
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
RAMSA ساختمان های هنری و مهندسی را برای دانشگاه مینه سوتا طراحی می کند
استودیوی آمریکایی Robert AM Stern Architects یک مرکز آموزشی را در دانشگاه سنت توماس در سنت پل، مینه سوتا تکمیل کرده است که قصد دارد همکاری بین دانشجویان هنر و مهندسی را تقویت کند.
معماران Robert AM Stern (رامسا) همکاری کرد معماران BWBR و ساخت و ساز مک گاف برای تکمیل مرکز Sc،enecker دارای رتبه طلایی LEED v4. این مرکز بخش های مختلفی را در دانشکده مهندسی دانشگاه و دانشکده هنر و علوم گرد هم می آورد.

این ساختمان 130000 فوت مربعی (12077 متر مربع) در پنج سطح ت،یم شده است و ک، های درس، استودیوهای هنری و رسانه ای، فضاهای اجرا، آزمایشگاه های علمی، آزمایشگاه های کامپیوتر، آزمایشگاه های مهندسی و غیره را در خود جای داده است.
همه به گونه ای طراحی شده اند که به دانش آموزان بخش های مختلف اجازه می دهند تا در پروژه های مختلف از تولیدات موسیقی گرفته تا روباتیک با یکدیگر همکاری کنند.

Melissa DelV،o، شریک RAMSA، گفت: "معلمان به طور فزاینده ای درک می کنند که قرار گرفتن در معرض ایده ها یا رشته های جدید منجر به خلاقیت و نوآوری می شود."
در نتیجه، بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها به دنبال فراتر رفتن از مدل سنتی و سنتی دپارتمان به نفع مدلی هستند که برای همگرایی ارزش قائل است و آن را تشویق می کند.»

در سطح زمین، فضاهای دو ارتفاع شامل یک مکان اجرای کرال 150 نفری با صندلی جمع شونده برای افزایش فضای کف برای استفاده انعطاف پذیر است.
دیگری خلیج مرتفع است که با جرثقیل پل 20 فوتی (6 متری) و دیوار بتنی برای انجام تحقیقات و آزمایشات دانشجویان مهندسی تج، شده است.

بخش رسانه های نوظهور یک طبقه بالاتر و مشرف به خلیج مرتفع واقع شده است، در حالی که سطوح بالایی طراحی شده توسط BWBR در درجه اول به فضاهای مهندسی و آزمایشگاهی برای رباتیک، پایداری، فیزیک و انرژی اختصاص داده شده است.
دلوکیو گفت: «مرکز Sc،enecker به دلیل اینکه چگونه بخش های مختلف را با هم ،یب می کند، از نظر فنی پیچیده است.

مهندس، که در کنار یک سالن اجرا یا یک استودیوی ضبط اشیاء را می شکنند، نیاز به طراحی و مهندسی دقیق دارند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای یک بخش مانع تجربه دیگری از ساختمان نمی شود.
او افزود: "این یک پازل طراحی پیچیده است که انگیزه آن این است که همه این رشته ها می توانند - و باید - به یکدیگر اطلاع دهند."
بسیاری از ک، های درس و فضاهای تمرین رو به یک آتریوم در مرکز ساختمان هستند که امکان دید بین مناطق آموزشی را فراهم می کند.
در یک انتها یک راه پله با پانل های چوبی با فرود نیم طبقه ای قرار دارد که پروازهای حلقه ای را به هم متصل می کند.

جزئیات بنفش مانند روکش صندلی، دیوارهای برجسته، تیرهای ساختاری و تابلوها برای اتصال بصری مناطق سفید روشن استفاده شده است.
پنجره های طاق دار، سقف کاشی گلی و نماهای سنگ آهک کاسوتا به ارتباط ساختمان با شخصیت «گوتیک دانشگاهی» پردیس، که بخشی از منطقه تاریخی خیابان وست سامیت شهر است، کمک می کنند.

پروژه های متمرکز بر آموزش RAMSA از تعمیرات اساسی مرکز دانشجویی شوارتزمن 120 ساله در ییل تا یک جفت ساختمان آموزش عالی برای هنرهای نمایشی در ایالت اوهایو را شامل می شود.
دیگر به روز رس، های اخیر در دانشگاه های ایالات متحده شامل قرار دادن یک گا،ی هنری با لعاب بین دو ساختمان نئوک،یک در دانشگاه Wesleyan در کانکتیکات و ساختمان شیشه ای SOM در پردیس MIT در کمبریج توسط Peterson Rich Office است.
عکاسی توسط براندون استنگل.
منبع: https://www.dezeen.com/2025/01/02/ramsa-sc،enecker-center-arts-engineering-building-st-t،mes-university-minnesota/