✕
به مدت 24 سال، 33 برنامه آکادمیک کالج هنر کالیفرنیا در دو محوطه پراکنده شد: املاک سرسبز، متعلق به دوران ویکتوریا، جیمز تر، در اوکلند و یک سوله تعمیر و نگهداری اتوبوس گری هاوند تبدیل شده در منطقه طراحی نوظهور سانفرانسیسکو. دو فرهنگ هنرآموزی به اندازه سایتها متفاوت شکل گرفتند. در اوکلند، اساتید و دانشآموزان DNA هنر و صنایع دستی مدرسه را در ساختمانهایی که برخی از آنها بیش از یک قرن قدمت دارند، در داخل و خارج از خانه یاد میگیرند و میسازند. در سانفرانسیسکو، این حس بیشتر کارخانهای است، طرحی باز از استودیوها و ک،های درس که در کنار یک «حیاط سازندگان» مرکزی غولپیکر در پوسته طاقدار یک طرح صنعتی قدیمی SOM مدرنیستی 1951 قرار دارند.
وقتی استودیو گنگ در رقابتی در سال 2016 برای ادغام پردیس ها با یک توسعه مجاور سوله اتوبوس برنده شد، تحقیقات آن با اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت مدیره امیدهای زیادی را برای به هم رساندن این دو جهان به همراه داشت، همگی با کمترین لمس ممکن بر روی محیط. جین گنگ، شریک موسس آن، میگوید، اما این حزب از میان کارکن، که اغلب ستون فقرات یک مدرسه هنری هستند پدید آمد: مدیران مغازه. گنگ می گوید: «آنها فقط مدیران نیستند. “آنها ،، هستند که به دانش آموزان کمک می کنند تا چیزهایی بسازند. یک فرهنگ کلی مغازه وجود دارد.»
گنگ این افزودنی را که در اکتبر افتتاح شد، توصیف میکند: «در اصل فقط یک فضای سازنده بزرگ با یک باغ در بالای آن است.» تیم استودیو گنگ که آن را «دبل گراند» مینامد، ،یبی زیبا از دو محیط پردیس، اه، بلندپروازانه پایداری کالج، و تابآوری ،زهای (که در سانفرانسیسکو است) ایجاد کرده است.
وسعت 57000 فوت مربعی طبقه اول محصور با بتنی در مجموعه ای واقعی از آزمایشگاه ها و مغازه های با تکنولوژی بالا و پایین برای ساخت مبلمان، ساخت CNC، رنگ آمیزی اسپری، قالب سازی شیمیایی، سرامیک، چاپ صفحه، لیتوگرافی آشکار می شود. ساخت دیجیتال، سندب،ت، و به سادگی به ،وان “اتاق چکش” برای جواهرات ف،کاری شناخته می شود. دو «حیاط سازنده» روباز با پوشش شیشهای، فضای بیرونی را برای ساخت و نمایش آثار فراهم میکنند، در حالی که از نور روز در اعماق فضای داخلی استقبال میکنند.
1
غرفههای استودیو در بالای «زمین بالایی» قرار دارند، در حالی که بریدگیها در این دال سطح دوم محوطههای سازنده را نشان میدهند (1 و 2). ع، ها © Jason O'Rear، برای بزرگنمایی کلیک کنید.
2
سطح دوم در واقع یک باغ است: بیش از 16000 فوت مربع، طراحی شده با معمار منظر Surfacedesign، شامل یک محوطه بازی چمن، یک میدان سخت، خوشهای از گیاهان بومی، یک باغ رنگی و مجموعه وسیعی از سفیدکنندهها جمع آوری در بالای آن دو غرفه سه طبقه (با برنامه های آینده برای سومین) قرار دارد که شامل ک، های درس، استودیو، و گا،ی مشهور کالج، موسسه هنرهای معاصر واتیس است. غرفهها با فشار دادن تمام گردشها به محیط اطراف با گذرگاههای سرپوشیده در هوای آزاد به عرض ۱۱ فوت، جریان آسان فضای داخلی/خارجی پردیس قدیمی اوکلند را هدایت میکنند.
