رده:ساختمان‌های اداری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دنیای معماری

انتخاب سمتی از ساختمان به ‌دور از خیابان اصلی و پر سر و صدا برای احداث دفاتر کار، استفاده از پارتیشن اداری، دیوارهای عایق و پنجره ‌های دوجداره، همگی اقداماتی مؤثر هستند. در دنیای کنونی افراد به‌ منظور انجام امور کسب‌ و کار خود، بیشتر عمرشان را در ادارات می‌گذارند. برای بهینه نمودن فعالیت این سرمایه‌های انسانی، نیاز به نگرشی همه‌ جانبه وجود دارد که توجه به مقوله طراحی داخلی یکی از جنبه‌های مهم آن را تشکیل می‌دهد. مدول نمای تبدیل شونده و تغییرپذیر از خیابان تا داخل ساختمان با تکنیک های سه بعدی هماهنگ شده است و نمای پیچ خورده یک انتقال روان و سیال از سطح خیابان به پشت بام ساختمان را ایجاد کرده است. تمام این موارد توسط یک مسیر نورانی که با صدای خیابان هماهنگ شده است، به سطح دیگری از خیابان در داخل ساختمان متصل می شود. علاوه بر کتابها، مجلات، مقالات و لوح های فشرده و … در کتابخانه وجود دارند و گاهی این بخش نیز به اینترنت دسترسی دارد.

  • گنبد مسی بر اساس این ایده که بام به عنوان نمای پنجم دارای اهمیت است طراحی شد و اغتشاش ظاهری تاسیسات ساختمان در بام، با وجود گنبد از بین رفت و باعث تعریف بخش فوقانی و زیبائی بنا گردید.
  • درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است.
  • این عنصر عمودیِ مدول نما به عنوان یک بادگیر عمل می کند تا بتواند شرایط آب و هوایی داخل ساختمان را بهبود بخشد.
  • تاثیر کامپیوتری کردن سیستم اداری بر کارگاهها و نقشه ها، نیازهایی را دفع کرده که ساختمانهای اداری موجود دیگر نمی توانند آنها را برآورده نمایند.
  • ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است.
  • ساختمانی که دارای طرح مطلوبی می‌باشد کارایی کارمندان را بهبود می‌دهد و هم چنین یک ساختمان اداری مناسب بایستی جهت پیش بینی‌های آینده انعطاف پذیری لازم را داشته باشد.

یا اگر ساختمان مورد نظر یک دانشگاه باشد (چنانچه بررسی های موردی نشان داده است). دانشجویان پر انرژی بوده، کیفیت کاری کارکنان آکادمیک بالا رفته و در مجموع کیفیت و بازدهی بالا را ناشی می شود. انتخاب روشی سازگار با ذینفعان و مصالح و تکنولوژی قابل بازیافت اهمیت زیادی دارد. قابلیت ماندگاری و نحوه به کارگیری مصالح باید به گونه ای باشد که چنانچه در ساختمانی از آنها استفاده شد.

فضای مسیر گردش در ساختمان های اداری

شک نداشته باشید که آن ها پیش از هر چیز به کیفیت نمای ساختمان و تمیز بودن آن دقت خواهند داشت. اگر شرکت شما در یک ساختمان قدیمی با سنگ های شکسته و آجرهای شوره زده قرار گرفته باشد مطمئنا تاثیر اولیه ی بدی در ذهن مخاطب به جای خواهد گذاشت. عناصر به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید پیوستگی کامل داشته باشند. تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند. چنانچه کیفیت و بازدهی کاری کارکنان یک ساختمان سبز اداری به دلیل سطح روحی و احساس تندرستی بالای ناشی از محیط کاری معتدل، به مراتب افزون بر یک ساختمان اداری معمولی است.

مبلمان فضاهای اداری

از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر شیوه انجام امور کاری و فرایندهای ساختمانی نسبت به گذشته شده است. صفحات عمودی جداکننده ، امکان ایجاد میزهای باریک را به وجود می آورد.

روانشناسی معماری فضای اداری

در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي… یکی از دلایلی که باعث شده است تا دارندگان ساختمان‌های اداری قدیمی به بازسازی آن‌ها روی بیاورند، مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های بازسازی در مقایسه با خرید یک بنا یا ساخت آن خواهد بود. برای انجام این امور در فرآیند ترمیم مجله خبری معماری، نیاز به دریافت مجوز است. پس اگر نمی‌خواهید توسط شهرداری جریمه شوید و قصد ایجاد تغییراتی از قبیل موارد بالا را دارید، بهتر است برای اخذ مجوز مورد نیاز به مراکز مربوطه مراجعه کنید. بازسازی کلی منظور تغییراتی است تعمیرات کلی را در ساختمان اداری باعث شود، یا اینکه امکان دارد نقشه کلی ساختمان دچار تغییرات اساسی شود.

کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند. به منظور راحتی و نشستن افراد در محیط کار از صندلی مناسب آن کار استفاده می‌شود. در ایستگاه‌هایی که کارمندان آن با سیستم رایانه سرو کار دارند، باید صندلی هاییبرای آن‌ها در نظر گرفت که کاملاً قابل تنظیم بوده و قسمت‌های پشت، نشیمن و ارتفاع صندلی را بتوان به فراخور موقعیت تنظیم نمود.