معماری و زندگی-دنیای معماری

اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد.

  • تناسبات زیبا و ظاهر باشکوهی که در این سبک به کار می رود، زمینه را برای ایده ها و تحولاتی نو پدید می آورد.
  • تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در موارد بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد.
  • این سبک از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت.
  • به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.
  • کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد.

سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین و شناخته شده ترین سبک ها را به ترتیب پیدایش معرفی کنیم. ویژگی های هر سبک را بیان کنیم و نمونه هایی از آن سبک را ارائه دهیم. مجله خبری معماری طراحی ویلای کوچک دربسیاری از نقاط جهان بسیار افزایش پیدا کرده به دلیل پرهیز از تجملات و ساده بودن طرفدارهای زیادی پیدا کرده علاوه بر این طراحی وساخت ویلای کوچک میتواند از لحاظ اقتصادی هزینه ها را کاهش دهد تا بتوان یک فضای زندگی ارزشمند را خلق کرد.

این سبک احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون می باشد. شروع این سبک را در دهه چهاردهم در شمال ایتالیا می دانند و خاستگاه رنسانس شهر فلورانس می باشد. از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید. در دوره رنسانس معمارها یاد می گیرند روی صفحه دو بعدی تصویر سه بعدی طراحی کنند که عمق آن دیده شود.

انواع روش‌ها

در فاز یک، بر اساس اطلاعاتی که طی مرحلۀ قبل یعنی فاز صفر به دست آمده بود، طراحي معماري صورت می‌گیرد. نقشه‌های اولیه فاز یک شامل پلان‌ها و مقاطع طراحی معماری، ترسیم مقاطع و غیره می‌باشد. همه طرح‌هایی که در این مرحله تولید می‌شود، می‌بایست با کارفرما به اشتراک گذاشته شود تا نظر او نیز در صورت امکان، در طرح‌ها پیاده‌سازی شده و تغییرات لازم اعمال شود. طرحی که نتیجۀ کار طراح و کارفرما است، برای دریافت مجوز به سازمان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود. نمای مدرن برج مروارید دبی امارات متحده به دلیل معماری مدرنش معروف است، و… طراحی کابینت آشپزخانه بعنوان قلب خانه و یک عنصر مهم در طراحی معماری و طراحی داخلی منازل مسکونی به حساب می آید.

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی داروخانه

یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود. با اینکه انواع مختلفی از معماران در صنایع و مشاغل مختلف وجود دارد، اما در هر صورت هدف همه آنها برنامه ریزی و طراحی تمام اجزای یک سازه است. هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت .

آیا معروفترین طراحی های نمای مدرن دنیا را میشناسید؟معماری همیشه بازتابی از دورانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. معماری مدرن از ابتدای قرن بیستم بر اساس استفاده منطقی از مصالح ساختمانی و تکنولوژی مدرن آغاز شد.این ایده با توجه به خطوط، اشکال اساسی، و فرم ایجاد شده است. بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند. فضاهایی که به طور حرفه ای برنامه ریزی شده اند با قوانین ساختمان مطابقت دارند و مطابق با روش زندگی شما در آنها کار می کنند. شرکت خط و خاک متشکل از تیمی مجرب و حرفه‌ای است که با به‌کارگیری جدیدترین سبک‌ها (مدرن و کلاسیک) و متدهای طراحی ساختمان، بنایی زیبا، منحصربه‌فرد و باکیفیت به شما تحویل می‌دهد. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند.