معماری چیست و معمار کیست؟تعریف معماری از دیدگاه معماران بزرگ جهان-دنیای معماری

این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و …

  • دستگاه کارواش به کمک یک نازل، آب را با فشار بالا بر روی سطوح می پاشد و با کمک آن جرم و آلودگی را از …
  • استفاده از گچ کاری به طور گسترده‌ای در اروپای قرون وسطی رواج داشت.
  • نتایج آنالیزها نشان دادند که میزان دریافت تابش در سطوح گنبد آب‌انبارها متفاوت است و در گنبدهای خیز کم و سطح تماس زیاد نسبت به تابش خورشید، عملکرد دریافت حرارت نسبت به گنبدهای خیز بلند، بیشتر است.
  • ویژگی‌های این سبک شامل اشکال هندسی ساده، مصالح ساده، تکرار و خطوط مرتب است.
  • معماری پست مدرن، همه بُعدهای غیر قابل انعطاف سبک مدرن را دگردیس کرد.

این سبک معماری عموما در بازه سال‌های 1960 تا 1985 میلادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این سبک معماری در سالهای 1915 تا 1930 بسیار مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن کمرنگ شد. در سبک معماری آرت دکو از نقوش هندسی بسیار استفاده می‌گردید، در نماها از کروم استفاده می‌شد و رنگ‌های زنده کاربرد فراوانی در این سبک داشت. سبک معماری رنسانس به سبکی که اصلاحات ظاهری فراوانی به پا کرد معروف است.

خودبسندگی بومی در ساخت‌و‌ساز، ارمغان تحریم و کرونا

بنابراین در دوره دانشجویی سعی کنید حتما چندین برنامه کاربردی را بیاموزید و ماهر شوید. مهندس معمار شخصی است که توانایی خلق آثاری هنری در چارچوب اصول مهندسی و محدودیت های قانونی را دارد. شما در دانشگاه برای همین امر تعلیم خواهید دید افزایش خلاقیت، افزایش ذوق هنری، طراحی بنا و اجرای کار یادگیری نرم افزارهای مرتبط و افزایش توانایی کار گروهی از جمله مهارت‌ها و توانایی‌های کسب شده در اين رشته است. فهم و درک مناسب از دروس هندسه به خصوص هندسه فضایی از ملزومات رشته معماری است. شما در دانشگاه و در محیط کار به طور پیوسته در حال تصویرسازی فضایی خواهید بود و عدم درک شما از هندسه فضایی کار را برایتان دشوار خواهد کرد. یک معیار باید ذوق‌ و سلیقه‌ و استعداد داشته باشد و در کنار آن تکنیک بداند.

ظهور حرفه «طراحی صنعتی» معمولاً از اینجا در نظر گرفته می‌شود. ما در مدرسه معماری آموزال سعی کرده‌ایم که مسیر موفقیت در رشته معماری را برای شما ترسیم کنیم. تلاشمان این است که به شما کمک کنیم که با آموزش‌های کاربردی و مهارت‌محور به تسلط کافی برای شروع به کار در بازار معماری برسید. همچنین به عنوان یک معماری در حرفه کاری بد نیست با اصطلاحات رایج انگلیسی در حرفه کاری آشناییت داشته باشید و برای آشنایی با بهترین منابع آن و ترفندهای یادگیری این اصطلاحات، پیشنهاد میکنیم به مقاله آن سر بزنید.

هزار تومان تخفیف ویژه دانش آموزان کانونی

چرا سطوح را صاف یا بالعکس ناصاف می‌کنید؟ چرا ابزارهایی مانند تیغه چرخ‌گوشت و امثال آن را تیز می‌کنید؟جواب این سؤال‌ها روشن است برای اینکه … با بررسی‌های باستان‌شناسی به اثبات رسیده است که ایرانیان در زمان ساسانیان منازل خود را جهت دسترسی به آب، برای مصارف خوراکی و شستشو لوله‌کشی … شاید شما هم هنگام اقدام برای تهیه یک سشوار برقی صنعتی عبارت «المنت سرامیکی» را شنیده باشید اما دقیقا نمی‌دانید که این نوع المنت چیست … انبر قفلی نوعی انبر است که می‌توان فاصله بین دو فک آن را توسط پیچی که در انتهای دسته قرار دارد، تنظیم کرده و سپس …

معماری هنر نو، از اشکال طبیعت و گیاهان الهام گرفته است. سبک نئوکلاسیک هم تقریبا مانند سبک رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم تقلید می‌کند با این تفاوت که نئوکلاسیک در برخی موارد از قوانین معماری کلاسیک بهره می‌برد . معماری باروک دارای تزئیناتی می‌باشد که همگان را مجذوب می‌کند.

آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی مهندسی ساختمان و فروشگاه آهن آلات، با مجوز های فعالیت از سازمان های زیر می باشد. طرح‌های مربوط به تهویه طبیعی در نظر گرفته شود و برای تعیین اثربخشی آن مطالعه دقیقی در مورد انواع طراحی تأسیسات پارکینگ صورت گیرد. نگرش کانسپت ذاتی بر این عقیده استوار است که هر معمار باید خلاقیت‌های ذهنی و ذهنیت خاص خود خلق کند.

سعی کنید اگر می‌توانید فرصتی برای گذراندن مدتی در یک دفتر مجله خبری معماری داشته باشید. ببینید آیا از کاری که مردم انجام می‌دهند خوشتان می‌آید، با آن‌ها گپ بزنید و ببینید آیا آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که می‌خواهید با آنها کار کنید – این بهترین نشانگری است که بدانید آیا از معمار بودن لذت خواهید برد یا خیر. در خلال تغییرات سریع جهانی شهرها تغییر الگویی را تجربه می‌کنند که بزرگراه یکی از آنها است و نقش مهمی را در جابجایی و دسترسی شهری ایفا می‌کنند. در همین راستا باید تاثیراتی که بر شهر می‌گذارند نیز مورد بررسی قرار گیرد. لذا 10 نسخه پرسشنامه جهت تعیین امتیازات عوامل توسط کارشناسان تکمیل شده و با بهره‌گیری از روش تحلیل اثرات متقاطع که یکی از روش‌های متداول و مورد پذیرش آینده‌نگاری است، به تحلیل مؤلفه‌های موثر در ارتباط با بزرگراه‌ها پرداخته است. تعداد 24 عامل در ارتباط با تاثیرات بزرگراه مورد بررسی قرار داده شده و در نهایت با جداول و نمودارهای مستخرج از این نرم‌افزار تحلیل عوامل انجام گرفته است.