جایزه طراحی سئول به دنبال پروژه هایی است که “زندگی روزانه پایدار” را تسهیل می کند.


ترویج: جایزه طراحی سئول برای دریافت جایزه طراحی سالانه خود به دنبال شرکت کنندگ، است که پروژه هایی را طراحی کرده اند که مشکلات روزمره را به روش های پایدار حل می کنند.

ارسالی به امسال جایزه طراحی سئولکه ورود به آن رایگان است و جایزه اصلی آن 50 میلیون KRW (31500 پوند) است، قرار است در مارس 2023 افتتاح شود.

این جوایز به طراح، اعطا خواهد شد که «پروژه‌هایشان به یک زندگی روزمره پایدار کمک کرده است که هدف آن یک رابطه هماهنگ بین مردم، جامعه و محیط زیست است».

تصویر جدا شده از جلبک دریایی از دریا و کاشی
این جایزه طرح های پایدار از سراسر جهان را در نظر می گیرد

طراحان می توانند هر طرحی را از پنج سال گذشته که برای حل مشکلات روزمره ساخته شده است – از کاهش ضایعات مواد غذایی گرفته تا صرفه جویی در انرژی – ارائه دهند.

پروژه ها می توانند توسط یک فرد یا گروه ارسال شوند و بر اساس پنج ارزش اصلی، از جمله پایداری، عمومی و اشتراکی، خلاقیت و نوآوری، مشارکت و همکاری، و الهام و نفوذ مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

جایزه طراحی سئول امسال که قبلاً به ،وان جایزه طراحی شهر انس، شناخته می‌شد، از 14 مارس تا 28 ژوئن 2023 برای شرکت‌کنندگان باز خواهد بود. اکنون در چهارمین دوره، نسخه 2023 این جایزه شامل 25 جایزه می‌شود.

این سازمان اعلام کرد: طی سه سال گذشته، پروژه‌های طراحی که جایزه طراحی شهر انس، را دریافت کرده‌اند، به مشکلات روزمره مانند آلودگی محیط‌زیست، نابرابری منطقه‌ای، شکاف بین فقیر و غنی و تبعیض علیه افراد محروم اجتماعی پرداخته‌اند. .

“پیش از سال 2023، جایزه طراحی شهر انس، نام خود را به جایزه طراحی سئول تغییر خواهد داد تا پایداری زندگی روزمره را فراتر از شهر دنبال کند.”

تصویر ت،یم شده از پروژه تا،ی گویوهان
یکی از پروژه هایی که در سال 2021 جایزه گرفت تا،ی گویوهان بود

در سال 2021 که آ،ین دوره این جایزه بود، جایزه برتر در بخش ایمنی و امنیت توسط تا،ی گویوهان – یک سرویس تا،ی که توسط افراد کم شنوا اداره می شود که توسط طراح کره ج،ی سونگ مین پیو برای آسان تر ، سفر برای افراد کم شنوایی ایجاد شده است.

این پروژه شامل یک دستگاه تلفن همراه است که هدف آن بهبود روش‌های ارتباطی بین مسافران و رانندگان تا،ی با یک برنامه مکالمه صوتی به متن است که مسافران را قادر می‌سازد تا مقصد، نقطه تحویل ترجیحی و انتخاب روش پرداخت را با هم ارتباط برقرار کنند.

یک جایزه افتخاری در انتخاب سال 2021 به باغ در هوا توسط استودیو طراحی اسپ،ایی باغ عشایر.

این پروژه شامل بازیافت آب از واحدهای تهویه مطبوع برای آبیاری کاشت در نمای بیرونی ساختم، در سویل، اسپ،ا بود.

Gardens in the Air برای کاهش اثر جزیره گرمایی سویا و تامین آب آشامیدنی 70 گونه پرنده در منطقه طراحی شده است.

جعبه های گیاهی در نمای بیرونی یک ساختمان سفید
Gardens in the Air از آب واحدهای تهویه مطبوع استفاده مجدد می کند

یکی از پروژه های فینالیست جایزه 2020 بود Sururu Da Mundaú توسط سازنده برزیلی پورتوبلو، یک کاشی تزئینی ساخته شده از صدف های بازیافتی صدف.

به گفته پورتوبلو، کاشی Sururu Da Mundaú از 300 تن صدف تولید شده هر ماه در موندو برزیل استفاده می کند که در غیر این صورت به ،وان ، دور ریخته می شود.

پورتوبلو با صنعتگران محلی روی این پروژه کار کرد که جایزه طراحی سئول آن را نشان دهنده “ارزش همکاری و نوآوری” دانست.

این پروژه همچنین با تشویق شهروندان محلی به مشارکت در ساخت کاشی، طیفی از فعالیت های اجتماعی جدید را ایجاد کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جوایز یا درخواست، به آن مراجعه کنید سایت اینترنتی.

محتوای مشارکت

این مقاله توسط Dezeen برای جایزه طراحی سئول به ،وان بخشی از یک مشارکت نوشته شده است. درباره محتوای مشارکت Dezeen در اینجا اطلاعات بیشتری ،ب کنید.


منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/20/seoul-design-award-seeks-innovative-projects-sustainable/