بازسازی ساختمان اداری چه نکات مهمی دارد؟ + چند پیشنهاد طلایی سلام ساختمان

کمترین اندازه خالص ایستگاه کار ۸/۲ مترمربع به ازای هر نفر است که برای شرایط مدیریتی و عمومی به ترتیب ۵/۶ متر و ۵/۳ متر مربع در نظر گرفته می‌شود. اندازه اتاق‌های تیمی یا گروهی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی وابسته است. دیگر نکته ای که هر صاحب ملکی باید قبل از انجام پروژه بازسازی مد نظر قرار بدهد، دادن تعهد در رعایت استاندارهای کاهش انرژی است. بازسازی ساختمان اداری در تهران همچون بازسازی منازل مسکونی یک پروژه فنی بوده که اجرای دقیق آن در گروه رعایت اصول کلی برای اجرای این پروژه است. بازسازی ساختمان اداری شامل هر اقدامی که به منظور زیبا سازی و بالا بردن استحکام بنا صورت می گیرد، می باشد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه هستید در این پست با بنیستا همراه باشید.

  • ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند.
  • فضای کار این ساختمان در اطراف یک فضای 15 طبقه میانی بزرگ، یک سطح شیشه ای که محرک آن فعالیت های اداری می باشد، پل های گردشی و هسته های بالابر سازمان دهی شده است.
  • از پله اضطراری در ساختمان های اداری بزرگ گرفته تا تهویه مناسب و گرمایش امن و بدون مشکل در واحدهای کوچک اداری؛ تمامی موارد امنیتی باید در ابتدای کار هنگام طراحی نقشه ساختمان اداری در نظر گرفته شوند.

نمای ساختمان های اداری مهم ترین بخش طراحی این گونه پروژه های محسوب می شود. نما معرف هویت مجموعه است و می بایست با توجه به عملکرد و فعالیتی که قرار است در ساختمان اداری صورت گیرد طراحی شود. به عنوان مثال طراحی نمای ساختمان آژانس هواپیمایی با نمای یک مجموعه معماری متفاوت است. یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد.

ساختمان اداری با نمای شیشه‌ای

مطلب رو با بررسی اهداف و دلایل بازسازی ساختمان اداری شروع می‌کنیم. بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و حتی با نگاهی سطحی به خیابان‌های شهر متوجه می‌شویم که تعداد ساختمان‌های اداری که به ‌وضوح توانسته ‌اند، کاربری و عملکردی منحصر به‌ فرد را ارائه دهند. اهمیت روز افزون طراحی ساختمان اداری با سبک‌هایی نوین که الهام‌ بخش بوده و راندمان کاری کارکنان را ارتقاء دهد، غیرقابل‌انکار است. ساختمان اداری حتماً باید طوری طراحی شود که برای کسب‌وکارهای مختلف کاربرد داشته باشد.

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۲)

معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد. طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است.

بخش شرقی نما برای جلب توجه از شریان اصلی به سمت خیابان خم شده است. همچنین برای افزایش دید به این بخش، حجم غربی نسبت به محور قائم چرخیده است. بدین‌وسیله دید بهتری از شریان اصلی به ساختمان و بالعکس ایجاد شده است. این چرخش در پلان نیز در جهت هماهنگی ساختمان و خلق فضاهای جذابتر ایجاد شده است.

در ساختمان های اداری به محض تاریک شدن هوا بایستی نورمخفی های نما روشن شوند. این نورپردازی نباید به گونه ای باشد که ساختمان را بی روح و کسالت بار نشان دهد و از طرفی هم نباید به گونه ای باشد که رنگ های تند و زننده در آن به کار رفته باشد تا چشم عابران را اذیت کند. نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی افرادی که در ساختمان کار می‎‌کنند نیز در طراحی نما اهمیت دارد. استفاده از المان‌های مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، می‌تواند احساس ناخوشایندی در آن‌ها به وجود بیاورد.