طراح مد پانک ویوین وست وود در سن 81 سالگی درگذشت


طراح مد و فعال ،یسی، ویوین وست وود، که در تعریف زیبایی شناسی عصر پانک نقش اساسی داشت، در سن 81 سالگی درگذشت.

وست وود به ،وان یک چهره کلیدی در صحنه مد پانک در دهه 1970 مطرح شد و در سال های 1990، 1991 و 2006 به ،وان طراح مد سال بریت،ا انتخاب شد.

وی گفت: امروز 29 دسامبر درگذشت بی،ه ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

در این بی،ه آمده است: «ویوین وست‌وود امروز در آرامش و در محاصره خانواده‌اش در کلافام، ج، لندن درگذشت.

“جهان به افرادی مانند ویوین نیاز دارد تا تغییری برای بهتر شدن ایجاد کنند.”

او در کنار نقش خود به ،وان یک طراح، به خاطر فعالیت هایش در جلب توجه به تغییرات آب و هوایی و همچنین خلع سلاح هسته ای و حقوق مدنی شهرت داشت.

وست وود سفیر صلح سبز بود و لوگوی رسمی سازمان را نجات دهید قطب شمال در سال 2013 طراحی کرد و از حامیان فعال سازمان خیریه زمین خنک بود.

او در سال 2019 در هفته مد لندن مدل هایی را با پیش بند و تابارد با شعارهای ضد مصرف گرایی و تغییرات اقلیمی به کت واک فرستاد و در یک سخنر، گفت که “تنها راه نجات جهان” ممنوعیت مالکیت زمین است.

وست‌وود که در سال 1941 به دنیا آمد، طراحی را در اوایل دهه 1970 آغاز کرد، زم، که بوتیکی را در خیابان کینگز به نام SEX با شریک آن زمان مالکوم مک لارن اداره کرد. در طول این مدت این زوج به زیبایی شناسی صحنه پانک اولیه کمک ،د.

وست‌وود و مک‌لارن در اوایل دهه 1980 مجموعه‌های متعددی را ایجاد ،د تا اینکه او خط تولید خود را در سال 1984 راه‌اندازی کرد.

همسر و شریک خلاق او، آندریاس کرونتا،، گفت: “من با ویوین در قلبم ادامه خواهم داد.”

در سال 2004 V&A یک نمایشگاه گذشته نگر برای Westwood برگزار کرد که بزرگترین نمایشگاهی بود که تا به حال به یک طراح مد بریت،ایی اختصاص داده شده بود. او در سال 1992 موفق به دریافت نشان OBE شد و در سال 2006 به دلیل خدمات مد و فشن به او جایزه داد.

در سال 2019 مدال یک عمر دستاورد در مدال های طراحی لندن به او اعطا شد.




منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/29/vivienne-westwood-dies-fa،on-designer/