مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان-دنیای معماری

هر جا ساختمان یا بنایی دیدید که در آن از اشکال مکعبی به وفور استفاده شده بود، ساختاری مستطیل شکل داشت و ظاهر آن ساده و بدون تزئین بود، بدون شک سبک معماری آن مدرن است. هر چه شکوه، زرق و برق و عظمت در معماری قرن بیستم مشاهده می‌کنید، همه به دلیل بهره گیری از سبک معماری آرت دکو است. آرت دکو که به سبک معماری تزئینی نیز معروف است، با استفاده از اجزای گران قیمت و البته زیبا توانست به ساختمان‌ها جذابیتی دوچندان ببخشد و ظاهر آنها را بسیار شیک‌تر از گذشته نماید. شاخصه این سبک معماری گران قیمت بودن آن بود که به همین دلیل پس از مدتی کمرنگ شد و استفاده از آن کاهش چشمگیری داشت. هر جا بنایی را مشاهده نمودید که ستون‌های ضخیم و قطوری داشت و بدنه سازه هم گرد و دایره ای شکل بود، بدانید که این بنا با سبک معماری رومی وار ساخته شده است. سایت استوارسازان با 7 سال سابقه به دانشجویان و مهندسین عمران و معماری کمک می‌کند تا سریعتر نرم‌افزارهای مرتبط با رشته خود را آموزش ببینند و به یک فرد متخصص در رشته خود تبدیل شوند.

  • زبان پست‌مدرن مستلزم به‌کارگیری فنون بلاغی گوناگون است.
  • فارغ‌التحصیلان رشته معماری می‌توانند در سه شاخه طراحی، نظارت و اجرا در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند و گواهی اشتغال به کار رسمی یا اصطلاحا مُهر نظام مهندسی بگیرند.
  • ظهور حرفه «طراحی صنعتی» معمولاً از اینجا در نظر گرفته می‌شود.
  • خرید خانه یک نقطه عطف هیجان‌انگیز است، اما بعد از اینکه خانه را خریداری و به آن اسباب‌کشی کردید، شما مسئول حفظ و نگهداری از …
  • در این راستا به‌منظور افزایش آگاهی دانشجویان و طراحان بایستی آموزش‌های تخصصی معماری پایدار در حوزه دروس دانشگاهی قرار گیرد.

کار با آهن در بسیاری از ساخت و سازها و صنایع ضروری است. درب و پنجره به بخشی از ساختمان گفته می‌شود که با باز و بسته شدن خود فضاهای داخلی و خارجی را به هم مرتبط می‌سازند. فرزها یکی مجله خبری معماری از پرمصرف ترین دستگاه ها در صنایع مختلف هستند که با توجه به کاربرد زیادشان توسط بسیاری از برند ها تولید و وارد … نور افکن دستی باید قابلیت حمل و میزان نوردهی مناسب داشته باشد.

خانه تک طاق

معماری در لغت به معنای علم بنائی و آباد سازی آمده و معمار به معنای بسیار عمارت کننده و کسی است که در آبادانی جهان می کوشد. از دیگر نرم‌افزارهای پرطرفدار معماری در بازار کار ایران و جهان، نرم افزار رویت است. بسیاری از دفاتر مطرح معماری در کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا به شیوه مدلسازی اطلاعات ساختمان روی آورده‌اند و محبوب‌ترین نرم‌افزار برای این شیوه کاری، رویت است. نرم‌افزار رویت در دفاتر بزرگ معماری که دارای تیم بزرگی از معماران و مهندسان سازه و تاسیسات هستند، حرف اول را می‌زند و برای ارتباط تیم‌های مختلف و پیشبرد منظم طراحی و اجرا استفاده می‌شود. به‌منظور نیل به هدف پژوهش، که تلاش برای شناسایی تطابق و یا عدم تطابقِ ضرورت‌ها و مولفه‌های پارک باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی می‌باشد، پاسخ به این سوالات الزامیست.

‎آثار برتر معماری ایرانی

معماری قدرتمندانه ترین کاری است که انسان می تواند تصور کند. حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقی‌مانده در باب معماری شناخته می‌شود را نوشت. این کتاب به عنوان تنها نوشته دربارهٔ معماری یونان و روم باستان از اعتبار والایی در میان معماران بهره‌مند بوده و برای قرن‌ها مأخذ اصلی بیش‌تر نظریه‌های معماری به‌شمار می‌رفته‌است. یعنی شکل و رنگ در معنی دار بودن و مفهوم خود یکدیگر را تأیید و اثبات می‌کنند.

ژئوتکنیک، محیط مکانیکی زمین‌شناسی و عملکرد مکان ساخت پروژه را تعیین می‌کند. در بررسی‌های ژئوتکنیک، با بررسی خاک و گسل‌های منطقه، میزان استحکام و مقاومت زمین برای ساخت یک سازه تعیین می‌شود. در مورد پروژه‌های بزرگ، ممکن است آزمایش‌های مکانیک سنگ هم لازم شود و اصولی‌تر است که بررسی‌های زیست محیطی نیز انجام شود. ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد.