صفحه نخست شهر معمار

موسسه‌ی ترامپ انبوهی از معاملات بد و ساختمان‌های مبتذل را پشت سر خود به جا گذاشته‌است. از رها کردن تمام یک شهر و سود بردن از مرگ و فروپاشی آن گرفته تا کلک زدن به معماران و ندادن دستمزد آنها؛ در اینجا لیست کوتاهی از بدرفتاری‌های او نسبت به معماری و معماران آورده شده است. در بخش معماری از یلدامدتور سعی بر آن شد که تعریفی در باب معنا و مفهوم معماری نگری ارائه دهیم در قسمت آتی معماری نگری با اصول معماری ایرانی و انواع سبک های آن آشنا می شویم.

  • ولی با توجه به پیشرفت ساخت و سازهای مسکونی، تجاری، فرهنگی و غیره بازار کار خوبی منتظر فارغ التحصیلان است.
  • بازسازی ساختمان به‌عنوان نوسازی یک یا چندطبقه یا حتی کل سازه موجود تعریف می‌شود.
  • با دریافت اپلیکیشن فرادرس از گوگل‌ پلی، می‌توانید تمامی امکانات سایت را روی موبایل خود نیز داشته باشید.
  • همچنین به عنوان یک علم، نیاز‌های عملکردی ما را نیز در بر می‌گیرد و فضای زندگی و محیطی مناسب و راحت را برای ما فراهم می‌کند.

این شرکت با زمینه فعالیت در معماری داخلی در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و پس از سال ها تجربه، مطالعات و طراحی ساخت سیستم پارتیشن اداری را در سال ۱۳۸۴ آغاز نمود. جستار روایی پروژه آجر عینکی آیا دانه بندی یک ساختمان می تواند در سیمای شهری تغییر استراتژیک ایجاد کند؟ سایت این تک دانه در موقعیتی واقع شده که مقیاس شهری و محله ای به طور هم زمان وجود دارد. ایجاد یک ساختار خنثی در مقیاس شهری و یک بیان قابل درک در مقیاس محلی با الگویی که به نسبت فاصله و مقیاس محله و شهر بتواند به طور همزمان کار کند در این سایت مورد مساله بوده است. طراحی مفهومی به جنبه‌های معنایی معماری اشاره دارد و یکی از خلاقانه‌ترین مراحل طراحی معماری یک سازه است. قبل از آن لازم است کارهای مربوط به برنامه‌ریزی و توجیه اقتصادی طرح، مطالعات مختصر و امکان سنجی طرح انجام شود.

دوره زمانی سبک معماری مدرن

معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت. معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.

مرکز مدیریت موزه میراث شهری در درعیه عربستان سعودی اثر دفتر طراحی زاها حدید

معماری مدرن به شدت کارکردی قدرتمند داشت و از مدرنیزاسیون بالایی برخوردار بود. در معماری نوین اندیشه‌های خلاقانه همراه با نوع کارکرد، با یکدیگر ترکیب می‌گردند که نتیجه آن طرح معماری اجرا شده‌ای هست که پیش از آن وجود نداشت. شاید بتوان عواملی همچون رنسانس و ظهور افکاری امانیستی را پیش‌زمینه پیدایش معماری مدرن در اواخر سده نوزدهم میلادی دانست. در تابستان امسال فرودستان با دو مساله «قطع برق» و «افزایش اجاره» روبرو شده‌اند.

در اقلیم گرم ساختمان‌ها را کنار رودخانه می‌ساختند و در اقلیم سرد فضای زندگی را از درون صخره می‌کندند. در اقلیم گرم ساختمان‌ها را باز و سایه‌دار و در اقلیم سرد ساختمان‌ها را بسته و عایق‌شده می‌ساختند. در جوامع اولیه اولین ساختمان‌ها را نه معماران بلکه مردم عادی و اجتماعات محلی می‌ساختند. این نوع معماری که بعدها به نام سبک بومی یا بدوی شناخته شد، نمایانگر ارزش‌های جوامع محلی و ساخته شده با مصالح بومی منطقه بود. کشور ما در پهنه ای لرزه خیز قرار گرفته و بیشتر شهر های ایران بر روی گسل یا در مجاورت گسل های فعال بنا شده اند.

ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند. سادگی فرم و نما و همین‌طور بی‌تفاوتی معماری مدرن به تاریخ و فرهنگ تحت انتقادهای زیادی قرار گرفتند. اولویت نخست معماری مدرن طراحی ساده همراه با خلاقیت و آفرینش‌ در فرم و نما می‌شد. یکی از مهم‌ترین اصول معماری مدرن سادگی در طراحی و اجرای فرم و نما است. در معماری مدرن عملکرد اساس و پایه فرم بود از این رو عملکرد از اولویت قابل توجهی برخوردار بود. چرا که موفقیت آن‌ها در ورق‌زدن برگ‌کهنه‌ی تاریخ برای همیشه و بازکردن راهی جدید در آن است.