دولت GOA تئاتر تک‌پیچ را در جنگل بامبو در چین قرار می‌دهد


استودیو چینی گروه معماران تئاتر Yada را در نزدیکی شهر Yixing با پوشش های سرامیکی و چوبی که به جنگل های بامبو منطقه و میراث تولید سفال اشاره دارد، تکمیل کرده است.

مستقر در شانگهای گروه معماران (GOA) این تئاتر را به ،وان نقطه عطفی فرهنگی برای شهر جدید یانگ شیان شیشان طراحی کرد، توسعه ای که برای احیای مناطق روستایی اطراف یی،ینگ طراحی شده است.

این ساختمان که توسط منظره‌ای تپه‌ای شامل حدود 400 هکتار جنگل بامبو احاطه شده است، از باغ‌های سنتی چینی با مجموعه‌ای از فرم‌های سبک و تک شیار که توسط حیاط‌های عمومی کوچک ش،ته شده است، طراحی شده است.

نمای هوایی از تئاتر Yada در Yixing، چین
گروه معماران تئاتر Yada را در نزدیکی Yixing تکمیل ،د

این استودیو توضیح داد: «معماری به ،وان یک اسفنج متخلخل تصور می‌شود که بازدیدکنندگان و محیط اطراف را جذب و در آغوش می‌گیرد.

در ادامه این بی،ه آمده است: «این چیدمان یک استراتژی طراحی ضد اصالت‌گرایی است که فضای بیش از حد محصور و عملکرد انحصاری تئاترهای معمولی را برای ارائه خدمات اجتماعی برای ،نان اطراف، مانند اجتماعات عمومی، رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های اوقات فراغت کنار می‌گذارد».

“این فضای زمین را به صورت اشتراکی، باز و در دسترس نشان می دهد که مردم را تشویق می کند تا با پرسه زدن بین معماری و طبیعت در فضا درگیر شوند.”

تئاتر بلوکی در کنار آب در چین
این شامل یک سری فرم های تک تنه است

سقف‌های ساختمان به سمت بالا بالا می‌آیند تا رو به چشم‌انداز باشد، با نورگیرها و مناطقی از شیشه‌های تمام ارتفاع که فضای داخلی آن را پر نور می‌کند و مناظر وسیعی از منظره را قاب می‌کند.

جاده‌ای منحنی به ورودی تئاتر منتهی می‌شود، جایی که باغی شیب‌دار که پله‌های سیم، کم‌عمق آن را طی می‌کند، به کافه‌ای مشرف به حوضی منتهی می‌شود.

در طرف مقابل یک حیاط مرکزی یک رستوران و سالن استراحت برای بازدیدکنندگان قرار دارد، با مجموعه دیگری از پله‌های سیم، در کنار حوضی که به مسیری منتهی می‌شود که از میان جنگل‌ها به سمت ج، می‌پیچد.

در سالن 530 صندلی، از شیب طبیعی سایت برای سازماندهی صندلی های چنگکی استفاده شده است، به سمت پایین به سمت دیوار لعابدار تمام قد در پشت صحنه که “پس زمینه گیاه شناسی” مشرف به حوض را ایجاد می کند.

محوطه تئاتر یادا توسط گروه معماران
حیاط های عمومی کوچک ساختمان را می شکند

استودیو گفت: “از آنجایی که طبیعت به بخشی از اجرا تبدیل می شود، سالن یک تجربه تئاتر بدیع و لذت بخش را در یک زمینه سبز جذاب به مخاطبان ارائه می دهد.”

“[The ،e] می توان با جابجایی بین مراحل باز و قاب ع، برای ارضای نیازهای مختلف کنسرت ها، نمایش ها و رویدادهای اجتماعی بزرگ، به طور انعطاف پذیر برای یک فعالیت تفریحی استفاده کرد.

سالنی با پوشش چوبی مشرف به دریاچه
پوشش های چوبی در سراسر سالن استفاده می شود

از نظر بیرونی، ساختمان ها با مخلوطی از کاشی های سرامیکی فلوت دار و سبز کم رنگ در بین نوارهای نازک آلومینیوم پوشیده شده اند.

در داخل، سرسرا در زیر سقفی شیبدار قرار دارد که با طرح چوبی مثلثی به پایان رسیده است، با سنگ کاری کم رنگ که با پوشش چوبی ،مت پذیرایی و پوشش های چوبی در سراسر سالن در تضاد است.

پنجره ای روی آب در کنار تئاتر یادا توسط گروه معماران
یک دیوار تمام قد لعابدار پشت صحنه وجود دارد

پروژه های قبلی GOA شامل رستوران Metasequoia Grove در دهکده سوژو است که به ،وان مجموعه ای از اشکال هرمی با پوشش آلومینیومی طراحی شده است که توسط درختان اطراف اطلاع رس، می شود.

این پروژه اخیراً در بخش ساختمان مهمان‌نوازی جوایز Dezeen 2022 در فهرست طول، قرار گرفت.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/30/goa-yada-theatre-yangxian-xishan-،a/