نظر دهندگان Dezeen سال 2022


پس از اینکه امسال معماری، طراحی و فضای داخلی دوباره بحث‌های زیادی را برانگیخت، تیم دیجیتال Dezeen به ،وان بخشی از بررسی سال 2022 به نظرات و نظرات مورد علاقه خود در 12 ماه گذشته نگاه می‌کند.

تیم دیجیتال Dezeen وظیفه تعدیل بخش نظرات شلوغ ما را دارد که هزاران نظر در سال 2022 دریافت کرد.

یکی از کامنت‌کنندگ، که متمایز بود، بتی رابل بود انبوهی از مشارکت های همزمان سرگرم کننده و در عین حال جدی تحت برج بتنی BIG در کیتو، که ویژگی های آن است بالکن هایی که در طبقات بالا مشرف هستند.

این ساختمان کاملاً می‌توانست ساخته شود تا صاحب خانه بتواند بادمجان را با لباس زیر کباب کند و با سگش و مارتینی برقصد.» رابل گفت به ،وان یک نظر در مورد حریم خصوصی به خطر افتاده. “من فقط می گویم، می د،د، برای یک دوست.”

ممکن است همه چیز در نظرات داغ شود و گاهی اوقات وقتی نظر دهندگان با آن مخالفت می کنند، لحن آنها بدتر می شود، ظاهراً بدون اینکه به دنبال گوش دادن یا استدلال با یکدیگر باشند.

اما رابل با طناب محکمی از میان برخی از پاسخ های خاردار عبور کرد، مانند یکی از پاسخ ها “آن را دوست ندارید؟ نقل مکان نکنید”.

“امیدوارم بادمجان دوست داشته باشید”

رابل به جای طعمه گرفتن، گفتگو را به سمت موضوع سوق داد.

“Uرابل پرسید، مگر اینکه من آنجا زندگی کنم، بازخورد من بی ربط است؟ تیم دیجیتال همیشه یک را تحسین می کند نظر دهنده ای که در برابر وارد شدن به جنگ لفظی مقاومت می کند.

رابل در پایان این بحث گفت: «اگر روزی در بوستون باشید، «دوستم» را به شما معرفی خواهم کرد. “امیدوارم بادمجان دوست داشته باشید.” کل تاپیک رو بخون اینجا.

نمای بیرونی برج Iqon در کیتو توسط BIG
ساختمان BIG در کیتو دارای نمای بالکن های آبشاری است که مشرف به یکدیگر هستند

یکی دیگر از موارد مورد علاقه تیم دیجیتال کامنت نویس باتجربه است زی نیولند. هرگز از ارائه یک نظر سنجیده در یک بحث شدید متنفر نباشید، نیولند وارد برخی از داستان‌های مورد بحث Dezeen در سال 2022 شد.

در ماه آوریل آنها چند کلمه انتخابی برای ارائه در مورد برنامه های توماس هیترویک برای ارائه داشتند مجسمه درخت درختان کاخ باکینگهام، طراحی شده به ،وان بخشی از مراسم جشن پلاتینیوم ملکه فقید الیزابت دوم.

“این کمی شبیه تقلید از Heatherwick یا یک تفسیر انتقادی در مورد اینکه چگونه معماران دوست دارند “طبیعت را طراحی کنند” است.” نیولند نوشت.

مجسمه درخت درختان توماس هیترویک، کاخ باکینگهام
مجسمه درخت درختان هیترویک در کاخ باکینگهام به من،ت جشن پلاتینیوم ملکه الیزابت دوم

زم، که طراح بریت،ایی هیترویک در مورد تعهد خود به ادغام طبیعت در کارش صحبت کرد در مصاحبه با Dezeen در ماه ژوئن، نیولند به شوخی گفت: “جنگل ها قبل از اینکه هیترویک شروع به ساختن درخت کند چگونه اتفاق می افتاد؟”

آنها در پایان گفتند: «آینده پارک ها و تفرجگاه های سبزی است که قبلاً پارکینگ ها در آنجا بودند. “نیازی به اختراع مجدد طبیعت با قرار دادن درختان در گلدان های کوچک در طبقه دوازدهم نیست، فقط برای افزایش ارزش آپارتم، که هیچ ، در آن زندگی نمی کند.”

با این حال، Tree of Trees تنها پروژه ای نبود که نیولند را نادرست کرد. هنگامی که استودیو ایالات متحده معماری Fougeron خانه تعلیق را معرفی کرد، یک خانه تعطیلات بزرگ در کالیفرنیا که بر یک نهر پل می زند، نظر دهنده نمی تواند در برابر شوخی انواع دره سیلی، مقاومت کند.

«عیسی، آیا برادران فناوری وقتی وارد اتاق‌های کوچک‌تر از ترمینال فرودگاه می‌شوند دچار ک،تروفوبیا می‌شوند؟» آنها تعجب ،د، باعث سرگرمی سایر نظردهندگان شد.

Domus trimaran به ،وان طراحی شده است "اولین قایق تفریحی بدون آلایندگی جهان"
Domus trimaran به ،وان “اولین قایق بادب، بدون آلایندگی جهان” طراحی شده است.

مفسر کریس براون نیز با مشارکت صادقانه، بازیگوش و طنزآمیز خود هوای تازه را به مقالات 2022 Dezeen آورد.

براون کانسپت Domus trimaran را که به‌،وان «اولین قایق بادب، بدون آلایندگی در جهان» طراحی شده است، با «خانه یک شرور باند» مقایسه کرد و افزود که «جیمز باند برای پیدا ، قایق بادکن روی آن چیز، بسیار بزرگ است، زمان زیادی طول می‌کشد».

اما با دانستن 007، او آن را با یکی از ساعت‌های امگا که از نظر تاکتیکی تطبیق داده شده بود، به آسمان برد. آنها ادامه دادند.

نیولندهای فوق الذکر نیز تحت داستان Domus trimaran ظاهر شدند. “می د،د آلایندگی صفر دیگر چیست؟ هر قایق تفریحی که ساخته نمی شود.” نظر نیولند مورد تایید قرار گرفت بیش از 20 بار

دفتر مرکزی Beeah Sharjah Zaha Hadid Architects
یک شتر از کنار دفتر مرکزی Beah در شارجه توسط معماران زاها حدید سرگردان است.

در ماه آوریل، معماران زاها حدید، دفتر مرکزی Beeah مانند تپه شنی را در شارجه تکمیل ،د. این داستان نظرات زیادی را به همراه داشت و براون دوباره در ،یب قرار گرفت، به خصوص از یک ع، پروژه قدرد، کرد.

“شتر به خوبی به راه انداخت!” آنها گفتند. “اما کمی گیج به نظر می رسد! احتمالاً با خودش فکر می کند “چی…؟”

“به آب و هوای ما نگاه کنید – خیلی کمی دیر خواهد شد”

داستان‌های مربوط به ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای آینه‌ای اغلب نظر نظر دهندگ، که نگران برخورد پرندگان هستند را به خود جلب می‌کند. یکی از پربازدیدترین داستان‌های سال، دیدگاه‌های کارشناسان درباره نماهای شیشه‌ای را بررسی می‌کند که «مقصر اصلی» مرگ سالانه میلیاردها پرنده است.

نظر دهنده قابل اعتماد “این نباید تعجب آور باشد.” کن استفس متذکر شد. “شیشه ارزان است و طبیعت یکبار مصرف است. همیشه همه چیز به پول بستگی دارد.”

استفز ادامه داد: «انسانها برای ،ب درآمد هیچ توجهی به محیط طبیعی ندارند. “به آب و هوای ما نگاه کنید – برای بسیاری از پرندگان خیلی دیر خواهد بود. واقعیت غم انگیز دیگری در مورد عدم نظارت انسان برای سیاره ما.”

لاشه پرندگان پس از برخورد از مرکز تجارت جه، جمع آوری شد
لاشه پرندگان پس از برخورد از مرکز تجارت جه، جمع آوری شد

Dezeen بعداً مصاحبه ای اختصاصی با جارد گودمن از سازمان حقوق حیوانات PETA منتشر کرد که استدلال می کرد که مرگ میلیاردها پرنده به دلیل “بی تفاوتی ساده” معماران است.

این داستان باعث شد تعداد زیادی از نظرات، از جمله از طرف رنگ قهوه ای. “اگر این اتفاق در مقیاسی که رخ می دهد، در آن صورت معماران و طراحان به طرز فجیعی ش،ت خورده اند.

اظهارات براون به موضوعاتی اشاره می‌کند که در بسیاری از گفتمان‌های نظر دهندگان Dezeen در سال 2022 وجود داشت.

بسیاری از داستان‌ها و نظرات امسال با مسائل پیرامون محیط‌زیست و توسعه، و همچنین اخلاق پروژه‌های بزرگ، نیروی کار مهاجر و پرسش‌هایی در مورد اینکه پول پروژه‌های معماری از کجا می‌آید، دست و پنجه نرم می‌کنند.

“چه چیزی ممکن است اشتباه شود؟”

جای تعجب نیست که پربازدیدترین داستان سال، افشای نقشه های ،ستان سعودی برای ساخت یک آسمان ،اش آینه ای به طول 170 کیلومتر برای اسکان نه میلیون نفر به نام The Line بود.

برخی می‌خواستند به طرح‌هایی که نئوم توسعه می‌دهد، از شک و تردید بهره‌مند شوند. باید آن را به شاهزاده سلمان بدهید؛ او چشم اندازی از آینده کشورش دارد فیلیپ دسروزیر.

بسیاری بدبین بودند، از جمله الن ،ب که گفت: “با افزایش سطح اقیانوس ها در آینده ما، این یک بازنده بزرگ است.”

چندین نظر دهنده به دنبال جنبه خنده دار آن بودند. این همان چیزی است که وقتی شما تمام شب را در کنار ایلان ماسک و شخصی که گوی نقره ای را در Burning Man طراحی کرده بود بیدار بم،د، اتفاق می افتد. نیوی. “حصاری غول پیکر و براق برای آینده داگ، آدامز ژیمخانه فضایی.”

مایکل بحث پیرامون The Line و در واقع بیشتر چرخه اخبار سال 2022 را در یک سوال مختصر به تصویر کشید که او پرسید: “چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید؟”

در سال 2023 برگردید تا بفهمید.

Neom's The Line قصد داشت 170 کیلومتر در سراسر ،ستان سعودی بپیماید
Neom’s The Line قصد داشت 170 کیلومتر در سراسر ،ستان سعودی بپیماید

به روز رس، نظرات و بحث

Dezeen مجله معماری و طراحی جهان است که هر ماه صدها نظر از خوانندگان دریافت می کند. از آ،ین بحث ها در صفحه نظرات ما، در به روز رس، نظرات هفتگی ما و با عضویت در خبرنامه هفتگی مناظره، که در آن بهترین نظرات خوانندگان از داستان ها در هفت روز گذشته را ارائه می دهیم، به روز باشید.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/30/dezeen-commenters-year-best-comments-2022-review/