سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی-دنیای معماری

بلوک اغلب به عنوان یک ماده اصلی چارچوب در مناطقی که در معرض طوفان و یا وزش باد شدید هستند، می تواند برای چارچوب چوبی و یا فولادی بسیار مخرب باشد. وزن سنگین بلوک آجری، استحکام، دوام و همچنین عایق بندی عالی در برابر صدا و حرارت فراهم می کند. بلوک ممکن است با روکش فلزی و یا سنگی پوشانده شود و یا حتی برای نازک کاری های ساده و مقرون به صرفه، گچ کاری گردد. ساخت فوندانسیون، مهمترین مرحله ساخت و ساز محسوب می شود؛ چرا که تمام بار و وزن ساختمان بر روی استحکام زیربنای آن قرار دارد. انواع زیربناها را می توان با توجه به عمقشان در خاک به دو دسته ی فونداسیون عمیق و سطحی تقسیم کرد.

  • هنگامی که کلیه جوازها و گواهی های لازم را گرفتید، آن وقت می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای موقعیت مستقر ساخت و ساز که بعداً به یک اتصال دائمی تبدیل می شود، بگیرید.
  • امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی پیرامون موضوع محتوا به دست آورده باشید.
  • یک قرن پیش، خانه های آجری از دو ردیف آجری تشکیل می شدند که توسط یک دیوار حفره دار جدا می شد.
  • همین فاکتور باعث شد تا بتوانند در طی چند دهه گذشته نفوذ بیشتری را نسبت به آجر کسب نمایند.

به گونه ای که می توان به سادگی ” بلوک سفید ” را به وسیله اره برش داد. همین فاکتور باعث شد تا بتوانند در طی چند دهه گذشته نفوذ بیشتری را نسبت به آجر کسب نمایند. البته باید این موضوع را خاطرنشان کنیم که در طی چند سال گذشته، سفال ها نیز به محبوبیت بالایی رسیده اند. این دسته از محصولات وزن اندک و البته مزایای دیگری نظیر عایق صوتی و حرارتی دارند. همین فاکتور هم باعث شده تا هر کدام برای طیف خاصی از بناها مناسب باشند. بدیهی است که این مصالح ارتباط مستقیمی با آب و هوای منطقه و البته نیاز صاحبان بنا دارند.

وظایف، مسئولیت ها و تعهدات سازنده دارای صلاحیت

سایه بان ها، بر اساس موقعیت شان می توانند داخلی، خارجی و بین چارچوب باشند. سایه بان داخلی، از تابش خورشید محافظت و در دسترس بودن نور روز را از طریق پرده هایی مانند پرده کرکره ای، پرده فنردارقرقره ایی، پرده پلیسه و یا پرده خاموشی متعادل می کند. سایه بان خارجی می تواند به صورت افقی، عمودی و یا شانه تخم مرغی نصب شود. کف، یک عنصر مهم در ساخت و ساز مجله خبری معماری است که در سطح پایینی یک اتاق قرار دارد.

انتصاب رئیس هیئت مدیره شرکت گسترش فن آوریهای صنعت ساختمان

گام بعد از انجام کارهای سیم کشی و گچ کاری روی دیوارهای داخلی، نوبت به نصب کفپوش ها می رسد. انواع مختلفی از کفپوش ها با توجه به کاربرد، هزینه و نازک کاری آن ها وجود دارد که عبارتند از کاشی های سرامیکی ، چوب، کفپوش اپوکسی و… اجرا میشود. ساختمان ها در مرحله نهایی برای نازک کاری (ظریف کاری)، نیاز نوسازی با رنگ، گچ کاری، برق کاری، اتصالات در و پنجره دوجداره ، نرده کشی و سایر کارهای روبنایی دارند که تمام این کارها، خدمات ساختمانی نامیده می‌شوند. روش های مختلف ساخت و ساز نه تنها در هزینه و طراحی معماری خانه، بلکه بر نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین ارزش بلند مدت ملک نیز تأثیر می گذارند. انتخاب روش ساخت و ساز مؤثر، حتی در میزان مصرف انرژی خانه و اثرات زیست محیطی بیرون از منزل نیز تأثیر می گذارد.

در اینجا چند مرحله مهم برای پیشبرد بهتر و کارآمدتر پروژه مسکن شما ارائه شده است. هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم. سایه بان، نوعی دال می باشد که در بالای پنجره ها و درها ساخته می شود و از آن ها در برابر باران و تابش شدید نور خورشید محافظت می کند.

اگر دنبال قیمت به روز برای خرید و فروش ملک در منطقه ۲۲هستید روی لینک کلیک کنید. شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال که در حوزه تولید نانولوله‌های کربنی تخصص دارد به‌تازگی فرمولاسیون جدیدی ارائه کرده که در آن از نانولوله‌های… معرفی پمپ بتن و کاربردهای آن استفاده از پمپ‌های بتن روش بسیار مناسبی برای بتن‌ریزی در فضاهای محدود مانند تونل‌ها… ضوابط و مقررات حاکم بر مالکیت آپارتمان‌ها، در قانون تملک آپارتمان‌ها و‌ آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۴۳ و اصلاحیه…