ساختمان چیست؟ هر آنچه درباره انواع ساختمان و مراحل ساخت آن باید بدانید-دنیای معماری

شرایط و ضوابط مختلفی برای انتخاب دال بتنی مناسب و مقرون به صرفه، با در نظر گرفتن نوع ساختمان، چیدمان معماری، ویژگی های زیبایی شناختی و طول دهانه وجود دارد. به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، “مسکن” یکی از مهمترین مشکلات کارگران است. چرا که با افزایش و نوسانات قیمت مسکن در بازار،توان کارگران برای تهیه آن دشوار شده است. آمارها حکایت از این دارد که نزدیک به 80درصد درآمد کارگران صرف اجاره بها و تأمین مسکن می شود.

  • بتن از ترکیب شن و ماسه می باشد دسترسی به این ماده برای ساختمان سازان بسیار راحت می باشد و همین امر باعث شده که ساختمان سازی به راحتی انجام شود.
  • وزن سنگین بلوک آجری، مستحکم و، با دوام و عایق صوتی و حرارتی محسوب میشوند.
  • مازاد بر این وزن اندک و مقاومت ساختاری بالای آن ها سبب شده تا انتخاب ایده آلی برای پروسه ساخت و ساز باشند.
  • لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع، با ارایهٔ منابع معتبر این مقاله را بهبود بخشید.
  • در کنار همه راهکارهایی که توضیح دادیم اگر بتوان از همان اول ساخت سازه مورد نظر، بیشتر از مصالح سبک برای سازه استفاده نمود، وزن کل سازه کاهش پیدا می ‌کند.

مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است. این موضوع در سوله های با دهانه های بزرگ و مجله خبری معماری های مرتفع و ساختمان هائی که بر روی زمین های سست احداث می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته در عصر کنونی استفاده از پرچ یا پیچ و مهره نیز متداول گردیده است.

۱۸. پارکینگ های چند طبقه

در اینجا چند مرحله مهم برای پیشبرد بهتر و کارآمدتر پروژه مسکن شما ارائه شده است. هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم. سایه بان، نوعی دال می باشد که در بالای پنجره ها و درها ساخته می شود و از آن ها در برابر باران و تابش شدید نور خورشید محافظت می کند.

تماس

اگر دنبال قیمت به روز برای خرید و فروش ملک در منطقه ۲۲هستید روی لینک کلیک کنید. شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال که در حوزه تولید نانولوله‌های کربنی تخصص دارد به‌تازگی فرمولاسیون جدیدی ارائه کرده که در آن از نانولوله‌های… معرفی پمپ بتن و کاربردهای آن استفاده از پمپ‌های بتن روش بسیار مناسبی برای بتن‌ریزی در فضاهای محدود مانند تونل‌ها… ضوابط و مقررات حاکم بر مالکیت آپارتمان‌ها، در قانون تملک آپارتمان‌ها و‌ آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۴۳ و اصلاحیه…

روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند. براساس اعلام وزارت انرژی، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی نیز دارند. خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند. آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند. این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند.

ساختمان‌ سازی

گام بعد از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی ، چوب، کفپوش اپوکسی و… اجرا میشود. ساختمان ها در مرحله نهایی برای نازک کاری (ظریف کاری)، نیاز نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره دوجداره ، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می‌شوند. روش های مختلف ساخت و ساز نه تنها در هزینه و طراحی معماری خانه، بلکه بر نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین ارزش بلند مدت ملک نیز تأثیر می گذارند. انتخاب روش ساخت و ساز مؤثر، حتی در میزان مصرف انرژی خانه و اثرات زیست محیطی بیرون از منزل نیز تأثیر می گذارد.

وزن سنگین بلوک آجری، مستحکم و، با دوام و عایق صوتی و حرارتی محسوب میشوند. در این روش، از اتصال و نصب تیرها و همچنین الوارهای چوبی با میخ و یا پیچ، برای ساخت دیوارها، کف ها، سقف ها استفاده می شود. تمام این نوع فونداسیون ها برای ساخت ستون ها، دیوارها، اتاق ها و فضاهای نشیمن استفاده می شوند. کارگران، بسته به انواع مختلف پی ها، از مقادیر مختلفی از مصالح ساختمانی استفاده می کنند. منظور از این نوع ساختمان ها، اجتماعات عمومی به منظور سرگرمی، تفریحی، اجتماعی، مذهبی، ملی، مدنی، مسافرتی و اهداف مشابه برگزار می شود. بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله “محوطه سازی” و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد.