایده‌آل، سعی در تغییر و بهبود شرایط زندگی انسان‌‌ها دارد.

فرهنگ و اقلیم مصر بهترین شرایط را برای ساخت سازه‌های عظیم و فرم‌گرا (مونومنتال) را داشت. معماری مصر از منابع تاثیرگذار و الهام‌بخش در شکل‌گیری بسیاری از سبک‌های معماری جدید بوده است. سبک‌های جدید معماری مانند معماری پایدار و معماری زمینه گرا به دنبال بهره‌گیری از روش‌های ساده ساختمان‌های بومی برای ایجاد آسایش محیطی در ساختمان‌ها هستند. در زمان طراحی معماری طرح های معماری مختلف، ممکن است در مقیاس ها اشتباهاتی رخ دهد.این اشتباهات تنها با در نظر گرفتن طرح از زاویه ای دیگر قابل شناسایی هستند.می توانید طرح خود را ابتدا در برگه های جدول دار بکشید.وقتی کارتان تمام شد، کار را بررسی کنید و اشکالات را رفع نمایید. سمبلها زیر مجموعه ای از جوهره ها هستند، سمبل ها بیانگر این مطلب هستند که جان مایه ها می توانند فرم ها و تصاویر قابل درک برای عموم تجسم یابند.

  • بازارهای سنتی، در پی سرعت تغییر و تحولات فعالیت‌های اقتصادی معاصر ناشی از مدرنیزاسیون، با دگرگونی‌های بسیاری همراه بوده‌اند.
  • در فرایند ساختن ساختمان تصمیم گیری در زمینه اسکلت سازه نظیر تیرها، ستون ها، بادبندها، پی و غیره به عهده مهندس عمران است و نمای ساختمان، پلان های طبقات، دکوراسیون داخلی و این قبیل کار معمار است.
  • معمار باید به علوم و معارف گوناگون آراسته باشد، چون با قوه تمییز او است که تمامی آثار دیگر هنرها به محک در می آید.
  • معماری در طول سالیان سال به دلایل مختلف که طیف وسیعی هم دارند سبک و سیاق خود را عوض نموده و تغییرات گسترده‌ای داشته است.
  • سبک معماری مدرن یک سبک جذاب است که ماهیتی مینیمالیستی دارد که عموما استفاده از تزئینات ظاهری در آن کاربردی ندارد.

سبک متابولیسم رویکرد مکانیکی به طراحی شهری را نمی‌پسندد و به دنبال انعطاف بیشتری و قابلیت جابجایی واحدهای ساختمانی است. معماران رنسانس هندسه و اصول معماری کلاسیک رومی را از بناها برداشت می‌کردند و سعی داشتند هندسه قوس‌های دایره‌ای، طاق‌ها و ستون‌های یونانی و رومی را در بناهایشان تکرار کنند. در سبک معماری رنسانس از هندسه‌ای با اشکال کامل مانند دایره و مربع در طراحی پلان‌ها و نماها استفاده می‌شود که حس هارمونی و کمال را در چشم بیننده القا می‌کند. بناهای شاخص سبک اسلامی شامل مساجد، مقبره‌ها و دیگر بناهای مذهبی هستند.

ماهیت معماری چیست؟

فرایند یادگیری مستمر و جامع وابسته به انتخاب شیوه آموزش مناسب در هر نظام آموزشی پیشرو است. فرایند آموزش جامع در امر تدریس از دو جنبه یادگیری و ارزیابی بررسی می‌شود. در این پژوهش جایگاه ارزیابی طرح‌های معماری در فرآیند یادگیری و ارتقای توان علمی دانشجویان بررسی شد. جامعه‌ی آماری 51 مدرس از اعضای هیئت‌علمی متخصص رشته معماری در دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، علم و صنعت و شهید چمران اهواز می‌باشند.

معماری امروز بی زمان تر،جهانی تر گفتگو با علی اکبر صارمی

در بازه زمانی بین سالهای 1600 تا 1750 میلادی در جهان ساختمان‌هایی به سبک نئوکلاسیک ساخته می‌گردید. در بازه زمانی بین سالهای 1600 تا 1750 میلادی در جهان ساختمان‌هایی با این سبک ساخته می‌شد. در ساختمان‌ها و خانه‌های اسلامی رنگ‌های آبی، خاکستری، سیاه و سفید بیشتر دیده می‌شود. در هنر پست‌مدرن هجو کردن، پارودی، اغراق در کلیشه‌ها، کولاژ ساختن از سبک‌های مختلف و گوناگون بسیار جذاب است. یک معمار کلاسیک نیز، در تلاش است تا بناهای مشهور تاریخ را بازسازی نماید و این کار را در تناسب با روزگار فعالی و مقتضیات کنونی انجام دهد.

اطلاعات

© 2022 کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای پلکان یادگیری محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط توسعه 360 و کلیه حقوق متعلق به آی مشاوره می باشد. ما باور داریم یک سرپناه برای شما آخر رضایت نیست و خلق رضایت هنر ما است. زمانبندی و اولویت بندی اقدامات اجرایی برای تحقق دوره پروژه ازجمله نوسازی و بازسازی و تخریب. با گردآوری تیم پروژه تان، بهترین مشاوران و پیمانکاران را برای انجام کار با بودجه موجود و بازه‌های زمانی بیابید. پس معمار نباید باشد و نمی تواند باشد ادیبی چون ارسطرخس ، هر چند از ادب بی بهره نباشد ، نیز موسیقی دانی چون اریسو کزنوس هرچند از موسیقی به بهره نباشد و نیز نقاشی چون آپلس هر چند در طراحی بی مهارت نباشد و پزشکی چون بقراط هر چند از طب بی بهره نباشد.

طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد. مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد. در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند. نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد.