پرونده:نمای کلی ساختمان اداری دانشگاه آزاد رودهن jpg ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دنیای معماری

آیا به دنبال ایده های اتاق نشیمن با طراحی معماری پلان باز هستید؟ زندگی در خانه ای با طرح پلان باز به آرامی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است ، از یک دفتر خانه در داخل یک اتاق نشیمن گرفته تا یک آشپزخانه. در صورتی که بخش اول این مقاله را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر وارد شوید. اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش 1) سيستم هاي ناوبري فرودگاهها ILS چيست سابقهً پيدايش روشهاي مختلف جهت… هر چقدر یک ساختمان فرسوده و مدت زیادی از عمر مفید آن گذشته باشد، قطعا نیاز به بازسازی عمیق‌تری خواهد داشت. هر اندازه عمق بازسازی ساختمان بیشتر باشد، در نتیجه هزینه‌های نهایی بیشتر است. مصالح کاربردی در بازسازی ساختمان‌ها از نظر کیفیتی دسته‌بندی می‌شوند.

  • انتخاب میز و صندلی های راحت و متفاوت از آنچه در طول روز با آن کار می کنند از جمله نکات مهم در طراحی داخلی است که در صورت مبله کردن فضای داخلی ساختمان اداری باید به آن توجه شود.
  • ساخت یک ردیف دو تایی از ستون، دفاتری با ارتفاع یکسان را ایجاد می کنند.
  • امروزه، قوانینی در رابطه با ساختمان‌های اداری استاندارد وضع شده است.

در ارتباط مداوم آن ها خللی ایجاد نمی‌گردد و فقط فضا را کمی بسته ‌تر و منحصر به تعداد انگشت ‌شماری از کارمندان می‌نمایند. بخش‌ هایاداری در هر سازمان و شرکتی می‌توانند از مجله خبری معماری دفاتر یک تا سه ‌نفره و یا دفاتر گروهی را شامل شوند. یا در قالب یک کارگاه گروهی طراحی می شود که فقط بخش منشی آن مجزا است، بقیه قسمت ‌ها به‌ صورت چند منظوره کاربرد دارند.

پس از تخریب ساختمان، مصالح قابلیت به کارگیری مجدد در بنایی دیگر را داشته باشد و به عنوان زباله ساختمانی باقی نمانند. یک معماری خوب و پایدار بایست کم ترین تأثیر را به محیط خود وارد کند. ویترویوس معمار و نظریه پرداز سده های میانه استحکام، زیبایی و فایده را ویژگی های یک معماری خوب می دانست.

اقتصاد پایداری و طراحی پایدار ساختمان اداری

به همین دلیل یک شرکت طراحی باید بداند که کارفرما می خواهد چه نوع استفاده از ساختمان اداری خود داشته باشد. بعضی مواقع ممکن است کارفرما ساختمان را به عنوان مکانی برای اجاره دادن به شرکت یا شرکت ها در نظر گرفته باشد، و یا ممکن است کسب و کار خود را برای آن ساختمان در نظر گرفته باشد. حتی در برخی موارد کارفرما تعدادی از واحد ها را اجاره داده و از بعضی فضاها برای کسب و کار خود بهره ببرد.

از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. در آخر باید افزود که باتوجه‌به اینکه نیازها و سلایق مختلف در طراحی دکوراسیون فضای اداری دخیل است، بهتر است پلان فضای اداری طوری طراحی گردد که بتوان در آینده در آن تغییراتی را اعمال نمود.

مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد. تهران دیزاین سنتر مجموعه‌ای است در زمینه طراحی داخلی، معماری و نوآوری. در تفکر ما، انسان اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم طراحی باید برای انسان انجام شود. یا در صورتی که فضای اختصاص‌یافته برای این ساختمان طوری نبود که بتوان چنین چیدمانی را انتخاب کرد، باید در بودجه‌بندی اولیه به پنجره‌های دوجداره و دیوارهای عایق صدا توجه کرد تا افرادی که داخل ساختمان هستند از سروصدای بیرون در امان باشند.

ویژگی‌های ساختمان اداری

بسیاری از فضاهای خرده‌فروشی نیز به فضاهای چندمنظوره تبدیل شده‌اند که می‌توانند به عنوان یک کاتالیزور برای نوسازی شهری، فعالیت‌های اجتماعی، رویدادهای بزرگ و سرگرمی عمل کنند. انواع فضای کنفرانس و آموزشی درس مناطقی است که برای جلسات رسمی، آموزش و فعالیت‌های از راه دور استفاده می‌شود. نوع فضای کنفرانس و کلاس به انعطاف‌پذیری، ملاحظات لازم برای پیش‌بینی حداکثر استفاده و خطوط ابزار صوتی و تصویری مانند صدا، برای ارائه‌های چندرسانه‌ای و کنفرانس‌های تلفنی و ویدئویی نیاز دارد. ویژگی‌های معمول انواع فضاهای کنفرانسی یا آموزشی شامل لیستی از عناصر قابل اجرا در طراحی است که در زیر شرح داده شده است. برای ساختمانی که دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع می‌باشد، آسانسورهای جداگانه‌ای برای حمل کالا و مواد می‌تواند استفاده شود.

نکات مفید و کاربردی برای بازسازی ساختمان اداری

اگر با مراحل تعمیر ساختمان آشنا باشید، می‌دانید که مرحله اول در فرآیند هر ساختمانی به یافتن یک مشاور متخصص خوب در این حرفه و مشاوره با آن اختصاص پیدا می‌کند. نگرش و تحولاتی که در معماری جهان پس از معماری پایدار اتفاق افتاده است. رابطه انسان را با طبیعت و محیطی که در آن زندگی می کند بسیار نزدیک تر کرده است. این نگرش نه تنها در معماری تأثیر گذار بوده بلکه بر جنبه های مختلفی از زندگی اعم از اجتماعی، اقتصادی و روانشناسی مردم یک جامعه پایدار مؤثر بوده است. هسته بتنی فعال در فصل تابستان سودمند است به دلیل آن که جایگزین سیستم تهویه مطبوع می شود.

۸) امکان نیاز به وجود یک قسمت برای ورود اتومبیل ، جای پارک (به صورت زیر زمین) و بخش های تحویل.