استودیوی چک No Architects یک ویلا متعلق به دهه 1920 را در حومه پراگ بازسازی و گسترش داده است و نازک کاری سفارشی و جزئیات مدرن را که مکمل معماری اصلی است، اضافه کرده است.
استودیو به سرپرستی هنرمند Daniela Baráčková و معمار Jakub Filip Novák بر نوسازی ملک در منطقه اسمیچوف در ساحل چپ رودخانه ولتاوا نظارت داشت.
بازسازی و گسترش گسترده با هدف حفظ شخصیت خانه، که در دهه 1920 به سبک رمانتیک ساخته شده بود، اشاره به سقفهای شیب دار و روکش آجری ویلاهای ،یسی به سبک هنری و صنایع دستی دارد.
No Architects تمامی کفها، سقفها و دیوارهای غیرباربر ملک نیمهمنفصل را حذف کرد و یک ،د جانبی برای گنجاندن یک سوئیت مهمان در طبقه همکف و یک اتاق خواب در طبقه اول اضافه کرد.
این ،د از همان پالت کاشیهای سقف سفالی، آجرهای رنگشده و پایه سنگ پا استفاده میکند تا زیباییشناسی جاودانهای را ایجاد کند که با معماری اصلی مطابقت دارد.
Jakub Filip Novák به Dezeen گفت: «سایر الحاقات معاصر در این محله خیلی زود قدیمی شدند و دیگر به خوبی جا نمیشوند.
“افزودن ما به جزئیات اصلی نما اشاره دارد و به سختی می توان آن را به ،وان مجزا از خانه اصلی تشخیص داد. ارتباط بین قطعات جدید و قدیمی فقط از طریق طراحی نیست، بلکه حتی با ساختار و قدیمی شدن متریال یکپارچه به نظر می رسد.”
فضای داخلی بازسازی شده دارای یک چیدمان معاصر است، با یک اتاق نشیمن و ناهار خوری باز که به آشپزخانه مجاور متصل است. یک درگاه جدید در ارتفاع عقب دسترسی مستقیم از آشپزخانه به باغ را فراهم می کند.
یک واحد سفارشی ساخته شده در کنار درب پشتی به طور محتاطانه یک انباری و توالت را به همراه فضای زیادی برای ذخیره سازی و یخچال پنهان می کند.
هیچ معماری برای استفاده بهینه از فضای موجود و ایجاد حس هماهنگی زیباییشناختی بین اتاقهای مختلف، نازک کاری سفارشی را در سرتاسر خانه اضافه کرده است.
نواک گفت: “محل زندگی شامل جزئیات زیادی است و ما دوست داریم آنها را قاب کنیم زیرا به اتصال بسیاری از فناوری ها و زیرساخت هایی که ما را در هر خانه ای احاطه کرده اند کمک می کند.”
وی افزود: “این یک تصمیم اقتصادی نیز است، زیرا هر متر مربع از فضای زندگی در پراگ گران است، بنابراین استفاده معقول از آن منطقی است. ما نازک کاری را بخشی از چنین تفکری می بینیم که معماری، ساخت و ساز و فناوری را متحد می کند.”
برخی از مداخلات در سایه های پاستلی رنگ آمیزی شده اند که شخصیت متمایز به فضاها می بخشد. طبقه فوق، و راه پله دارای تزئینات چوبی سبز هستند، در حالی که نازک کاری طبقه همکف به رنگ آبی اردکی رنگ آمیزی شده است.
مشتریان بخشی از زندگی خود را صرف کار در ژاپن و بریت،ا ،د، بنابراین برخی از رنگ ها و جزئیات به این تجربیات اشاره دارند.
صفحات تزئینی و رادیاتورهای نمایان در طبقه اول یادآور خانه های سنتی بریت،ایی است، در حالی که نیمکت های کوچک در اتاق نشیمن و ایوان کاشی کاری شده تداعی کننده زندگی ژاپنی ها است.
یک در کوچک در فرود طبقه اول دسترسی به فضایی که قبلاً استفاده نشده بالای در ورودی را فراهم می کند که اکنون شامل یک منطقه بازی خصوصی است که فقط برای کودکان قابل دسترسی است.
در طول پروژه، No Architects ویژگیهای موجود را تطبیق داد تا هدف جدیدی به آنها بدهد یا شخصیت ساختمان را تقویت کند و در عین حال اطمینان حاصل کند که نیازهای مشتری را برآورده میکند.
نواک افزود: “ما با “حافظه معماری” و زیبایی شناسی بصری کار می کنیم که متعلق به دوران اصلی است، اما مستقیماً از آن پیروی نمی کنیم. در فضای خانه.”
بنیانگذاران No Architects در حین تحصیل در آکادمی هنر، معماری و طراحی در پراگ ملاقات ،د. این استودیو رشتههای هنر و معماری را با هم ،یب میکند تا راهحلهای دقیقتری تولید کند که منع،کننده نیازها و شخصیتهای مشتریان است.
عکاسی توسط استودیو فلوسر.
منبع: https://www.dezeen.com/2022/12/29/no-architects-completes-update-1920s-under-the-top-،use-prague/