ده درخت کریسمس تخیلی و غیرمعمول


برای جشن گرفتن تعطیلات کریسمس، ما 10 طرح خلاقانه درخت کریسمس را از آرشیو Dezeen انتخاب کرده‌ایم، از جمله درختی که درون یک مکعب یخ غول‌پیکر و درختی وارونه به دام افتاده است.

این گردهمایی همچنین شامل درختی است که به صورت وارونه از سقف آویزان شده است و نمایشگاهی در خانه ای روستایی با طرح های درخت کریسمس غیر متعارف.

برای تفسیرهای تخیلی و غیرمعمول درخت کریسمس به ادامه مطلب مراجعه کنید:


درخت کریسمس وارونه در تیت بریت،ا در لندن

درخت کریسمس وارونه، ،ستان، اثر شیرازه هوشیاری

هنرمند شیرازه هوشیاری این درخت کریسمس وارونه را برای تیت بریت،ا در لندن در سال 2016 طراحی کرد که از سقف ساختمان Millbank گا،ی آویزان شد.

هوشیاری ریشه ها را با ورق طلا پوشانده تا ،متی از درخت کاج را که معمولاً پنهان است و در عین حال بافت طبیعی، رنگ، شکل و بوی بقیه درخت را در بر می گیرد، برجسته کند.

درباره درخت کریسمس وارونه بیشتر بد،د ›


درخت کریسمس نندو با پانل های متحرک
ع، تاکومی اوتا

درخت کریسمس توکیو میدتاون، ژاپن، توسط نندو

این درخت کریسمس که توسط استودیوی طراحی ژاپنی Nendo طراحی شده است، امسال در مرکز ،ید توکیو Midtown نصب شده است و دارای برش هایی به شکل ستاره است که با الگوی ریتمیک بال می زند.

این درخت سفید 7.5 متر ارتفاع دارد و سطحی چند وجهی دارد که از صفحات ف،ی مسطح تشکیل شده است. در مجموع 416 فن جمع و جور در پشت پانل ها قرار دارند که برای حرکت دادن برش ها و پایین در اطراف درخت برنامه ریزی شده اند.

درباره درخت کریسمس توکیو میدتاون بیشتر بد،د ›


درخت کریسمس منجمد توسط ال، چینک در کینگز کراس
ع، از Iwona Pinkowicz

درخت کریسمس منجمد، ،ستان، اثر ال، چینک

در سال 2016، ال، چینک، هنرمند بریت،ایی، ظاهراً درخت کریسمس را در یک مکعب یخ غول پیکر برای این نصب در King’s Cross در لندن منجمد کرد.

Chinneck از یک بلوک دو تنی رزین برای محدود ، درخت کریسمس 5 متری استفاده کرد و یک گودال موم در اطراف آن اضافه کرد تا ظاهری مانند یخ در حال ذوب را به دست آورد.

درباره درخت کریسمس یخ زده بیشتر بد،د ›


جایگزین-درخت-کریسمس-سوم-معماری-نصب-طراحی_dezeen_sqb
ع، از آلن تافت

مجسمه درخت کریسمس جایگزین، دانمارک، توسط SOM

استودیوی معماری آمریکایی SOM به جای درخت کریسمس سنتی، یک غرفه مشبک در حیاط مرکز اوتزون در دانمارک طراحی کرد.

در پایه سازه، روزنه هایی که به شکل هرمی درختان اشاره می کند، بازدیدکنندگان را به مرکز مجسمه هدایت می کند.

درباره مجسمه درخت کریسمس جایگزین بیشتر بد،د ›


درخت کریسمس روبان سفید در نمایشگاه خانه هاروود
ع، تام آربر

زنده باد درخت کریسمس، ،ستان، توسط چندین طراح

در این فصل جشن، نمایشگاهی از درختان کریسمس غیر متعارف با ،وان زنده باد درخت کریسمس در خانه تاریخی هاروود در غرب یورکشایر ارائه شد.

