نهال پسته نهال کرج=فروش نهال پسته-خرید نهال پسته-قیمت نهال پسته-نهالستان پسته | nahalfa

نهال پسته نهال کرج=فروش نهال پسته-خرید نهال پسته-قیمت نهال پسته-نهالستان پسته | nahalfa

بنابراین باغدار اقدام به کاشت گیاهان مناسب در فاصله بین درختان پسته میکند تا علاوه بر تامین بخشی از هزینه های تولید، سبب اصلاح و بهبود ساختمان خاک نیز شود. از گیاهان زراعی مناسب و متداول در کشت مخلوط میتوان گندم، جو، یونجه، چغندر، شلغم، ضداب و زعفران را نام برد. از گیاهان باغی میتوان انگور، انار، بادام، زردآلو و سیب را نام برد. میزان باردهی نهال از اصلی ترین ویژگی های محصولات میباشد، یکی از محصولاتی که دارای باردهی بالا و مناسب میباشد نهال پسته اکبری میباشد. نهالستان پالیز (سعید قاسمی) بزرگترین نهالستان شمال غربی ایران است که در شهر میاندوآب واقع شده است.

  • تا زمانی که آب و هوا مناسب است ، درختان پسته شما سالیانه محصول زیادی را به ارمغان می آورند.
  • در روش پیوندی متخصصان در نهالستان از پایه‌هایی که سیستم ریشه‌ای قوی‌تر و با مقاومت بالاتر در بابر بیماری‌ها و آفات دارند استفاده کرده و ارقام تجاری و بازار پسند را بر روی آن پیوند‌ می‌زند.
  • در مناطق گرم و معتدل و مناطق نیمه سرد آب و هوایی ، بهترین زمان برای خوابیدن نهال پسته ، پاییز است.
  • در توضیحات بالا اشاره کردیم که نهال پسته مقاوم به کم آبی است ولی در شرایط کم آبی نهال تنها زنده می‌ماند و خشک نمی‌شود لذا نباید انتظار باردهی بالایی داشته باشید.

درخت پسته جهت تولید محصول بهینه و با کیفیت به میزان ۲۲۰۰ تا ۲۸۰۰ واحد گرمایی نیاز دارد. این آفت که اولین بار در استان کرمان در ایران شناسایی شد و نام کرمانیا بر روی آن گذاشته شد یکی دیگر از آفات خسارتزا در باغات پسته‌ی ایران‌ می‌باشد، این آفت در مرحله‌ی لاروی از بافت داخل شاخه‌ها تغذیه کرده و پروانه کامل آن از شاخه خارج‌ می‌شود بنابراین باعث خشک شدن شاخه‌های پسته وکاهش چشمگیر عملکرد نهالستان نهال فا درختان‌ می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن شرایط مساعد و قابل قبول‌ می‌توانید حداکثر عملکرد هر نژاد پسته را از نهالستان جویا شوید، شایان ذکر است که پسته در زمین‌های شورزار باردهی اقتصادی خواهد داشت، به‌طوری‌که در زمین‌های شورزار در حدود ۷ الی ۸ تن باردهی دارد و در زمین‌های معمولی در حدود ۲ الی ۳ تن باردهی داشته، که این میزان بسیار چشم‌گیر می‌باشد.

زیر درخت پسته چه بکاریم

این نژاد از ارقام نسبتا پایه کوتاه باغات پسته محسوب می شود که موجب برداشت راحت محصولات می شود. درخت پسته ی این نژاد قابلیت رشد و باردهی به نسبت بیشتری در برابر ارقام بذری می باشد. از پیوند زدن برای مقاومت بیشتر در برابر آفات و بیماری ها و همچنین افزایش میزان باردهی استفاده می شود. این نهال بر پایه ی هر یک از انواع نهال پسته قابل رویش می باشد. یکی از بهترین انواع پسته ی بومی ایران، نهال پسته ی ممتار می باشد.

معرفی 6 تا از بهترین انواع نهال پسته + ویژگی ها و مشخصات

با توجه به اینکه تشخیص نهال پسته نر از ماده بسیار سخت است پیشنهاد می‌شود که تعداد بیشتری از جنس نر کاشته شود تا عمل گرده افشانی کاملا موفقیت‌آمیز باشد. به منظور کاشت نهال پسته احمد آقایی باید زمینی در منطقه مناسب داشته باشید .بهترین منطقه برای کاشت نهال پسته احمد آقای منطقه ای با آب و هوای معتدل رو به گرم است . اگر چه درخت پسته خشکی را متحمل می‌شود، اما در صورت دسترسی به آب، به ویژه در ماه‌های تابستان، محصول بیشتری می‌دهد. با این حال، کشاورزان نباید مقدار زیادی آب را مکرراً به درختان بالغ بدهند، زیرا پوشش گیاهی درخت می‌تواند بیش از حد رشد کند و بر باز شدن میوه تأثیر منفی می‌گذارد. حداکثر 4-6 جلسه آبیاری نهال پسته در طول دوره بازدهی در خاک‌های سبک و با زهکشی خوب انجام می‌شود. هوای مرطوب و گرم در طول فصل رشد درختان نیز باعث ایجاد بیماری‌های قارچی می‌شود.

در این روش پسته را مستقيما در زمين اصلي مي‌كارند، اگر آب باغ شما شور نیست و مي توانيد پسته را در زمين اصلي سبز كنيد، میتوانید از روش كاشت مستقيم استفاده كنيد، چون رشد نهال در اين روش بيشتر است، براي اين منظور بهتر است از پسته هاي دست پوست استفاده كنيد (پسته‌هايي كه با دستگاه پوست گرفته شده اند، براي كاشت به این شیوه مناسب نيستند). درختان پسته نر به راحتی از ماده آن قابل تشخیص است، زیرا درختان نر بسیار قوی‌تر و بلندتر از ماده هستند. انواع مختلف خشکبار در جای‌جای ایران عزیز تولید شده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد. در این میان برخی از این محصولات مانند پسته و زعفران با داشتن رتبه نخست تولید دنیا، شهرت جهانی داشته و برخی دیگر مانند انجیر خشک سهم قابل توجهی از تولید جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.