معماری آنلاین پایگاه تخصصی معماری، شهرسازی و آمایش سرزمین-دنیای معماری

با این حال، بسیاری از مردم معنای دقیق “ولتاژ” را نمی … سیستم های تیوب لس حدود چند سالی است که برای دوچرخه های کوهستانی با مزایای چشم‌گیری وجود دارد. می‌دانستید که روغن موتور حکم شاهرگ حیاتی موتورسیکلت را دارد؟ درست است که قیمت روغن موتور بالا است؛ اما در عین حال، کاربرد آن از … شاید در نگاه اول تصور نکنید که در بین وسایل متنوع خانه‌تان، جالباسی هم وسیله‌ی مهمی باشد؛ اما واقعیت این است که این وسیله‌ی به …

  • شما برای کار در این سطح الزاما نیاز نیست حتما فارغ‌التحصیل شده باشید و به پروانه اشتغال نیازی ندارید.
  • معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد.
  • متوسط درآمد یک معمار در کشورهایی با شکوفایی اقتصادی و در شهرهای بزرگ و پایتخت‌ها بالاتر است.
  • هر دو مورد فن و هنر هم در طول تاریخ کشور های مختلف سرگذشت خود را داشته اند.

زیرا معماری یک هنر است و مباحث درسی این رشته ترکیبی از فن و هنر است. مواردی که برای تبدیل فرد به یک معمار خوب نیاز است شامل کمی ذوق هنری، قدرت خلق یک اثر نو، تخیل قوی و روحیه کار گروهی می باشد. مهندس در لغت به معنای هندسه دان است و به فردی می گویند که با هندسه و مباحث هندسی سر و کار دارد و معمار هنرمندی ست که به کمک مباحث هندسی بنایی می سازد که گاه تا هزاران سال باقی ست و گاها حتی هویت یک جامعه می شود.

پیشنهاد کاربران

جامعه‌ی آماری این پژوهش دانشجویان طرح 4 معماری دانشگاه آزاد واحد پرند بودند که شصت نفر از آن‌ها به صورت تصادفی برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند و در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند. طراحي معماري به عملکرد یک معمار در برنامه ریزی، طراحی فرم یا ظاهر سازه و فضا سازی اشاره دارد. این عنوان به طور کلی، طراحی و برنامه‌ریزی شهری تا طراحی ساختمان را در بر می‌گیرد. معماران از مفاهیم مربوط به فضا برای حل مسائل و شکل دادن به طرح‌ها استفاده می‌کنند. معماری ساختمان، هنر و دانش توسعه یک طرح خوب و مهارت به ثمر رساندن آن طرح در قالب یک ساختمان واقعی است. طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد.

نشست «سازه های آبی شهر قزوین»

معادن سنگ نیز به عنوان یکی از ارزش های با اهمیت و اقتصادی در جهان مطرح … شواهد باستان‌ شناسی نشان می‌دهند که تاریخ ساخت گچ و تاریخچه ابزار گچ کاری به پیش از ساختن خشت و پخت آن به صورت آجر … پیچ‌گوشتی برقی نام ابزاری است شبیه به دریل که برای باز یا بسته کردن پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد آن شبیه به پیچ … مقدمه دیوارهای آجری به فضای مجله خبری معماری خانه و دکوراسیون داخلی آن جلوه ای تازه و حس گرما می بخشد. مقدمه در دنیای امروز توسعه ابزارآلات برقی و شارژی در مدل های متنوع جایگاه ابزارهای دستی را گرفته است؛ چرا که استفاده از این ابزارآلات سرعت … کمپرسور باد چیست؟ از گذشته تا به امروز ابزارآلات بادی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف، معدن، عمران و راه سازی، مونتاژ و نصب قطعات صنایع چوب، …

در خِلال این سِیر با ورود مفاهیم جدید در علوم، واقعیت مجازی برای تنوع دادن این تجربه به شکل تِله‌پِرزِنس مورد توجه بسیاری از کشورها در حوزه معماری قرار گرفته و قواعد سازمانی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. درحقیقت، این اصل منطقِ تازه‌ای در زمینه معماری با توجه به پیشرفت‌های حاصله همراه دارد و آن تولید فضاهای احساس‌برانگیزی است که در عین حال انتزاعی ولی بسیار ملموس‌اند. علیرغم جابجایی مرزهای واقعیت در جهان به قصد پیشبرد و ترکیب نو، هنوز تفکری اساسی از این نوع رابطه در کشورمان دیده نشده و کمیابی آن به وضوح حس می‌شود.