شش پروژه طراحی جواهرات دانشجویی که هویت را بررسی می کنند


نمایش های مدرسه Dezeen: ما شش پروژه طراحی جواهرات دانش‌آموزی را انتخاب کرده‌ایم که در نمایش‌های مدرسه Dezeen نشان‌دهنده هویت شخصی طراح است.

این دانشجویان هنرهای زیبا، نقره‌سازی، محصولات و طراحی جواهرات، جواهراتی را ایجاد کرده‌اند که موضوعات مختلف اجتماعی-فرهنگی را بیان، جشن می‌گیرند یا نظر می‌دهند.

این گردآوری شامل گردن‌بندهایی است که به فرهنگ آفریقا اشاره می‌کند، جواهراتی که تکنیک‌های صنایع دستی مدرن و سنتی را ،یب می‌کنند و لوازم جانبی که از فرهنگ عامه استفاده می‌کنند.

انتخاب پروژه ها از هنرهای زیبا، طراحی محصول، طراحی جواهرات و دوره های نقره سازی در موسسات بین المللی از جمله دانشگاه هنرهای خلاق، موسسه طراحی استرالیا، دانشگاه هنر ArtEZ، Is،uto Marangoni لندن و دانشکده هنر و طراحی لوسرن است.


سه تصویر از طرح های شانه و زنجیر افرو

Em،cing Black توسط Fleuri The Beautiful Fish

Fleuri La Belle Ngapy در طول دوران تحصیل خود در زمینه طراحی محصول، مجموعه‌ای از جواهرات را برای افراد با اصل و نسب آفریقایی ایجاد کرد که هدف آن برقراری ارتباط مجدد بین کاربران با میراث آنهاست.

این طرح‌ها بر روی زنجیره‌های تعویذ سنتی طراحی شده‌اند و دارای شانه‌های افرو در کنار جزئیات ف،ی و مهره‌های رنگی هستند.

نگاپی گفت: “نگاپی که هلندی-کنگویی مختلط در هلند بزرگ شد، هرگز ارتباط زیادی با ریشه های کنگوی خود نداشت. این پروژه در مورد پذیرش ریشه های آفریقایی و رنگ پوست آنها است.”

نگاپی به ،وان یک فرد رنگین پوست، اغلب احساس می‌کرد که در دنیای سفید و تحت سلطه غرب بی‌موقع است. آنها مجموعه‌ای از زنجیر طلسم ساختند که نشان‌دهنده کیهان‌شناسی باست، کنگو و آیین‌های رنگ‌آمیزی روح، است تا پوشنده رنگ پوست و اصل و نسب آفریقایی خود را در آغوش بگیرد. “

دانشجو: Fleuri La Belle Ngapy
مدرسه: دانشگاه هنر ArtEZ
دوره: طراحی محصول ArtEZ

نمایش کامل مدرسه ›


مدلی که یک جواهر سفید بر روی پل بینی قرار داده است

آثار درخت اثر ماریا جانتینا گئوک

دانش آموز ماریا جانتینا گئوک از ساختار درختان، خالکوبی ها و ادیان مبتنی بر طبیعت در میان منابع دیگر برای مجموعه خود با ،وان آثار درختی استفاده کرد.

او از ،یبی از فناوری پرینت سه بعدی معاصر و شیوه های سنتی صنایع دستی استفاده کرد.

گئوک می‌گوید: «این تکه‌ها یک تکه کاج خام را برای پرستش دنیای مادی و به ،وان نمادی از ارزشمندی طبیعت در خود جای داده‌اند. “چوب کاج از طریق یک مراسم سوزاندن به جوهر خالکوبی تبدیل می شود و درخت را با پوست به ،وان یادآوری دائمی که ما بخشی از طبیعت هستیم ،یب می کنیم.”

دانشجو: ماریا جندر گئوک
مدرسه: دانشگاه هنر ArtEZ
دوره: طراحی محصول ArtEZ

نمایش کامل مدرسه ›


کروم توسط Emily Playne

امیلی پلین، دانشجوی طراحی جواهرات، در مجموعه کروم خود از سنگ‌های قیمتی با مسئولیت‌پذیری و پردازش اخلاقی استفاده می‌کند.

تکه ها بر فرم و رنگ هر سنگ متمرکز هستند و به ،یب آنها در هر قطعه توجه زیادی می کنند.

پلین می‌گوید: «پلی‌ن جواهرات زیبای آن‌ها را همانطور که یک هنرمند با استفاده از رنگ، فرم و شکل یک بوم خالی نقاشی می‌کند، طراحی می‌کند». هر جواهری با ارزشی عاطفی تعبیه شده است که ارتباط عمیق تری برقرار می کند که تنها توسط صاحب آن احساس می شود.

