استودیو گنگ اولین ساختمان های اروپایی خود را در آمستردام رونمایی کرد


استودیو گنگ مستقر در شیکاگو یک جفت ساختمان مس، به نام Q Residences در آمستردام را با بالکن هایی که “به داخل و خارج از نما مهاجرت می کنند” و یک میدان عمومی که آنها را به هم متصل می کند، تکمیل کرده است.

سالن استودیو با استودیو محلی کار کرد راینبوت برای طراحی این دو سازه که در محله Buitenveldert در ج، شهر قرار دارند و در مجموع دارای 248 اقامتگاه هستند. Q Residences اولین پروژه اروپایی تکمیل شده Studio Gang است.

این پروژه شامل یک سازه 23 طبقه به نام کوارتز و یک سازه هشت طبقه به نام Qube است که توسط یک میدان عمومی طراحی شده توسط طراح منظر هلندی Piet Oudolf به هم متصل می شوند.

مرتفع استودیو گنگ آمستردام
Studio Gang دو سازه را در آمستردام تکمیل کرد

بنیانگذار جین گانگ گفت: «ما Q Residences را برای تقویت ارتباط ،نان با یکدیگر و با فضاهای سبز فراو، که Buitenveldert را تعریف می‌کنند، طراحی کردیم.

“در سطح زمین، Qube و Quartz یک میدان عمومی سخاوتمندانه جدید را تشکیل می دهند که مردم را در اطراف هنر و منظره گرد هم می آورد.”

و در کوارتز، بالکن ها به داخل و خارج از نما مهاجرت می کنند تا خطوط دید را به صورت مورب در همه جهات گسترش دهند و به ،نان این امکان را می دهند که بخشی از ساختمان و همزمان با شهر و یکدیگر باشند.

Studio Gang Q Residences Ams،am
سازه ها (کوارتز، چپ، و قبه، سمت راست) دارای بالکن های فرورفته هستند

Q Residences که توسط بلوک‌های مس، پس از جنگ احاطه شده است، معماری محلی دهه 1950 را با نماهای موج‌دار و مصالح روشن بازسازی می‌کند.

بلندتر از این سازه ها، کوارتز، دارای نمای مواج است که استودیو می گوید “حضور ارگ،ک و مجسمه ای را به محله معرفی می کند” در حالی که Qube مستطیل تر ساخته شده است تا به ،وان “پل” بین کوارتز و معماری محلی عمل کند.

Q نمای مواج مس، از پایین
سازه بلندتر دارای صفحات کف موجدار و لبه های گرد است

هر دو سازه از پوشش های بتنی پیش ساخته تشکیل شده اند که با پوشش های آلومینیومی برنز برجسته شده اند.

کوارتز دارای بالکن های زاویه دار است که توسط پره های بتنی بیرون زده که نما را می پوشانند ایجاد شده است. گوشه های ساختمان گرد شده است.

برج Quartz Studio Gang از جلو در آمستردام
برنز بر شیشه و بتن روی کوارتز تاکید می کند

استودیو گنگ می‌گوید: «لبه‌های گرد و لعاب ساختمان، چارچوبی را که ،نان می‌توانند از آنجا به شهر و پارک فراتر از آن تماشا کنند، بیشتر می‌کند، در حالی که نور طبیعی را در فضاهای زندگی افزایش می‌دهد.»

طراحی او،ف از میدان عمومی به م،ای ارجاع به “سنت باغ شهر” است.

بخش برج Quartz Studio Gang Ams،am
سازه ها یک میدان عمومی را قاب می کنند

فضای عمومی محوطه سازی شده برای ایجاد یک منطقه من، برای عابر پیاده طراحی شده است که سایر جنبه های بلوک را نیز به هم متصل می کند. دارای فضاهای ،ده فروشی و همچنین فضای سبز در تمام طول سال است.

این استودیو گفت، سازه ها همچنین دارای پانل های فتوولتائیک روی پشت بام هستند که به آمستردام کمک می کند تا اه، بلندپروازانه پایداری خود را پیش ببرد.

Q Residences توسط شرکت هلندی Kroonenberg Groep با همکاری NEOO توسعه یافته است.

Q Residences یک مثال عالی از نحوه معرفی تراکم به Buitenveldert با استفاده از اصول Algemeen Uitbreidingsplan است. [Ams،am’s General Expansion Plan]مدیر خلاق Rijnboutt فردریک ورمیش گفت.

Qube قرار است پل طراحی کوارتز را با معماری پس از جنگ در محله ایجاد کند

استودیو گانگ که در شیگاکو تاسیس شد، در سال 2017 یک دفتر در پاریس افتتاح کرد.

اخیراً تعدادی از آسمان‌،اش‌ها را در ایالات متحده تکمیل کرده است، از جمله یکی در مرکز شهر بروکلین با نمای موج‌دار و دیگری در هاوایی با طراحی بر اساس فرم گیاه نیشکر.

عکاسی توسط کیس هومل.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/16/studio-gangs-q-residences-ams،am/