معماری الکساندر جرمین خانه ای از چوب زغالی را در کوه ها قرار می دهد


معمار ال،اندر جرمین یک خانه دریاچه ای در دریاچه تاهو، کالیفرنیا با نمای چوبی سیاه شده برای مقاومت در برابر آب و هوای کوهست، ایجاد کرده است.

خانه 3200 فوت مربعی (300 متر مربع) واقع در کوه های سیرا نوادا برای ریختن برف با شکل شیرو، شیب دار طراحی شده است و با پنجره هایی از کف تا پشت بام به دریاچه می نگرد.

خانه شیرو، معماری ال،اندر جرمین
معماری Alexander Jermyn نمای بیرونی را با نماهای چوبی سیاه شده طراحی کرده است

استودیو مستقر در برکلی معماری ال،اندر جرمین طراحی – معروف به Hemlock – را در زمستان 2021 به ،وان یک پیچ و تاب معاصر در پیشینه های کوهست، تکمیل کرد.

استودیو گفت: “ما کنجکاو بودیم که چگونه معماری می تواند چندین خوانش داشته باشد.” یک مثال، تمایز بیرونی و داخلی بود.

خانه دریاچه ای با سقف شیرو،
این خانه دریاچه ای در میان کوه های سیرا نوادا در کالیفرنیا قرار دارد

اگرچه نمای بیرونی برای مقاومت در برابر آفتاب، بارش برف و آتش‌سوزی‌ها باید سخت باشد، اما ما فضای داخلی را طوری طراحی کردیم که لطافت و گرما با چوب پوشانده شده باشد.

در ،مت بیرونی، دیوارهای چوبی زغالی – معروف به شو سوگی بان – بالای یک پایه بتنی قرار دارند. هر دو ماده به دلیل انعطاف پذیری در آب و هوای شدید و ارتفاعات بالا انتخاب شدند.

این استودیو گفت: «مکاپ‌های چوب آکویا ذغالی شده در دو فصل برای آزمایش انعطاف‌پذیری مدفون شدند. “نسخه برس خورده نهایی شو سوگی بان برای پایان حفظ شده آن پس از سختی های آزمایش انتخاب شد.”

آشپزخانه با دیوارهای چوبی سبک
در مقابل، پالت داخلی سبک است

مواد بیرونی تیره در برابر محیط متمایز می شوند، در حالی که پالت داخلی سبک و جذاب با دیوارهای سفید و شوکران دانه عمودی شفاف سفید شده است.

این استودیو گفت: “هدف این بود که یک ماده سازگار و مقرون به صرفه را پیدا کنیم که بتواند کل پوشش داخلی را بپوشاند.” روشن شدن چوب برای به دست آوردن پالت خنثی تری که فضا را در طول روز روشن می کند بسیار مهم بود.

اتاق خواب در خانه دریاچه
اتاق های خواب در طبقه اصلی قرار دارند

ردپای مستطیلی ساده با دیواره ای کاملاً لعاب در کنار دریاچه به سمت آب است.

طبقه همکف بتنی شامل گاراژ، ایستگاه تیونینگ اسکی، خشکشویی، اتاق رسانه، اتاق دو طبقه و اتاق مهمان است. در حالی که طبقه اصلی شامل اتاق خواب، آشپزخانه و فضای نشیمن است که به یک عرشه گسترده باز می شود.

سطح نیم طبقه استودیوی هنری در شیرو، قرار دارد و با نورگیرهای عمیق روشن می شود.

نیمکت ها و گوشه ها در دیوارهای ضخیم برای کارایی در پلان ساده طبقه تعبیه شده اند. اتاق های مجزا یک جایگزین خصوصی برای فضاهای زندگی مش، ارائه می دهند.

راه پله در خانه در کالیفرنیا
سطوح توسط یک راه پله با پایه های فولادی پتینه شده به هم متصل می شوند

سطوح توسط یک راه پله ظریف با نرده های فولادی پتینه کاری شده و نرده هایی که نور را از سطح اصلی به ورودی پایین می آورد به هم متصل می شوند.

این استودیو خاطرنشان کرد: پیکت‌های فولادی در کف چوبی و آج‌ها ناپدید می‌شوند تا سطح کف به طور مداوم و بدون وقفه باشد.

یک خانه قاب در برف
شیرو، شیب دار بالای خانه می نشیند و برف می ریزد

جزئیات کامل و دقیق خانه از طریق همکاری نزدیک بین معمار و مالک ایجاد شده است که در طول ماه‌های اوج همه‌گیری، ساعت‌های طول، را با هم رانندگی کرده‌اند.

دریاچه تاهو در خط ایالتی بین کالیفرنیا و نوادا قرار دارد و به ،وان یک مقصد محبوب برای علاقه مندان به فضای باز است. طرح‌های اطراف عبارتند از کابین آلپاین استودیو برگترون با ف، موج‌دار و خانه بتنی و شیشه‌ای رنگارنگ معماران فاکنر با سطح شیبدار اسکی داخلی.

عکاسی توسط جرمی بیترمن / JBSA.


اعتبار پروژه:

معمار: معماری ال،اندر جرمین، ال،اندر جرمین، جاناتان پاف، تیم وای
پیمانکار عمومی: ساخت و ساز جابورسکی
طراحی نور: بانک های لندل
مهندس سازه: MWA
آسیاب کاری: صنعتگر سیرا


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/09/alexander-jermyn-architecture-charred-wood-cabin/