از همان ابتدا، کالج و استودیو گنگ هدف بلندپروازانه ای را برای بی طرفی کربن عملیاتی تعیین ،د. به گفته کریستن دی استفانو، مدیر دفتر مشاور پایداری پروژه، آتلیه ده، سانفرانسیسکو، استفاده از تج،ات و رفتار یک مدرسه هنری هم در جهت و هم علیه این اه، عمل می کند. به ،وان مثال، گردش بیرونی غرفهها، نور آفتاب و شبشویی را برای فضاهای خنک فراهم میکند. اما استراتژیهای منفعل مشابه در سطح مغازه م،ی نداشت، زیرا دانشآموزان ساعتهای عجیب و غریب کار می،د و تج،اتی مانند کورهها که یک شبه آتش میزنند.
یک مرکز منابع سطح زمین که ابزار و لوازم را ارائه می دهد، در مجاورت لابی است. ع، © Jason O'Rear
بنابراین، تیم آتلیه تن، کالج را متقاعد کرد که “طبقه راحتی کمی گسترده تر در ساختمان جدید”، به گفته دی استفانو، اتخاذ کند. او خاطرنشان میکند که دانشآموزان و کارکنان قبلاً سازگار شده بودند: سوله اتوبوس هرگز مجهز به سیستم خنککننده نبود. عملیات کربن خنثی در آینده باقی می ماند اما می توان به راحتی به آنها دست یافت. آتلیه ده با طراحی زیرساخت های لازم برای یک ریزشبکه، مقدمات را فراهم کرد: ذخیره باتری با برق تامین شده توسط فتوولتائیک که در نهایت بر روی سوله اتوبوس و محل اقامت دانشجویی در مجاورت نصب شود، انرژی ساختمان جدید را به طور کامل تامین می کند. در همین حال، مدلسازی پیشبینی میکند که ساختمان 27 درصد انرژی کمتری نسبت به نمونهای که برای مطابقت با استاندارد ASHRAE 90.1 2010 طراحی شده است، مصرف کند. با این حال، دی استفانو میگوید که این معیار کل داستان را بیان نمیکند، زیرا تج،ات فروشگاهی کارآمدتر باید تقاضا را حتی بیشتر کاهش دهد.
دی استفانو میگوید: «تا این پروژه، شرکت ما و صنعت ساختوساز در کل، بر مصرف سالانه انرژی به ،وان یک معیار متمرکز بودهاند. اما، با تغییر انتشار آلایندههای مدرسه در هر ساعت از روز، ما یک پوشش برای تجزیه و تحلیل خود ایجاد کردیم که به ما امکان میدهد تغییرات تقاضای انرژی را ردیابی کنیم و همچنین آن را به ریزشبکه آینده مرتبط کنیم.
استودیو گنگ با کار با Arup، به طور مشابه ترسیب کربن و عملکرد ،زه ای را در یک سیستم ساختاری جدید سنتز کرد. آلاچیقها با ستونها و تیرهای گلولام قاببندی شدهاند و از پانلهای چوبی متقاطع با ضخامت 8 فوت به ضخامت 6 اینچ پشتیب، میکنند که همگی به رنگ ص،ر سیاه هستند. این مجموعه توسط یک قاب مهاربندی شده غیرعادی از اعضای گلولام ص،ر داگ، مربعی 12 اینچی و اتصالات فولادی پیچیده شده است. همانطور که کیون نعمتی، مهندس ارشد آروپ توضیح می دهد، با بارهای ثقلی که توسط سیستم پست و پرتو حمل می شود، قاب مهاربندی می تواند توسط اعضای عمودی معمولی فراتر از گوشه ها بی نظم بماند. با بررسی همتا، سازه باید در محدوده بالایی از نیازهای ،زه ای کالیفرنیا عمل کند. نعمتی خاطرنشان می کند که ص،ر داگ، نسبت به گونه های دیگر مستعد نفوذ آب است، بنابراین هر اتصالی برای ریختن آب به دقت مورد بررسی قرار گرفت و آروپ یک درمان فشار جدید را مشخص کرد که ص،ر عمیق تر جذب می کند. در تضاد ص،ر با لکهای تیره، قاب بریس یک پوشش سبد بافی قابل توجه است که ریشههای هنر و صنایع دستی کالج را کانالیزه میکند.
