ساختمان اداری سفید معماری معاصر ایران

در محل قرارگیری گلدانها ، پوسته آلومینیومی گشایش یافته و بدین صورت علاوه بر ایجاد هارمونی زیبا در طراحی نما، چشم اندازی مناسب را نیز از درون فضاهای اداری فراهم می سازد. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است. در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد. کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید. الویت اول طراحی دفترکار، افرادی هستند که قرار است برای آن ها این دفترکار طراحی و اجرا شود.

  • اگر زیباترین نمای ساختمان از کارهای برجسته‌ترین معماران جهان را نیز در اقلیمی ناهماهنگ قرار دهیم، زیبایی آن به چشم نمی‌آید.
  • اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود.
  • طراحی های جسورانه با ایده های مدرن و البته رعایت الزامات استاندارد در طراحی فضاهای اداری که قطعاً داستان بازسازی محیط اداری برای اتاق کنفرانس شما را به یک محیط کاملاً هیجانی و پرانرژی تبدیل خواهد کرد.
  • اما در حالت کلی به ‌تمامی محل ‌های ورودی و خروجی اضطراری، راه‌پله‌ها، راه روها، آسانسور و … که به‌ صورت گروهی استفاده می‌شوند، بخش رابط گفته می شود.

توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله شیشه ها که معمولا اولین متریال هایی هستند که می توانند به روی گرما و سرما تاثیرگذار باشند. دفاتر از لحاظ فضا، مساحت و سرویس دهی، هزینه‌ای فوق العاده بیشتر از ایستگاه‌های کار با پلان آزاد را به جا می‌گذارد، اما محیط خصوصی و خلوت بیشتری را به وجود می‌آورد. محیط خصوصی بصری در ایستگاه‌های کار با پلان آزاد به وسیله‌ی حائل هایا جدا کننده‌ها حاصل می‌شوند اما دفتر کار خصوصی به دیوارهایی نیاز دارد که دارای عایق بندی صوتی باشند.

تاثیر نمای ساختمان اداری بر اتمسفر داخلی ساختمان

شرکت های فناوری شهرت خود را در جهت ساختن فضاهای کاری شگفت انگیز توسعه دادند. در نتیجه، آنها بهترین ها و درخشان ترین افراد را جذب کردند و بیشتر از خلاقیت آن ها استفاده کردند. اما اخیراً این انقلاب طراحی به بسیاری از صنایع سنتی دیگر گسترش یافته است. بسیاری از شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای در حال حرکت به سوی فضای کاری باز، خلاق و مشترک هستند.

بهبود روحیه کارکنان و افزایش راندمان

دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود. ساختمان های سالم که با مصالح طبیعی کار می کنند و از اقلیم طبیعی در ساختمان بهره می برند. به نظر کمتر با مشکالت بیماری روحی در کارکنان و یا دوری از کار مواجه هستند.

بهتر است در ابتدای کار و قبل از هر اقدامی مجوزهای لازم را کسب کرده باشید. امروزه مبحث معماری پایدار بسیار متداول می باشد و در مسیر توسعه و پیشرفت سریع آن تکنولوژی های جدیدی قرار گرفته است. وجود مراکز صدور گواهینامه های معتبر مانند LEED و BREEAM استاندارد ها را بالا برده اند و برای طراحان نوآور تبدیل به هدف شده اند. در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است. هدف ما بهینه کردن محیط کار برای رسیدن به فضاهای بیشتر از یک محیط ساختمانی با حجم محدود است. جریانی که در آن قطعاً نیازها و سلایق شما مورد توجه قرار می گیرد و در عین حال در این چیدمان اداری باید الگوهای فرهنگی و زیباشناسی مورد نظر شما دیده شده باشد.