معماری ساختمان مسکونی خط معمار

برای مثال اگر جهت طراحی پلان و نما یک پروژه دو ماه نیرو، برای 3 نفر تعیین شود و حقوق هر نفر ماهانه 8 ملیون تومان باشد، هزینه 24 میلیون تومان با احتساب ضریب 2 ، 48 میلیون تومان برای این پروژه ها تعیین می شود. هرچه در زمان طراحی کارفرما تعامل بهتری با مهندسین مشاور طراحی ساختمان داشته باشد، سبب می شود انرژی پیش بینی شده در پروژه بازده بهتری داشته و خروجی های بهتری در جهت نیاز کافرما بدست ایند. هزینه مالیات و بیمه که به نیروهای تخصصی طراحی تعلق می گیرد مجموعا، بین 17 تا 23 درصد خواهند بود. در صورتیکه کافرما به دنبال یک برند طراحی باشد، ضریب بالاسری حتی به ضریب 20 هم خواهد رسید، این در حالی است که خدمات طراحی شاید در آن حالت حداکثر 2 یا 3 برابر شود، اما بواسطه برند مورد نظر کارفرما، هزینه کل بالا خواهد رفت.

  • لویی کان در مورد کانسپت طراحی اش در ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسیلواینا اظهار می کند که در چند مورد مختلف، از مقایسه ها استفاده کرده است.
  • در معماری داخلی اصول ساخت سازه مورد بررسی قرارگرفته و در کنار کارایی فضا به زیبایی آن نیز اهمیت داده می شود.
  • برای ساختمان های عمومی، معماران باید از قوانین دسترسی معلولان آگاه باشند.
  • پاسیو در واقع یک فضای کوچکی است که دارای سقفی شیشه ای است و در آن می‌توان گونه‌های متنوعی از گیاهان را پرورش داد.
  • گاهی نیز با تاکید مضاعف بر ساختار سازه ای، فرم معماری بر اساس قواعد سازه ای شکل می گیرد.

گیاهان در طراحی داخلی، گیاهان نقش مهمی در طراحی داخلی و طراحی معماری دارند و عنصری هستند که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می شوند. گیاهان باعث رنگ بخشیدن به یک محیط می شوند و سادگی و یکنواختی را از بین می برند. معمار، سازه ها و فضاهای ساختمان های اداری تا خانه ها و … را طراحی می کنند. یک معمار ممکن است مسئول برنامه ریزی مناطق بیرونی مانند استادیوم ها یا پارک ها نیز باشند. معماری نه تنها در سطح بالایی بر جامعه تأثیر می گذارد، بلکه در سطح شخصی تر نیز تأثیر گذار است، معماری ساختمان می تواند تأثیر عمیقی بر ساکنان آن ساختمان طراحی شده بگذارد. همه چیز از چیدمان فضا گرفته تا تکمیل مواد می تواند به سلامت، خلق و خو و بهره وری ساکنان کمک کند.

ماهیت معماری چیست؟

گاهی نیز با تاکید مضاعف بر ساختار سازه ای، فرم معماری بر اساس قواعد سازه ای شکل می گیرد. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. اولین مرحله در انجام پروژه معماری بررسی پروژه و جمع آوری اطلاعات مانند ابعاد، اندازه و همسایگی های زمین و … است. اطلاعات کمک می کند تا معمار بتواند تصمیمات درستی اتخاذ کرده و حتی در مراحل بعدی کار از آنها استفاده کند.

همین امروز با کارشناسان حرفه‌ای و مجرب ما در شرکت خط و خاک تماس بگیرید.

پس از انجام این بحث، طراح معماری اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، یک بررسی میدانی انجام می‌دهد و چند گزینه طراحی را برای انتخاب شما پیش‌نویس می‌کند. مرحله طراحی شماتیک در طراحی معماری همچنین شامل برآورد هزینه تقریبی برای هر قسمت از پروژه نیز است که ما ارائه شود. اهمیت این اصل زمانی احساس می شود که زیبایی و نکات برجسته ساختمان آرامش برای هر کسی یهمراه بیاورد. اصول طراحی معماری به معماران کمک می کند تا بدانند چه چیزی را باید در اولویت قرار دهند تا خلاقیت ایجاد شده موثر باشد. همچین به تازه‌کارها کمک می‌کند تا بدانند طراحی خود را از کجا باید شروع کنند. اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد.

پیش طراحی مرحله جمع آوری اطلاعات است که پایه و اساس مراحل طراحی خواهد بود. هدف اصلی در این مرحله یادگیری هر چیزی که ممکن است در مورد شخصیت، سبک زندگی و نیازهای مشتریانمان و همچنین تعیین مقدار فضایی که در حال حاضر نیاز دارید و احتمالاً در آینده به آن نیاز خواهید داشت، و نحوه استفاده، سازماندهی از آن فضا است. در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده ( مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند.

مانند طراحی خانه و طراحی داخلی که معماران از آنها برای رسیدن به اهداف یا اهداف بصری خود استفاده می کنند. استفاده از ایده های دکوراسیون برای یک فضا بدون توجه به سبک معماری داخلی ، فرم ، نور و رنگ یکی از اشتباهات رایج است که با اجرای آنها ، نه تنها فضا دلنشین‌تر نشده بلکه ناهماهنگ‌تر نیز می گردد. داشتن فضایی فکر شده و مستقل باعث سلامت روان تک تک اعضای خانواده و کارمندان یک مجموعه کاری می شود. اولین مرحله فاز صفر معماری یا همان مطالعات معماری می باشد در این قسمت مطالعات مربوط به زمین مانند خاک شناسی و ژئوتکنیک که بر شناخت گسل های موجود و میزان استجکام زمین و زلزله خیز بودن و میزان قدرت تحمل زمین برای ایجاد یک بنا و. تمرکز دارد انجام می شود ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت، کلیه مطالعات شهری و مدنی از حیث ضوابط شهری و..

اصولاً بهترین عملکرد برای تراس و بیشترین کارایی آن زمانی است که مستقیماً، از فضای آشپزخانه در دسترس باشد. در واحد‌های خیلی کوچک، تراس معمولاً فضای کافی برای نشستن ندارد و صرفاً برای دسترسی به محیط بیرون استفاده می‌شود، اما در واحد‌هایی که نقشه ساختمان آن‌ها زیر بنایی بیشتر از 80 یا 90 متر را دارد، بهتر است که فضای تراس به حدی باشد که بتوان از ان استفاده مفید تری کرد. پاسیو در واقع یک فضای کوچکی است که دارای سقفی شیشه ای است و در آن می‌توان گونه‌های متنوعی از گیاهان را پرورش داد. که برای روحیه و انرژی مثبت گرفتن از گیاهان و زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد، البته در متراژ های پایین طراحی پاسیو حذف می شود و تنها قسمت های مهم و کاربردی طراحی می شود. به عنوان مثال این نکته خیلی مهم است که درب ورودی، مستقیماً به روی پذیرایی یا نشیمن خانه باز نشود، در جلوی در یک رختکن و جاکفشی در نظر گرفته شود.

یکی از بارزترین مصالحی که هم در نمای ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی این خانه ها استفاده می شود انواع سنگ است. علاوه بر آن پنجره هایی که ارتفاع آن ها از سقف تا کف می باشند زیبایی چنین خانه هایی را دو برابر کرده است. برخی از خانه هایی که با سبک معماری مدرن بنا می شوند نمایی تمام شیشه دارند و ارتباطی تنگاتنگ بین فضای خانه و محیط بیرون در آن ها نمایان می شود. بین آن چه که خوب به نظر می رسد و آن چه که برای خانواده شما کارآمد است باید تعادل برقرار شود. در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد. انتخاب نوع معماری ساختمان یک موضوع کاملاً شخصی است و این به صاحب خانه بستگی دارد که چه نوع سبکی را برای خانه خود بپسندد.

4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند. این افراد مسئول طراحی و ساخت ساختمان ها و سایر سازه هایی هستند که در محیط های مختلف ساخته و استفاده می شوند.

این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازد که از شاخصه های اصلی آن نور می باشد. بدون شک معماری داخلی ساختمان بر قیمت آن بسیار تاثیرگذار بوده و هم چنین می تواند زیبایی فضای داخلی با استفاده از ایده های دکوراسیون داخلی را چندین برابر کند. طراحی معماری روند خلق فضا و به تصویر کشیدن تصورات معمار در قالب نقشه های معماری و اجرایی است.معمار در اصل خالق پروژه های خویش است و می بایست در روند آموزش معماری تمام توانایی های خود را قوت بخشد تا بتواند بهترین خلق را در زمینه معماری داشته باشد.در این مقاله بررسی اصول کلی و روند طراحی معماری میپردازیم. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک… در این مرحله ما نقشه های طراحی را به مجموعه ای کامل و دقیق از اسناد ساخت و ساز تبدیل می کنیم. این نقشه ها و مشخصات دارای تمام جزئیات، ابعاد و یادداشت های لازم برای انتقال کل هدف طراحی به سازنده است.