استودیوی معماری ایتالیایی Una/Unless یک غرفه موقت ، ای شکل برای حیاط Accademia di Belle Arti di Venezia ایجاد کرده است که دارای پوست آبی درخش، است که قصد دارد اقیانوس را تداعی کند.
این غرفه توسط استودیوی معمار جولیا فوسکاری طراحی شده است Una/مگر اینکه برای اولین بار مدرسه هنر در دوسالانه هنر ونیز مدار و نمایشگاهی از هنرمندان چند رشته ای را برپا می کند جوزفا نتجم.
ساختار هندسی از تقارن یافت شده در نماهای ساختمان رنسانس که به ،وان بیمارست، به نام Ospedale degli Incurabili ساخته شد و در سال 1999 به هدف فعلی خود تبدیل شد، مشخص شد.
Una/Unless همچنین از مضامین نمایشگاه Swell of Spæc(i)es که به سفارش بنیاد هنر LAS و یک محیط ماورایی را ارائه می دهد که از همگرایی اعماق اقیانوس و فضای بیرونی مطلع شده است.
معماران یک منشور آبی مثلثی را پیشنهاد ،د که به ادعای آنها “به نظر می رسد از فضای بیرونی، یا در غیر این صورت از قلمرو مجازی آسم، که توسط Josèfa Njam نمایش داده شده است، سقوط کرده است.”
آنها افزودند: «در حالی که ممکن است حضور انتزاعی آن در ابتدا بیگانه به نظر برسد، تقارن ذاتی و سطح بازتابنده آن، که امکان ایجاد یک توهم نوری را فراهم می کند که ضلع چهارم لژیا را بازسازی می کند، گفت و گوی ظریفی را با بافت تاریخی برقرار می کند.»
این غرفه در فهرست نهایی جوایز Dezeen 2024 در دسته طراحی نصب، در کنار پروژههایی از جمله مداخلهای که از یک سری فرمهای پارچهای برای تغییر یک مرکز ،ید ناتمام در امارات استفاده میکند، قرار دارد.
این سازه که مساحتی حدود 350 متر مربع را پوشش میدهد، به داخل حیاط امتداد مییابد، اما از این فضا قابل دسترسی نیست، بنابراین بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا قبل از ورود از ایوان چهارم با برنامه مدرسه تعامل داشته باشند.
فرم مثلثی به سمت آب تالاب ونیز و دریای فراتر از آن اشاره میکند و بر تمرکز نمایشگاه بر اهمیت اقیانوسها در ا،یستم سیارهای ما تأکید میکند.
این غرفه با یک غشای بدون درز با تکنولوژی بالا از برند سقفی Barrisol پوشیده شده است که قبلاً به صورت خارجی یا به ،وان مواد روکش استفاده نشده است. پوست سبک وزن به آرامی در باد حرکت میکند و جلوهای پویا ایجاد میکند که آب موجدار را تداعی میکند.
سطح آبی براق ستونهای اطراف را منع، میکند و ،یبی چشمگیر از سنتی و مدرن را ایجاد میکند. با پایین آمدن غروب، به نظر می رسد که غرفه بدون اشباع شدن رنگ آن و انعکاس حیاط نور،، غیر مادی می شود.
در داخل غرفه، یک پرده محدب، ردپای نمازخانهای را نشان میدهد که در سال 1523 توسط Jacopo Sansovino ساخته شد و در سال 1831 زم، که بیمارستان برای ساخت یک بیمارستان مدنی و پادگان نظامی تغییر کاربری داد، ت،یب شد.
این پرده پسزمینه یک صفحهنمایش LED را فراهم میکند که از فرم خمیدهاش پیروی میکند و برای نمایش مجموعهای از ،میشنهای تولید شده توسط هوش مصنوعی Njam که محیطی ماورایی را به تصویر میکشد، استفاده میشود.
تجسم با منظره صوتی ساخته شده توسط نوازنده همراه است فاطمه القادری، با تکههایی از روایت که از مجسمههای صوتی معلق که شبیه چتر دریایی است.
Una/Unless همچنین یک فضای ماهوارهای را در Is،uto di Scienze Marine طراحی کرد، که نمایشگاه جداگانهای را در خود جای داده است که در آن بازدیدکنندگان دعوت میشوند تا گونههای ،یبی تولید شده توسط هوش مصنوعی را از مجموعه دادههای Njam ایجاد کنند.
این نصب به طور کامل از پروفیل های ف،ی مورد استفاده برای پشتیب، از گچ تخته در پروژه های ساختم، ساخته شده و به گونه ای مونتاژ شده است که امکان جداسازی و استفاده مجدد از آن را پس از رویداد فراهم می کند.
این غرفه با استفاده از چوب های محلی ساخته شده است و همچنین می تواند پس از بسته شدن نمایشگاه از هم جدا شده و بازیافت شود. وسایل داخلی اهدا خواهد شد، در حالی که چارچوب روکش ف،ی برای بازیافت و استفاده مجدد به ارائه دهنده بازگردانده می شود.
این غرفه در طول مدت دوسالانه هنر ونیز که در 24 نوامبر 2024 به پایان می رسد، باقی خواهد ماند.
یونا توسط معمار جولیا فوسکاری هدایت می شود و در ونیز مستقر است. این شرکت در سطح بینالمللی روی پروژههایی در مقیاسهای مختلف کار میکند و به دلیل رویکرد رادیکال خود در تغییر مکانهای تاریخی شناخته شده است.
مگر اینکه بازوی غیرانتفاعی استودیو باشد که به تحقیقات بین رشته ای در مورد محیط های شدید اختصاص دارد. شرکای آن عبارتند از ائتلاف آب و هوای قطب ج، و اقیانوس ج،ی و همچنین Greenpeace و All 4 Climate.
عکاسی توسط آندره آ روستی و هکتور چیکو مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.
منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/06/una-unless-prismatic-pavilion-venice/