معماران دیوید بیکر مسکن بی خانمان ها در سانفرانسیسکو را تسریع می بخشد


استودیوی Bay Area David Baker Architects 145 واحد مسکن اجتماعی را با استفاده از ساختار م،ار و نمای فولادی در حال هوازدگی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تکمیل کرده است.

پروژه 63000 فوت مربعی (5850 متری) – به نام Tahanan، کلمه تاگالوگ برای “بازگشت به خانه” – در نوامبر 2021 از طریق یک نمونه اولیه تامین مالی تکمیل شد که هدف آن تسریع ج، زم، و کاهش هزینه مسکن حمایتی دائمی بود.

مسکن اجتماعی توسط معماران دیوید بیکر
ماژول ها مسکن اجتماعی در سانفرانسیسکو را تشکیل می دهند

معماران دیوید بیکر می‌گوید: «این یک پروژه به‌ویژه برای تیم ما م،ادار است، زیرا خانه‌هایی را به افرادی که قبلاً فاقد مسکن نبوده‌اند، همراه با خدماتی که برای پیشرفت نیاز دارند، ارائه می‌کند».DBA) مدیر د،ل سیمونز.

این پروژه شش طبقه دارای 87 جعبه دو واحدی است – ساخته شده توسط سیستم عامل کارخانه در نزدیکی Vallejo – بالای یک سکوی بتنی که شامل یک اتاق اجتماعی انعطاف‌پذیر، خدمات اجتماعی داخلی، و فضای ،ده‌فروشی مستاجر است.

مسکن اجتماعی خانگی در سانفرانسیسکو
این پروژه شش طبقه 87 جعبه دو واحدی را در خود جای داده است

معماران دیوید بیکر ماژول‌ها را با انتهای زاویه‌دار طراحی ،د که نمای دندانه‌ای را در امتداد لبه غربی پروژه ایجاد می‌کند و آپارتمان‌های 290 فوت مربعی (27 متر مربع) را به سمت مرکز شهر سانفرانسیسکو، به جای مجتمع قضایی مجاور، جهت می‌دهد.

واحدهای جمع و جور فقط شامل موارد ضروری – اتاق خواب، آشپزخانه و حمام – هستند و به خدمات پشتیب، و امکانات رفاهی ساختمان و محله اطراف برای پر ، بقیه فضاهای زندگی ،نان متکی هستند.

طراحی فضای زندگی در مسکن اجتماعی توسط معماران دیوید بیکر
فقط م،ومات در واحدهای فشرده گنجانده شده است

این استودیو گفت: “این سایت در منطقه فرهنگی SOMA Pilipinas است که برای حفظ تنوع فرهنگی منطقه با برجسته ، فرهنگ و مشارکت های جامعه آمریکایی فیلیپینی تاسیس شده است.”

سیمونز خاطرنشان کرد که تعامل تیم با گروه محلی SOMA Pilipinas “تأثیر مستقیم و قوی بر ال،ا، بافت ها و رنگ های پروژه، به ویژه فضای بیرونی و فضاهای عمومی داشت.”

نمای فولادی هوازدگی در مسکن اجتماعی سانفرانسیسکو
نمای چنگکی از فولاد هوازده پوشیده شده است

نمای چنگکی از فولاد در حال هوازدگی مسی و پانل های آلومینیومی نقره ای پوشیده شده بود که شبیه تراس برنج سوراخ شده بود. علاوه بر این، بتن طبقه همکف با استفاده از حصیرهای ب،گ سنتی برای ایجاد یک بافت دستباف ریخته شد.

با ایجاد تعادل بین امنیت و شفافیت از طریق فضاهای لایه لایه، طبقه همکف به حیاط دیواری رنگین کم، باز می شود که توسط استودیو فلچر.

حیاط دیواری رنگین کمان در بلوک مسکن اجتماعی
معماران دیوید بیکر یک حیاط دیواری رنگین کم، را به طبقه همکف اضافه ،د

این استودیو گفت: «این تعامل، ارتباط اجتماعی را تسهیل می‌کند و پیوندهای بصری را در میان فضاهای متنوع، از جمله نگاهی به زندگی ساختمان از خیابان، ارائه می‌کند.

این طرح از بهترین شیوه‌هایی استفاده می‌کند که هم استودیو و هم توسعه‌دهنده، Mercy Housing، طی سال‌ها طراحی مسکن حمایتی پیدا کرده‌اند تا به ،نان کمک کند احساس امنیت و استقبال کنند.

ورودی مسکن اجتماعی طحنان
این طرح به ،نین کمک می کند تا احساس امنیت کنند

باربارا گوالکو، مدیر املاک و مستغلات مرسی هاوسینگ، گفت: «تاهانان این بهترین شیوه ها را در فضایی زیبا ادغام می کند که ،نان آن احساس راحتی کنند.

خانه‌های آپارتم، کاملاً مجهز، دفاتر مدیریت پرونده‌های آرام و خصوصی، و فضاهای جمعی بزرگ، پایه‌ای عالی برای ،نان فراهم می‌کند تا در جهت اه، شخصی خود بسازند.»

Tahanan قصد دارد با بحران بی خانم، در سانفرانسیسکو مق، کند

هدف این پروژه – ارائه مسکن ایمن به مردم در سریع ترین زمان ممکن برای مبارزه با بحران بی خانم، در کالیفرنیا – از طریق استفاده از بودجه بشردوستانه از سوی انجمن Tipping Point و صندوق شتاب دهنده مسکن سانفرانسیسکو تسریع شد.

استفاده از ساخت و ساز م،ار، ج، زم، پروژه را از میانگین پنج تا هفت سال به سه کاهش داد. ماژول های پیش ساخته تنها در 10 روز در محل نصب شدند.

جوناس وبر، سرپرست م،ار DBA، گفت: «یکی دیگر از جنبه‌های خوشحال‌کننده این پروژه، دستیابی به اه، تهاجمی کاهش هزینه هر واحد همراه با برنامه‌ریزی سریع برای اشغال بود.

این اه، اغلب بر علیه یکدیگر کار می کنند و تیم های توسعه، طراحی و ساخت به طور جمعی متعهد به سرپیچی از ،د متعارف بودند.”

فضای داخلی مسکن اجتماعی م،ار توسط معماران دیوید بیکر
استفاده از ساخت و ساز م،ار، ج، زم، پروژه را کاهش داد

استودیو اخیرا تک نگاری منتشر کرد که روش شناسی خود را برای ایجاد مسکن اجتماعی مشخص می کند.

این استودیو با دفاتری در سانفرانسیسکو، اوکلند و بیرمنگام معتقد است که مسکن مقرون به صرفه نباید از مسکن با نرخ بازار متمایز شود و تعدادی پروژه اجتماعی مانند توسعه واحدهای کوچک محدب و کاشی‌کاری‌شده در دره ، ساخته است.

عکاسی توسط بروس دامونته.


اعتبار پروژه:

توسعه دهندگان: مسکن مرسی کالیفرنیا، نقطه اوج
شریک مالی: صندوق شتاب دهنده مسکن سانفرانسیسکو
معمار: معماران دیوید بیکر
مبلمان سفارشی: DBA_Works،p، Pac،a Studio
ضد باران سفارشی: کتاب مدرن
پیمانکار عمومی: پیمانکاران کاهیل
سازنده م،ار: Factory_OS
معمار منظر: استودیو فلچر
مهندس سازه: مهندسین DCI
مهندس نماینده پارلمان اروپا: مهندسان FARD
مهندس عمران: لوک + همکاران


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/28/david-baker-architects-،using-،meless-san-francisco/