طراحی داخلی ساختمان اداری و دفتر کار معماری اداری آرل-دنیای معماری

در طراحی مجله خبری معماری مکان‌هایی که به اتاق ‌های گردهمایی، تالارهای کنفرانس، نمایشگاه‌ ها و … اختصاص می‌یابند. به دلیل اینکه مکانی برای تجمع مهمانان و بازدیدکنندگان می‌باشند، از اهمیت زیادی چه از نظر زیبایی و چه از نظر پاسخگویی به نیازهای مراجعه ‌کنندگان، برخوردار هستند. این ساختمان اداری تجاری توسط DesingInc به منظور رشد تعامل بین شهر و طبیعت طراحی شده است. نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند. هوای ساختمان توسط داکتها بطور 100٪ طبیعی به نحوی تهویه می شود که هر یک ساعت و نیم یکبار بطور مداوم هوای تازه تامین می شود.

  • این فضا باید طوری انتخاب شود که کارمندان را برای لحظاتی از محیط کاریشان دور کند تا بتوانند ذهنشان را آزاد و ریلکس کنند.
  • این ساختمان نسبتاً كوچك به منظور ارتقاء عملکرد كل ساختمان چندین سیستم محیطی را ادغام می كند.
  • ایجاد تغییرات عجیب یا ناهماهنگ در نمای ساختمان که باعث به هم خوردن چهره و زیبایی شهر می‌شود.
  • سال 1381 با عملیاتی شدن طرح تعریض خیابان آذر در اصفهان، فضایی به عرض 4 متر، مابین خیابان و ساخت منزل مسکونی باقی ماند، که تا سال 1389 به عنوان گوشه ای از حیاط مورد استفاده بود.
  • این‌ها از اصول اولیه طراحی پلان ساختمان اداری هستند که باید به آن‌ها توجه نمود.

اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند. ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. پروژة اداري- تجاري زرافشان با مساحتي در حدود ۱۵۰۰ مترمربع در تقاطع خيابانهاي زرافشان و فلامک در شهرک قدس واقع شده است. این بنا دارای هفت طبقه می باشد که طبقات همکف و نیم طبقه آن به کاربری تجاری و پنج طبقه دیگر به فضاهای اداری اختصاص یافته است. پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد.

عضویت در گروه معماران آرل

لازم به ذکر است که هر گونه استفاده غیرمجاز از اطلاعات وب سایت، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت، پیگرد قانونی دارد. پله های برقی می توانند افراد زیادی را به س رعت جابه جا کنند ولی پرهزینه می باشند و معمولا در مکان هایی از قبیل ورود به دفاتر طبقه اول مورد استفاده قرار می گیرند. در این بخش به معرفی آثار منتخب معماران ایرانی طراحی و ساخته شده در داخل و خارج از ایران می پردازیم. فنآوری، تا چه اندازه معماری فضای ادارای با ابزار فنآوری ﺋیشرفته و یا فنآوری اولیه مجهز است.

طراحی آپارتمان اداری سفید در تهران

ساختمان اداری بخارست چهار طرف نما دارد و سقف هم بصورت نمای پنجم مورد توجه قرار گرفته است. چهار زون تاسیساتی در هر طبقه ساختمان این امکان را فراهم می آورد تا در قسمت های مختلف هر طبقه سیستم تاسیساتی به طور مجزا قادر به کار باشد و در فصول مختلف و ساعتات متفاوت، استفاده از سیستم های مکانیکال به نحو مطلوبی امکان پذیر باشد. به عنوان مثال در اواخر فصل بهار در قسمت جنوبی ساختمان که جبهه آفتابگیر است هوای خنک مورد نیاز می باشد. حال آنکه برای ضلع شمالی، هوا بسیار مطلوب است و استفاده از هوای تازه به تنهایی کفایت می کند که از طریق سیستم هوا ساز در هر طبقه این امر ممکن می شود. این فضاها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همان‎‌طور که گفته شد، متناسب با نوع کاربری ساختمان اداری طراحی و ساخته می‌شوند. آن‌ها از دو بخش افقی و عمومی تشکیل می‌شوند که به ترتیب مختص راهرو و راه‌پله یا آسانسور خواهند بود.

طراحی اداری داخلی “آتلیه سبز 9+”

سطح زیر بنای لازم در ادارات را تقریباً از ۲ تا ۳ متر مربع به حدود ۱۵ تا ۱۸ مترمربع افزایش می دهند. ۵) بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی . ۱) بخش های اداری دفاتر مجزا برای یک تا سه نفر به همراه کارگاههایی برای کار آموزان و دفاتر گروهی برای حداکثر ۲۰ نفر، بعضی ادارات کارگاههای مجزا را با بخش های گروهی یکی می کنند. در اداره ای با پلان باز به جز یک بخش منشی گری مجزا، بقیه مکانها برای کار فردی و گروهی چند منظوره اختصاص می یابد.