طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز-دنیای معماری

پل شیشه ای عقب نشسته بالای ورودی حیاط و سقف های غیر معمول شیروانی که ظاهر بیرونی قابل توجهی را از محیط اداری نشان می دهد. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. این فواید و خطرات چه سازنده ساختمان سبز از بخش خصوصی باشد و چه از بخش دولتی قابل استعمال می باشد.

این سیستم ها شامل یک بام سبز وسیع و سیستم جمع آوری آب باران است که می تواند ساختمان را برای تامین آب، پایدار سازد. ساختمان پیکسل یک نمای کاملاً چشمگیر دارد که ترکیبی از کاربرد و عملکرد را به نمایش می گذارد. این نما از ترکیب سایه بان های ثابت، کرتین وال دو جداره براق و صفحه های خورشیدی تشکیل شده است. با توجه به سیستم رتبه بندی گرین استار و همچنین گواهینامه پلاتین LEED، ساختمان پیکسل موفق به کسب نمره 100 شده است.

  • بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند.
  • امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • بر اساس این ایده، توده ای همگن شکل گرفت که بر اساس موقعیت مکانی و زاویه دید، ترکیبی از رنگ های آجری و فیروزه ای را برای بینندگان ایجاد می کند.
  • هر ساختمان سبز و پایدار که احداث می شود ویژگی هایی را با خود دارد که ناشی از موقعیت اقلیمی و مکانی آن می باشد.

اغلب شرکت های بزرگ فضایی را خارج از محیط کاری برای استراحت کارمندانشان در نظر می گیرند، این می تواند یک کافه در حیاط باشد یا یک روف گاردن با نمایی از شهر. همچنین داشتن چند وسیله ورزشی یا یک سالن مجهز ورزشی که کارمندان بتوانند ساعاتی از روز را به ورزش کردن بپردازند نیز ایده بسیار خوبی است. معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد.

کلیه حقوق برای نقش شهر محفوظ است و این شرکت حق هیچگونه کپی برداری از نمونه کارها را به غیر نمی‌دهد. از سوی دیگر تعامل میان کارکنان مهم و حیاتی است و نحوه چیدمان محیط یکی از ارکان تاثیر گذار در این امر است. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاوره‌های پزشکی، دندان پزشکی و … . تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. با استفاده از سیستم های جدید تکنولوژی روشنایی روز که مسیر نور را هدایت کرده و تغییر می دهند.

این ساختمان از الوارهای انبار غیر تاریخی 1202 و سیستم های فعال و غیرفعال برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می کند. از طریق سایبان های افقی، تیغه های عمودی و پوشش داخلی پنجره در برابر نور خورشید محافظت می شود. فضاهای داخلی ساختمان به اندازه کافی به طور طبیعی تهویه می شوند و نور میگیرند. این ساختمان همچنین دارای سیستم ذخیره و برداشت آب باران و سیستم زهکشی طبیعی می باشد.

انواع طراحی فضای اداری

بنابراین هرقدر هم فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچک باشد، باید طوری طراحی شود که فضای کافی برای قرار گرفتن یک میز کار و چند صندلی را داشته باشد تا اولیه ترین نیاز یک دفتر اداری را برطرف کند. طراحی پلان ساختمان اداری باید منطقی و کاربردی باشد و باید یک فضای کافی برای ملاقات‌های خصوصی، دفتر مدیریت، آشپزخانه در سایز مناسب یا غذاخوری به‌علاوه محلی برای نشستن منشی یا یک لابی برای انتظار، اختصاص یابد. کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد.

این نوع ساختمان به دلیل تردد زیاد کارفرما باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. در نتیجه یکی از نکاتی که در مورد طراحی نما ساختمان باید به آن توجه شود، نصب پنجره در نمای ساختمان های اداری می باشد. بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام و حتی با نگاهی سطحی به خیابان‌های شهر متوجه می‌شویم که تعداد ساختمان‌های اداری که به ‌وضوح توانسته ‌اند، کاربری و عملکردی منحصر به‌ فرد را ارائه دهند.

مجموعه تجاری آرتمیس

معمولا هدف کارفرما از بازسازی مراکز اداری، نوسازی بخش‌های مختلف، مقاوم‌سازی در برابر زلزله، تعمیر و تعویض زیرساخت‌ها، فروش ساختمان و مسائل مشابه خواهد بود که بیان آن در حین مشاوره به شخص متخصص کمک فراوانی خواهد کرد. این فضاها در اصل به منظور رفاه و آسایش حال ارباب‌رجوع در نظر گرفته شده است که اهمیت وجود آن در کنار فضاهای اصلی و فرعی غیرقابل انکار است. نمای شیشه ای همچنین می تواند عایقی عالی در برابر سر و صدای محیطی باشد. بنابراین کارمندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد.

طراحی اداری داخلی “آتلیه سبز 9+”

در نتیجه در روند طراحی کیوبهایی شفاف در سازه بنا محاط شده و با جنبش کیوبها فضاهای سبز لازم برای تنفس و تلطیف کار شکل گرفتند. موقعيت ویژه ساختمان، گروه طراحي را بر آن داشت تا از طريق ايجاد نماي دو پوسته، ساختمانی شاخص و متفاوت را به تصویر کشد. هدف از طراحی این پروژه علاوه بر شاخص بودن، ایجاد بنایی مدرن و برجسته است. از این روی در طراحی پوسته اول از سیستم curtain wall استفاده شده است تا بدین صورت از سنگینی نما کاسته شده و نمایی یکپارچه ایجاد گردد. پوسته دوم که متشکل از پروفیلهای آلومینیومی افقی است، در واقع لباسی زیبا برای ساختمان است که علاوه بر تعریف ترکیب نما ساختمان، با کنترل نور ورودی به عنوان یک محافظ عمل کرده و از فضاهای داخلی در مقابل نور و گرما محافظت می کند. رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد.

در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای مجله خبری معماری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. یک دفتر کار برای چند کارمند که نیاز به کار گروهی دارند، به‌گونه‌ای که امکان تمرکز آنها در سطح متوسط برقرار باشد، طراحی می‌گردد. این ساختمان یک انبار بازسازی شده می باشد که به دفتر مرکزی منطقه شمال غربی برای مهندسان ارتش آمریكا تبدیل شده است. نه تنها یک محیط کار مشترک بلکه بازسازی آن به صورت پایدار و به صرفه از ویژگی بارز این ساختمان به شمار می آید.