دانشجو: امیلی پلین
مدرسه: موسسه Marangoni لندن
دوره: کارشناسی ارشد طراحی جواهرات زیبا

نمایش کامل مدرسه ›


مجموعه ای از جواهرات که توسط دانشجوی موسسه طراحی استرالیا بر روی ص،ه ها گذاشته شده است

In-Tension توسط Lorissa Toweel

دانشجوی هنرهای زیبا Lorissa Toweel مجموعه‌ای از حلقه‌های برنز، برنج و نقره و آویزهای گردن‌بند را ایجاد کرد که محصول جانبی تعامل بین سازنده و مواد هستند.

این قطعات حاصل یکی از دو روش اصلی – ساخت و ریخته‌گری موم گمشده – هستند که منجر به زیبایی‌شناسی و فرم‌های تجربی و تصادفی می‌شوند.

“[My] کار نمایانگر دیدگاه او و همکاری بین مواد و سازنده است. تاویل گفت: قطعات مجدداً طراحی شده و به اشیای پوشیدنی تبدیل می‌شوند که در آن انعطاف‌پذیری، شکنندگی و سیالیت در هر ریخته‌گری رعایت می‌شود.[My] رویکرد طراحی نشان دهنده یک نگرش منحصر به فرد و باز نسبت به پایداری و همکاری است.”

دانشجو: حوله لوریسا
مدرسه: موسسه طراحی استرالیا
دوره: لیسانس هنرهای زیبا در کالج هنر کوئینزلند دانشگاه گریفیث

نمایش کامل مدرسه ›


Hyper-Femininity – Mean Girl جواهرات توسط Shari Eva Kalmar انجام می دهد

شاری ایوا کالمار مجموعه‌ای از «ا،سوری‌های مبالغه‌آمیز» را بر اساس فیلم «دختران پست» در سال 2004 در دوران دانشجویی طراحی جواهرات ایجاد کرد.

این قطعات کلیشه های پیرامون بیش از حد ،نگی را با افشای برخی ویژگی های زیبایی شناسی و رفتاری مرتبط با فرهنگ ،نه بررسی می کنند.

کالمار می‌گوید: «با بررسی ویژگی‌های بصری این کلیشه‌ها و در نظر گرفتن چگونگی ارتباط آنها با ویژگی‌های شخصیتی و ال،ای رفتاری، لوازم جانبی مبالغه‌آمیزی ایجاد شده است.» “با تاکید بر مادیات مختلف – موهای واقعی، ، مصنوعی، مروارید مادر – اعضای بدن و روش های پوشیدن آنها، پیش فرض هایی در مورد ،نگی بیش از حد برای تشویق دیدگاه بی طرفانه به تصاویر امروزی ،نگی توضیح داده شد.”

دانشجو: شاری اوا کالمار
مدرسه: مدرسه هنر و طراحی لوسرن
دوره: جواهرات لیسانس XS

نمایش کامل مدرسه ›


چهره‌ای که در حین شستن دست‌هایش گردن‌بند د، به گردن دارد

گردنبند از هانا نوریس

هانا نوریس، دانشجوی جواهرسازی و نقره‌سازی، گردن‌بندهایی در مقیاس بزرگ طراحی کرد که در مورد مفاهیم ثروت، طبقه و سایر ساختارهای اجتماعی توضیح می‌دهد.

زنجیر از مواد منحصر به فرد از جمله گرافیت و صابون ساخته شده است و دارای جذابیت های اغراق آمیزی است که مع، نمادین آنها را عمیق تر می کند.

نوریس می گوید: “انتخاب مواد از نظر فیزیکی، بصری و نمادین مهم است. ماده انتخاب شده اغلب حکاکی شده است، اما به شیوه ای ناآشنا ارائه می شود.” زنجیرها به دلیل ماهیت گذرا، اندازه بسیار زیادی دارند و پوشیدن آنها چالش برانگیز است. اما آنها همدیگر را بهبود می بخشند – سری گردنبندهای فعلی از گرافیت، صابون و ویفر مقدس ایده های گناه، توبه و استغفار را نشان می دهد.

دانشجو: هانا نوریس
مدرسه: دانشگاه هنرهای خلاق
دوره: BA (Hons) جواهرات و نقره سازی

نمایش کامل مدرسه ›

محتوای مشارکت

این پروژه ها در نمایش های مدرسه از موسساتی که با Dezeen شریک هستند ارائه می شود. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/09/student-jewellery-design-projects-iden،y-society-dezeen-sc،ols،ws/