این خانه روستایی 11 طرح ایجاد شده توسط هنرمندان، طراحان و صنعتگران را به نمایش گذاشت که به این ملک اشاره می‌،د، از جمله این درخت مارپیچ کاغذی که توسط هنرمند کاغذی اندی سینگلتون باز می‌شد.

درباره زنده باد درخت کریسمس بیشتر بد،د ›


نصب درخت کریسمس Yinka Ilori در هتل ساندرسون لندن

درخت کریسمس هتل ساندرسون، ،ستان، توسط ینکا ایلوری

طراح بریت،ایی Yinka Ilori این درخت کریسمس انتزاعی را برای لابی هتل ساندرسون در لندن ایجاد کرد که از درون سازه‌های چوبی نورپردازی شده بود.

شکل هندسی آن نیز به گونه ای طراحی شده است که مجموعه ای از هدایا را با پنج شکل رنگی مختلف که روی هم قرار گرفته اند، تداعی کند.

درباره درخت کریسمس هتل ساندرسون بیشتر بد،د ›


درخت کریسمس Yabu Pushelberg

درخت کریسمس هتل Upper House، هنگ کنگ، توسط Lasvit و Yabu Pushelberg

چراغ‌های شیشه‌ای کشیده با دست و اتصالات برنجی صیقلی با شامپاین-طلا این چیدمان درختی شکل توسط برند شیشه‌ای چک Lasvit و شرکت طراحی Yabu Pushelberg را تشکیل می‌دهند.

المان‌های شیشه‌ای که در لابی هتل Upper House هنگ‌کنگ واقع شده‌اند به شکل الماس چیده شده‌اند و دارای شیارهای ظریفی هستند که با دست حکاکی شده‌اند.

درباره درخت کریسمس هتل Upper House بیشتر بد،د ›


نصب درخت کریسمس برقی Nemeton توسط استودیو Sam Jacob
ع، از جیم استفنسون

Electric Nemeton، UK، توسط Sam Jacob Studio

هدف تمرین معماری استودیو Sam Jacob ایجاد تفسیری آینده‌نگر از درخت‌های کریسمس هنگام طراحی Electric Nemeton، نمایشگری در میدان انبار در King’s Cross لندن بود که از ابلیسک‌های مرتفع ساخته شده بود.

خوشه ای از اهرام سبز که چهار متر از زمین بر روی “تنه های فولادی” بلند شده بودند، برای تقلید از جنگلی از درختان در نظر گرفته شده بودند و در شب روشن می شدند.

درباره Electric Nemeton بیشتر بد،د ›


نصب Tree of Gl، توسط Lee Broom
ع، از دیوید کلوند

درخت شیشه ای، ،ستان، توسط لی بروم

طراح بریت،ایی لی بروم که در سال 2017 در The Shard نمایش داده شد، هنگام طراحی چیدمان Tree of Gl، از دهلیز سه طبقه آسمان ،اش مطلع شد.

بروم با برند ظروف شیشه ای Nude همکاری کرد تا درختی را بسازد که از 245 چراغ آویز شیشه ای با دست ساخته شده بود.

پس از جشن های کریسمس، درخت شیشه ای جدا شد و به ،وان محصولات نورپردازی جداگانه فروخته شد و درآمد حاصل از آن به صلیب سرخ بریت،ا اهدا شد.

درباره درخت شیشه ای بیشتر بد،د ›


تمنوس چند رنگ می درخشد

Temenos، ،ستان، توسط لیلیان لیجن

Temenos همچنین در میدان Granary در King’s Cross به نمایش گذاشته شد، Temenos یک سازه انتزاعی به ارتفاع 11.3 متر بود که از تیرهای نئونی درخشان چند رنگی طراحی شده بود که توسط هنرمند آمریکایی لیلیان لیجن طراحی شده بود.

19 قطب با طول های مختلف به شکل م،وطی مانند با دهانه ای قرار گرفته بودند که به بازدیدکنندگان اجازه می داد در داخل Tenemos قدم بزنند و با نوارهای نورپردازی نئونی احاطه شوند.

درباره Temenos بیشتر بد،د ›


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/24/christmas-trees-designers-creative-best/