بهگفته دی استفانو، بهطور کلی، ارزیابیهای آتلیه ده نشان داد که انتخاب ساختار هیب، سبکتر از چوب/فولاد، حداقل پرداختهای داخلی، و کربن جذبشده در چوب، کربن تجسمشده را تا ۴۹ درصد در مقایسه با ساختمانهای پایه کاهش میدهد.
البته، معیار نهایی موفقیت محیطی هر ساختمان، سازگاری آن با تغییر است. CCA با بسیاری از آن مواجه است. با باز شدن این برنامه، ثبت نام کاهش یافته است و کالج با ،ری 20 میلیون دلاری مواجه است که هرگز تصور نمی شد در ایده پردازی پروژه. CCA به سختی تنها است. مدارس خواهران مانند مؤسسه هنر سانفرانسیسکو، دانشگاه هنر فیلادلفیا و سایرین حتی به طور ناگه، تعطیل شده اند.
باند و رئیس CCA، دیوید هاوس، به سرعت این سوال را رد می کنند که آیا این افزودنی می تواند برای استفاده هایی فراتر از آموزش هنر تغییر کاربری دهد. اما هر دو «قابلیت هک» کلی ساختمان را برای تج،ات، تکنیکها و اشکال هنری جدید که هر مدرسه هنری باید به طور معمول با آنها سازگار شود، ستایش میکنند.
گنگ میگوید: «من همیشه میدانم که چقدر میتوانم یک ساختمان انعطافپذیر بسازم. او میگوید: «این یکی فوقالعاده منعطف است، اما امیدوارم هرگز استفاده دیگری نداشته باشد.
چند روز پس از شروع اولین ک،ها، هاوس در مصاحبهای از آنچه که «میزان ضربهای» ساختمان از مکالمات و ارتباطات خودجوش بین دانشجویان و اساتید در همه مغازهها نامید، تمجید کرد. او میگوید: «این دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که برای انجام آن طراحی شده بود: به ،وان ظرفی برای همکاریهای بینرشتهای بیشتر عمل کند. “فکر نمی کردم به این زودی احساس کنم.”
برای بزرگنمایی روی طرح کلیک کنید
برای بزرگنمایی روی بخش کلیک کنید
برای بزرگنمایی روی جزئیات کلیک کنید
اعتبارات
معمار:
استودیو باند – جین گنگ، شریک موسس. استیو ویزنتال، مدیر محیط زیست دانشگاه؛ ویلیام امیک، مدیر طراحی-مدیریت؛ اولسیا ودنیچارسکا، رهبر پروژه
دانشیار معمار:
طراحی TEF
مشاوران:
آروپ (ساختار، آ،تیک)؛ MEYERS+ (m/e/p/fp)؛ آب نیلوفر آبی (مدنی)؛ طراحی سطح (منظره)؛ آتلیه ده (پایداری); پریچاردپک (نورپردازی)
پیمانکار عمومی:
ساخت و ساز هاتاوی دینویدی
مشتری:
کالج هنر کالیفرنیا
اندازه:
82300 فوت مربع
هزینه:
95 میلیون دلار (ساخت و ساز)
تاریخ تکمیل:
اکتبر 2024
منابع
چوب انبوه:
سازه های نوردیک
تریبون:
CEMEX
شیشه:
گلس پرو
دیوار پرده:
YKK
نورگیرها:
سولاتوب، شیشه TCG
سخت افزار:
شلاژ، آسا آبلوی، LCN، دورما، فون دوپرین، آیوز، فورستر
کابینت و تابلوسازی:
صنایع ایالات
لمینت پ،تیکی:
فرمیکا
رنگ ها و لکه ها:
شروین-ویلیامز
کاشی کف و دیوار:
دالتیل
منبع: https://www.architecturalrecord.com/articles/17177-studio-gang-merges-art-and-tech-at-ccas-expanded-campus