تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن و تفاوت آن با معماری پست مدرن استوارسازان

شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد. توسعه و ساخت طرح سازه لوله ای توسط فضل الرحمان خان در ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه یک دستاورد فنی محسوب می‌شود. زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد. بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود. شعارهای «فرم تابع عملکرد است» و «خانه ماشینی برای زندگی» از سردمداران سبک معماری مدرن، به خوبی عملکردگرایی و صنعتی‌سازی را به ذهن می‌آورد.

  • مرحله اول در طراحی معماری، شناخت امکانات، محدودیت ها، نقاط ضعف و قوت پروژه می باشد.
  • پیش از شروع دوره یک نیمسال به عنوان پیش نیاز ارائه می گردد که جزو سنوات تحصیل به حساب نمی آید ولی 8 واحد آن جزو واحدهای دوره محسوب می گردد.
  • شنوایی در انسان حسی است که در انتخاب ورودی‌ها نقشی ندارد و ناخود آگاه در برابر صداها قرار می‌گیرد.
  • این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد.
  • معماری از سازواره، آرایش، تناسبات، پسندیدگی، هماهنگی، قرینگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه می‌شود .

برنامه‌ریزی سوسیالیستی در مورد جامعهِ متداولِ جمعی است که هم شامل نیاز به هم کنترل سیاسی است و هم کنترل اقتصادی؛ و به معنای خلاصی از جامعه طبقاتی و یک طبقه حاکمه بسیار کوچک است که در حال حاضر برایمان تصمیم‌گیری می‌کند. اخبار جدید از شورش رادیکال ساکنین شوشتر نو علیه کالبد آن، بهانه‌ای برای تحلیل پروژه از موضع ذی‌نفعان و ساکنین آن است؛ کاربرانی که همواره در تحلیل‌ها نادیده انگاشته شدند یا به دلیل عدم سپاس‌گذاری در برابر این اثر مورد طعن و کنایه بوده‌اند. نگارنده‌ی این جستار انتقادی از قضا در این پروژه زیسته و شرایط آن را به صورت ملموس تجربه کرده است.

پروژه مسکونی شناژی یک طبقه (اجرایی)

جنبه تجاری معماری نیز وجود دارد، و اگر متوجه شدید که آن سمت از تصویر را ترجیح می‌دهید، می توانید منشعب شوید و مدیر پروژه شوید. سعی کنید اگر می‌توانید فرصتی برای گذراندن مدتی در یک دفتر معماری داشته باشید. ببینید آیا از کاری که مردم انجام می‌دهند خوشتان می‌آید، با آن‌ها گپ بزنید و ببینید آیا آن‌ها از آن دسته افرادی هستند که می‌خواهید با آنها کار کنید – این بهترین نشانگری است که بدانید آیا از معمار بودن لذت خواهید برد یا خیر.

این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ با اُفت نیاز به خانه‌سازی‌های انبوه، عمل‌کردگرایان به تدریج مورد انتقاد قرار گرفتند. عمدهٔ محورهای انتقاد از عمل‌کرد گراها آثار مخرب روان‌شناختی – و جامعه‌شناختی وقتی که بحث شهرسازی پیش می‌آید- و زیبایی‌شناسی ضعیف این نوع معماری است. دوره کارشناسی مهندسی معماری دوره ای است حرفه ای که پرورش استعداد خلاقه ، انتقال دانشهاو مهارتهای عمومی حرفه معماری کارآیی عمومی در این رشته را هدف قرارمی دهد. درراستای هدف فوق سعی شده است که در برنامه ریزی این دوره حداکثر بهای ممکن به پروژه های طراحی معماری ودروس فنی ونظری پیرامونی آن داده شود.

رنگ در معماری[ویرایش]

مدل سه بعدی وسایل کافه در این مطلب و در ادامه ارائه مدل های حرفه ایی آرشیو 3DSky، دانلود آبجکت لوازم کافی شاپ را برای شما همراهان گرامی سایت مرجع دانلود معماری تهیه و آماده دریافت نموده ایم. این مجموعه شامل مدل سه بعدی حرفه ایی، با کیفیت و بسیار دقیق لوازم کافی شاپ می باشد. طراحی و مدلسازی این آبجکت توسط کاربران حرفه ایی با کیفیت و دقت بسیار بالا … مدل سه بعدی لوازم دکوری و تزئینی در این مطلب و در ادامه ارائه مدل های حرفه ایی آرشیو 3DSky، مجموعه آبجکت ست دکوری 18 برای شما همراهان گرامی سایت مرجع دانلود معماری تهیه و آماده دریافت شده است. این مجموعه شامل مدل سه بعدی حرفه ایی، با کیفیت و بسیار دقیق ست لوازم دکوری و تزئینی می باشد.

سبک رومانسک دارای شاخصه‌هایی همچون دیوارهای باربر بنایی، قوس‌های دایره‌ای، بازشوهای کوچک و سقف‌های طاقی است. استفاده از قدرت باربری بالای سازه‌های طاقی باعث شد که معماران رومی بتوانند ساختمان‌هایی عظیم همچون کولوسئوم در رم را بر پا کنند. بناهای شاخص رومی با مصالح آجر و بتن ساخته می‌شدند و از کاشی‌های موزاییکی زیبا پوشیده می‌شدند.

به این ترتیب روند معماری از طراحی مهندسی متمایز می‌شود که برپایه‌ی کاربرد خلاقانه اصول ریاضی و علمی است. از دهه ۱۹۸۰ به بعد که پیچیدگی ساختمان‌ها در زمینه‌های مختلفی از قبیل سیستم‌های سازه ای، انرژی و فناوری افزایش یافته‌است، شاخه معماری به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌است. امروزه دیگر سازه‌های بزرگ نمی‌توانند فقط توسط یک شخص خلق شوند بلکه افراد زیادی در طراحی آن نقش دارند. مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود. در حدود آغاز قرن بیستم، نارضایتی عمومی از تأکید بر معماری احیاگر و جزئیات بسیار، باعث ایجاد بسیاری از خطوط فکری جدید شد که به عنوان پیشروهای معماری مدرن شناخته می‌شوند.